1. Яка з поданих умов для здійснення добровільного обміну не є необхідною для дотримання:
а) мають бути як мінімум дві сторони;
б) кожна сторона повинна мати щось цінне для іншої;
в) кожна сторона має право скасувати умови угоди;
г) кожна сторона має бути спроможна здійснювати комунікацію і доставку свого товару;
д) кожна сторона має бути впевнена у доцільності або бажанні мати справу з іншою стороною.
2. Який з поданих процесів не є механізмом психологічного захисту за психоаналітичною теорією Фрейда:
а) витіснення;
б) проекція;
в)задоволення;
г) регресія;
д) сублімація.
3. Оберіть правильне твердження:
а) варварське споживання - поведінка, при якій під час придбання товарів користуються виключно тими утилітарними функціями, які виконує товар;
б) варварське споживання - поведінка, що характеризується наділенням товару прихованим змістом;
в) варварське споживання - поведінка, при якій товари купують у великих кількостях.
4. Якої купівельної ролі не існує серед членів родини:
а) ініціатор;
б) впливова особа;
в) посередник;
г) особа, що приймає рішення;
д) покупець;
е) користувач.
5. Які з потреб не входять до списку психологічних потреб Генрі Мюррея:
а) первинні та вторинні потреби;
б) позитивні та негативні;
в) явні та латентні потреби;
г) утилітарні та гедоністичні;
д) усвідомлювані та неусвідомлювані потреби.
6. Класифікація потреб Девіда Мак-Клелланда виокремлює три групи потреб. Яка з потреб не належить до цієї класифікації?
а) потреба у безпеці;
б) потреба влади;
в) потреба досягнення (успіху);
г) потреба у причетності та визнанні.
7. На підставі сучасного підходу дослідників поведінки споживачів до "образу Я" в структурі цього поняття виокремлюють чотири складові. Яка з наведених складових зайва?
а) реальний "образ Я";
б) ідеальний "образ Я";
в) соціальний "образ Я";
г) ідеальний соціальний "образ Я";
д) реальний соціальний "образ Я".
8. Оберіть правильні твердження:
а) негативний стан прискорює процес опрацювання інформації та скорочує час прийняття рішення при виборі відповідних товарів;
б) активізація настрою приводить до того, що людина згадує продукти, з якими у неї пов'язані позитивні асоціації;
в) ставлення формується тільки на основі емоцій;
г) емоції можуть активізувати стан спонукання;
д) емоції можуть викликатися як подіями зовнішнього середовища, так і внутрішніми процесами, такими як уява, міркування;
е) емоції не супроводжуються об'єктивними фізіологічними змінами, тому вони не можуть виявлятися, спостерігатися та вимірюватися.
9. Повна модель прийняття рішення про купівлю складається з таких етапів у певній послідовності:
а) пошук інформації, усвідомлення потреби, оцінка альтернатив, рішення про купівлю, оцінка результату;
б) усвідомлення потреби, пошук інформації, оцінка альтернатив, рішення про купівлю, споживання;
в) усвідомлення потреби, пошук інформації, оцінка альтернатив, рішення про купівлю, реакція на покупку;
г) оцінка альтернатив, пошук інформації, усвідомлення потреби, рішення про купівлю, реакція на покупку.
10. За шкалою CAD, яка розроблена для оцінки орієнтації людей як споживачів, покупців поділяють на три категорії за типом їх взаємовідносин з іншими людьми. Оберіть серед наведених правильну класифікацію:
а) орієнтація на поступливість, відособлення та агресивна орієнтація;
б) орієнтація на поступливість, комунікацію та агресивна орієнтація;
в) орієнтація на взаємини, відособлення та уникнення.
11. Якого правила прийняття рішення не існує серед не-компенсаційних правил:
а) спільне;
б) виключення;
в) ідеальне;
г) лексикографічне;
д) роздільне.
12. Процес прийняття рішення, згідно з лексикографічним правилом прийняття рішення, відбувається наступним чином:
а) передбачає ранжирування критеріїв за значимістю і вибір марки, кращої за найбільш значимими критеріями. Якщо за найбільш значимим атрибутом дві або більше марок є рівнозначними, то оцінювання відбувається за другим за значимістю критерієм і т. д., доки не залишиться одна марка;
б) встановлюють мінімальний рівень вимог споживача тільки за найбільш значимими критеріями. Прийнятними вважаються всі альтернативи, що задовольняють мінімальні вимоги за ними;
в) встановлюють мінімальний рівень оцінювання продукту за кожним з атрибутів, що використовується як межа для відсікання альтернатив (споживачем обираються марки, що задовольняють мінімальний рівень вимог за кожним з атрибутів);
г) припускає ранжирування оцінних критеріїв за їх значимістю і встановлення точок відсікання за кожним критерієм. Усі марки спочатку розглядаються за найважливішим критерієм.
13. Якої з ролей, що реалізують співробітники організації, які входять до складу закупівельного комітету, у процесі прийняття рішення не існує:
а) користувачі;
б) допоміжний персонал;
в) особи, що впливають на прийняття рішення;
г) ініціатори;
д) покупці;
е) особи, що приймають рішення.
14. Виділяють три типи закупівельних ситуацій для потреб організації. Якої ситуації не існує:
а) звичайна повторна закупівля;
б) змінена повторна закупівля;
в) нова закупівля;
г) змінена нова закупівля.
15. Закон Бугера-Вебера проголошує:
а) ледь помітне відчуття зміни виникає при зменшенні інтенсивності подразника на певну постійну його частку;
б) ледь помітне відчуття зміни виникає при зміні інтенсивності подразника на певну постійну його частку;
в) ледь помітне відчуття зміни виникає при збільшенні інтенсивності подразника на певну постійну його частку;
г) ледь помітне відчуття зміни виникає при збільшенні інтенсивності подразника на мінімальну його частку.
16. Оберіть серед наведених правильні положення інструментальної теорії навчання:
а) за інструментальною теорією наслідки поведінки впливають на частоту та імовірність її повторення;
б) якщо слідом за реакцією здійснюється заохочення, то підкріплення є позитивним;
в) якщо слідом за реакцією йде покарання, то підкріплення є негативним;
г) якщо підкріплення припиняється, то відбувається згасання поведінки;
д) при виробленні безумовного рефлексу слідом за реакцією на подразник здійснюється її підкріплення.
17. Оберіть серед наведених правильні твердження:
а) проактивна інтерференція - матеріал, який запам'ятався раніше, має позитивний вплив на засвоєння нового;
б) ретроактивна інтерференція - засвоєння нової інформації негативно впливає на відновлення "старої";
в) проактивна інтерференція - матеріал, який запам'ятався раніше, має негативний вплив на засвоєння нового;
г) ретроактивна інтерференція - на засвоєння нової інформації позитивно впливає відновлення "старої".
11.5. Питання для самостійної роботи студентів
11.6. Контрольні питання
11.7. Екзаменаційні питання
СПИСОК ЛІТЕРАТУРИ
Передмова
НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА КУРСУ "ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ: ПРАКТИЧНА ПСИХОЛОГІЯ"
МЕТА ВИКЛАДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
ЗАВДАННЯ З ВИВЧЕННЯ ДИСЦИПЛІНИ
ПЕРЕЛІК І ОСНОВНИЙ ЗМІСТ ТЕМ КУРСУ "ВСТУП ДО СПЕЦІАЛЬНОСТІ"