?Міжнародно-правові засоби забезпечення миру і запобігання війні — це:
* система колективної безпеки;
* військова інтервенція;
* роззброєння;
* нейтралітет;
* усі силові засоби.
?Превентивна дипломатія - це:
* дії, спрямовані на запобігання спорам між сторонами, недопущення переростання їх у конфлікти та обмеження масштабів конфліктів (врегулювання спору до спалаху насильства);
* дії, спрямовані на врегулювання спорів між сторонами за Допомогою добрих послуг і посередництва;
* дії, спрямовані на вирішення спорів між конфліктними сторонами передбаченими Статутом ООН заходами і способами;
*таємні дипломатичні процедури;
* колективна самооборона і законна оборона.
?Які з нижче перелічених не є видами міжнародно-правових способів мирного вирішення міжнародних спорів:
* переговори і консультації;
* добрі послуги і посередництво;
* колективна самооборона;
* законна оборона;
* міжнародна судова процедура.
?Виділіть у яких випадках Із світової практики міжнародна погоджувальна процедура стала ефективним засобом розв'язання міжнародних спорів:
* здійснення делімітації континентального шельфу між Ісландією та норвезьким островом Яв Маєн за угодою 1980 р., що сприяло укладенню 1981 р. Угоди Осло про справедливу розвідку природних запасів шельфу;
* при вирішенні спорів про повернення міжнародних позик (у деяких випадках під назвою "арбітражний висновок");
* справа про прикордонні військові дії між Нікарагуа і Гондурасом 1988 р.;
* рішення 1996 р. у справі про застосування Конвенції про геноцид;
* "обов'язкове примирення" в рамках ОБСЄ.
?Операції з підтримання миру, тобто присутність ООН у районі міжнародного конфлікту з метою контролю за перебігом реалізації домовленостей про обмеження конфлікту, його припинення, забезпечення доставки гуманітарної допомоги мирному населенню, передбачає:
* розгортання місій військового персоналу;
* розгортання місій поліцейського персоналу;
* розгортання місій цивільного персоналу;
* розгортання місій просвітницького персоналу;
* розгортання місій медичного персоналу.
?Виділіть види нейтралітету в міжнародному праві:
* національний, іноземний;
* традиційний, договірний;
* внутрішній, зовнішній;
* постійний, тимчасовий;
* звичайний, надзвичайний.
?Міжнародна арбітражна процедура - це:
* передача міжнародного спору на розгляд господарського суду третьої незацікавленої сторони, рішення якого є обов'язковим для всіх сторін;
*примусова передача міжнародного спору до слідчих, погоджувальних і судових процедур для прийняття відповідного рішення;
* добровільна згода супротивних сторін передати свій спір на розгляд третьої сторони (третейський) розгляд, рішення якої
є обов'язковим для супротивних сторін;
* розгляд спору двох конфліктуючих сторін міжнародним судовим органом регіонального чи універсального характеру, рішення якого підлягають виконанню за згодою сторін;
* розслідування міжнародним органом конкретних обставин спору за участю представників конфліктних сторін та міжнародних експертів.
?Міжнародно-правові акти, прийняті для забезпечення миру і запобігання війні - це, насамперед:
* Конвенція про заборону хімічної зброї 1990 р.;
* Договір Раротонга 1985 р. і Договір Тлателолко 1967 р.;
* Конвенція про консульські зносини 1963 р.;
* Європейська конвенція про видачу правопорушників 1957 р.;
* Гаазька конвенція про закони і звичаї ведення війни 1907 р.
?Які, виходячи з міжнародної практики, можна виокремити стадії переговорного процесу:
* виступ держави або інших суб'єктів міжнародного права з ініціативою проведення переговорів;
* досягнення згоди з будь-якою міжнародною організацією про час, місце і рівень проведення перегорів;
* вироблення процедури ведення переговорів;
* прийняття міжнародного нормативно-правового акту, який можуть не підтримувати усі сторони переговорів;
* добрі послуги і посередництво.
?Виділіть форми діяльності ООН, які сприяють мирному розв'язанню спорів:
* операції з підтримання миру;
* гуманітарна інтервенція;
* розвідувальна діяльність;
* постконфліктне миробудівництво;
* добрі послуги.
?Міжнародна слідча процедура - це:
* примусова передача міжнародного спорудо слідчих, погоджувальних і судових процедур для прийняття відповідного рішення;
* передача міжнародного спору на розгляд органів слідства, досудового слідства і дізнання третьої незацікавленої сторони, рішення яких є обов'язковими для всіх сторін;
* розслідування міжнародним органом конкретних обставин і фактів, якщо міжнародні спори не зачіпають ні честі, ні істотних інтересів сторін;
* добровільна згода супротивних сторін передати свій спір на третейський розгляд третьої сторони, рішення якої є обов'язковим для супротивних сторін;
* розгляд спору двох конфліктуючих сторін міжнародним судовим органом, рішення якого підлягають обов'язковому виконанню.
?Як можна класифікувати безпосередні дипломатичні переговори:
* переговори глав держав;
* переговори міністрів закордонних справ;
* переговори міністрів внутрішніх справ;
* переговори омбудсменів;
* переговори без попередніх ультимативних умов, примусу, диктату і погроз.
?Міжнародна погоджувальна процедура - це:
* розгляд спорів у створюваних сторонами на паритетних засадах органах з метою з'ясування фактичних обставин і розробки проекту конкретних рекомендацій сторонам;
* передача міжнародного спору на розгляд національних комісій з примирення та арбітражу третьої незацікавленої сторони, рішення якого є обов'язковим для всіх сторін;
* розслідування міжнародним органом конкретних обставин спору за участю представників конфліктних сторін та представників міжнародних організацій;
* розгляд спору двох конфліктуючих сторін міжнародним судовим органом, рішення якого підлягають виконанню за згодою сторін;
* добровільна згода супротивних сторін передати свій спір на розгляд миротворчих сил, місій спостерігачів тощо.
?Виділіть види міжнародного третейського розгляду (арбітражу ):
* ізольований;
* інституційний;
* постійний;
* національний;
*міжнародний.
?Який міжнародно-правовий документ передбачає, що міжнародні спори розв'язуються відповідно до принципу вільного вибору засобів мирного вирішення спорів:
*Декларація про принципи міжнародного права 1970 р.;
* Загальна декларація прав людини 1948 р.;
* Декларація прав національностей 1991 р.;
* Декларація РІО1992 р.;
* Декларація ГА ООН, що містить визначення агресії 1979 р.
? На основі Статуту ООН можна виділити такі категорії спорів:
*спори юридичного характеру, місцеві спори;
* спори економічного характеру;
* спори ідеологічного характеру;
*спори, які можуть призвести до міжнародних чвар;
*спори, продовження яких може загрожувати міжнародному миру і безпеці.
{Міжнародна судова процедура - це:
* передача міжнародного спору на розгляд суду загальної юрисдикції третьої незацікавленої сторони, рішення якого є обов'язковим для всіх сторін;
* примусова передача міжнародного спору до слідчих, погоджувальних і арбітражних процедур для прийняття відповідного рішення;
* розгляд спору керівними органами міжнародної організації, як правило універсального характеру, і можливість оскарження її рішення до судового органу у рамках цієї організації;
* добровільна згода супротивних сторін передати свій спір на розгляд міжнародного суду, рішення якого є остаточним і юридично обов'язковим для сторін цього спору;
* розгляд спору двох конфліктуючих сторін міжнародним судовим органом регіонального характеру, рішення якого підлягають виконанню за згодою сторін.
?Дії, спрямовані на те, щоб схилити ворогуючі сторони сісти за стіл переговорів і досягти згоди за допомогою мирних засобів - це;
*військова інтервенція;
* гуманітарна інтервенція;
* миротворчість;
* контроль за проведенням виборів;
* постконфліктне миробудівництво.
?Відповідно до Статуту ООН у разі, якщо сторони не досягнуть розв'язання спору одним з передбачених мирних засобів, вони повинні прагнути врегулювати спір:
* іншими погодженими між ними засобами;
* силовими засобами;
* гуманними засобами;
* ефективними засобами;
* судовими механізмами.
{Посередництво — це;
* сприяння держав і міжнародних організацій, які не беруть участі у спорі, але яких держави-учасниці спору запросили взяти участь у переговорах з метою мирного врегулювання розбіжностей;
* дії держави або міжнародної організації, які не беруть участі у спорі з надання матеріальних можливостей для встановлення контакту і ведення переговорів між супротивними державами з метою створення умов для успішного розв'язання спорів;
* заходи держав і міжнародних організацій, які не беруть участі у спорі, але самостійно ініціюють надання допомоги супротивним сторонам, щоб сприяти мирному врегулюванню розбіжностей;
* будь-які дії і засоби держав, міжнародних організацій, у тому числі силові засоби для розв'язання спору між сторонами;
* допомога (консультативна, аналітична, організаційна) окремих фізичних осіб, юридичних осіб, окремих держав щодо пошуку ефективних засобів розв'язання спору.
?Виділіть міжнародні судові інституції, які уповноважені врегулювати спори між суб'єктами міжнародного права:
* Міжнародний Суд ООН;
* Міжнародний Адміністративний Суд;
* Економічний суд СНД;
* Судова палата ЄС;
* Судовий трибунал ОБСЄ.
?Застосування погоджувальної процедури передбачено такими міжнародними договорами:
* Віденська конвенція про представництво держав у їх відносинах з міжнародними організаціями універсального характеру 1975 р.;
* Віденська конвенція про правонаступництво держав щодо договорів 1978 р.;
* Конвенція ООН з морського права 1982 р.;
* Женевська конвенція про попередження конфліктів матеріального характеру 1949 р.;
* Гаазька декларація про боротьбу з віроломством 1954 р.
{Виділіть органи адміністративної юстиції в системі ООН:
* Адміністративний трибунал ЮНЕСКО;
* Вищий адміністративний суд;
* Адміністративний трибунал МОП;
* Адміністративні трибунали МБРР і МВФ;
* Міжнародна палата адміністративної юстиції.
?Будучи нормативно закріпленими в міжнародних актах, консультації характеризуються такими особливостями:
* обумовленість заздалегідь взятими зобов'язаннями сторін консультуватися між собою з метою розв'язання зазначених у договорі спорів;
* консультативний (необов'язковий) їх характер;
* поетапне, тривале за часом прийняття рішень;
* превентивність (застосування на початковій стадії спору);
* застосування на будь-якій стадії спору.
Список рекомендованої літератури
ПЕРЕДМОВА
ЧАСТИНА 1.ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ І ПРАВА У ПОНЯТТЯХ ТА ВИЗНАЧЕННЯХ
Розділ 1. ПРЕДМЕТ І МЕТОДИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ І ПРАВА
1.1. Предмет і функції теорії держави і права
1.2. Методи пізнання держави і права
1.3. Місце та роль теорії держави і права в системі суспільних та юридичних наук
Розділ 2 ТЕОРІЯ ДЕРЖАВИ
2.1. Наукові концепції походження держави