Гострота екологічної ситуації більшості міст світу спонукає містобудівників шукати нові шляхи в плануванні та інфраструктурі міст. У 1984 році в США К. Лінч видав книгу "Теорія формування благополучного міста", в якій спробував дати екологічно обґрунтовані способи планування міст та містобудування. Ця книга зробила великий вплив на світовий досвід, але для старих міст далеко не завжди можливе перепланування. Не вирішене й принципове питання щодо самого типу міст майбутнього. На думку, наприклад, М. Рагона (1969) — це цілком індустріалізовані споруди зі штучним середовищем. Інженер Дрязгов в 60-х роках пропонував проект міста на 54 млн. мешканців. М.С.Хрущов у свій час виношував протилежну ідею про агроміста як гармонійно інтегровані агропромислові комплекси. Деякі футурологи містобудівництва пропонували утопічні проекти, але в багатьох із них були раціональні рішення, впровадження яких в практичну реалізацію могло б досить швидко оздоровити навколишнє середовище в містах. Принцип містобудівництва майбутнього очевидний — це гармонізація природного та соціального середовища в місті. Але реалізувати цей принцип не так просто. Тут можливі альтернативні підходи: спорудження багатоповерхових будівель або сімейних котеджів, орієнтування на міста невеликих розмірів чи на багатомільйонні мегаполіси.
Р. Нейланд, бізнесмен із Нідерландів, в 1990 році запропонував ідею та проект "Європолісу" — міста майбутнього для Європи. На думку авторів проекту — це багатоповерхове місто, в якому оптимально поєднуються виробничі та житлові блоки з ділянками лісів та луків. У проекті поєднана велика кількість найкращих ідей сучасного містобудування.
Архітектори країн Західної Європи останнім часом орієнтуються на невеликі міста з населенням у ЗО — 60 тисяч. Тим більше, що американський письменник А.Кларк передбачив, що в майбутньому великі міста можуть бути покинуті. У мегаполісах економічно розвинених країн цей процес по суті вже почався — найбільш заможні мешканці міст віддають перевагу жити в невеликих містах, приїжджаючи в промислово-діловий блок основного міста тільки на роботу.
Так чи інакше, але, відповідно концепції фінського архітектора Р.Піетіля (1974), місто майбутнього повинно бути екологічно чистим, зеленим, упорядкованим. Природне середовище в таких містах повинно представляти самостійну культурну цінність. Промислові та побутові будівлі в майбутніх містах будуть забезпечені плоскими сонячними колекторами, і такі пасивні способи використання сонячної енергії допоможуть місту знизити споживання енергії від електростанцій не менш, ніж на 25%. Вертикальне озеленення з використанням ліан буде виступати не лише як декоративний елемент, але й сприяти пиле та шумозахисту приміщень. У південних містах доцільно відмовитись від асфальту, оскільки в спеку він дає багато токсичних виділень. Обов'язковим елементом міського середовища стануть "біотипи" — ландшафтні ділянки, що імітують незаймані природні екосистеми.
Починає формуватися новий напрямок в містобудуванні — підземна урбаністика. Нижче рівня ґрунту планується розміщувати гаражі, комори та склади, пральні і навіть торгові центри. Такий підхід сприяє вирішенню екологічних проблем міст, але він приховує небезпеку для здоров'я тих осіб, які виявляються пов'язаними з виробництвами, що розташовані під землею.
Серйозної трансформації вимагає транспортна мережа міст. Вона повинна залишити вулиці пішоходам, а основні транспортні артерії, безумовно, повинні піти під землю, або будуть прив'язані до дахів будинків. В останньому випадку, як це було в проекті англійського міста майбутнього, нарівні п'ятого поверху всі будинки повинні бути пов'язаними суцільними стрічками.
Практично міста майбутнього вже народжуються сьогодні.
3. Антропогенне забруднення біосфери
3.1 Забруднення атмосфери
3.1.1 Хімічне забруднення атмосфери.
3.1.2 Аерозольне забруднення атмосфери
3.1.3. Фотохімічний туман (смог)
3.1.4. Забруднення атмосфери викидами рухливих джерел
3.1.5. Електромагнітне забруднення
3.1.6.Очищення викидів в атмосферу
3.2. Забруднення гідросфери