Економіка торгівлі - Марцин B.C. - Підтема 2. Планування розвитку матеріально-технічної бази торгівлі

1. Визначення розміру потреби у прирості основних засобів

Стратегічною метою управління основними фондами підприємства є забезпечення максимально ефективного їх використання при мінімальних витратах на їх утримання та обслуговування. Досягненням стратегічної мети управління визначається ефективність подальших управлінських рішень.

Першим із них є визначення розміру потреби в прирості основних засобів. Потреба в прирості основних засобів у плановому періоді визначається як загальна потреба в основних засобах відповідно до розробленого плану товарообігу мінус наявність основних фондів на початок планового періоду, плюс очікуване вибуття основних засобів у плановому періоді в зв'язку з їх фізичним та моральним зношуванням.

Загальна потреба в основних засобах на плановий період може бути визначена факторно-аналітичним методом. Метою цього управлінського завдання є визначення потреби в окремих видах та елементах основних фондів торговельного підприємства.

Розрахунки потреби в окремих видах та елементах основних фондів торговельного підприємства узагальнюються в спеціально розробленому плані розвитку матеріально-технічної бази.

Основними розділами цього плану є:

—план розвитку торгової площі;

—план розвитку складського господарства;

план технічного оснащення торгового підприємства.

У плані розвитку торгової площі визначається потреба в розширенні торгової площі, її спеціалізація та розміщення.

Основними методами розробки цього плану є:

1. Нормативний метод, заснований на нормативах товарообігу на 1 м2 торгової площі або нормативах торгової площі на 1000 жителів (при плануванні на регіональному рівні).

2. Факторно-аналітичний метод, в основі якого лежить вивчення потреби в торговій площі з урахуванням обсягу товарообігу та якості стандарту торгового обслуговування.

План розвитку складського господарства визначає потребу підприємства в розширенні ємності (у м3) загально-товарних та спеціалізованих складів.

Потреба підприємства в розвитку складів визначається за нормативами або на основі проведення технічно-економічних розрахунків, виходячи з встановлених нормативів товарних запасів, які мають зберігатися на складах підприємств, розрахункових коефіцієнтів складського об'єму, потрібного для зберігання одиниці товарних запасів відповідного товарного асортименту, коефіцієнта корисного використання складського об'єму.

План технічного оснащення торгового підприємства визначає потребу в дооснащенні активної частини основних фондів підприємства. При вирішенні цього завдання виходять з того, що кожна одиниця обладнання, яка додатково вводиться, функціонує не самостійно, відокремлено, а повинна логічно "вжитися" в наявну систему або в ту систему обладнання підприємств, що формується.

Потреба у введенні в експлуатацію окремих видів обладнання визначається так:

1. Оцінюється фактична потужність системи обладнання підприємства.

2. На основі планів товарообігу визначається потреба у збільшенні потужності системи обладнання.

3. Визначаються види обладнання, що перешкоджають збільшенню системи.

4. Визначається потреба збільшення потужності за окремими видами обладнання.

5. Розраховується кількість одиниць обладнання кожного виду, які потрібно ввести в експлуатацію.

Потреба збільшення пасивної частини основних фондів (торговельних, складських приміщень) оцінюється експертно на основі аналізу їх фактичного використання.

1. Визначення розміру потреби у прирості основних засобів
2. Форми задоволення потреби у прирості основних засобів, раціоналізація експлуатації основних фондів підприємства та оптимізація термінів їх експлуатації
3. Обгрунтування ремонтної політики підприємства
Розділ IV. ФІНАНСОВО-ЕКОНОМІЧНІ РЕЗУЛЬТАТИ ТА ЕФЕКТИВНІСТЬ ДІЯЛЬНОСТІ ТОРГОВИХ ПІДПРИЄМСТВ
Тема 11. Доходи торгових підприємств споживчої кооперації, особливості їх утворення і використання
Підтема 1. Доходи торгових підприємств, їх характеристика та резерви збільшення
1. Поняття доходів торгових підприємств
2. Склад та джерела утворення доходів торгового підприємства
3. Характеристика доходів торгового підприємства
4. Фактори, які визначають розмір доходів торгового підприємства, резерви їх збільшення
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru