Підкуп працівника постачальника - це надання або пропонування йому конкурентом покупця (замовника), безпосередньо або через посередника, матеріальних цінностей, майнових або немайнових благ за неналежне виконання або невиконання працівником постачальника службових обов'язків, що випливають з укладеного чи пов'язані з укладенням між постачальником і покупцем договору поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, що призвело або могло призвести до отримання конкурентом покупця (замовника) певних переваг перед покупцем (замовником).
До працівника постачальника прирівнюється й інша особа, - яка згідно з своїми повноваженнями приймає рішення від імені постачальника про поставку товару, виконання робіт, надання послуг, впливає на прийняття такого рішення або якимось чином пов'язана з ним.
(Ст. 13 "Підкуп працівника постачальник" Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції". Ухвалений Верховною Радою України від 7.06. 1996 р. N 236/96-ВР).
Попит
Попит - певна кількість товару, яку споживачі готові або/та в змозі купити за певну ціну у межах певної території протягом певного періоду.
(Витяг з п.1.3. "Загальні положення" "Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку". Затверджено розпорядженням Антимонопольного комітету України від 5.03. 2002р. N 49-р.Зареє-стровано в Міністерстві юстиції України 1.04.2002р. за N 317/6605 ).
Порівняльна реклама
Порівняльною є реклама, що містить порівняння з товарами, роботами, послугами чи діяльністю іншого господарюючого суб'єкта (підприємця).
Не визнається неправомірним порівняння в рекламі, якщо наведені відомості про товари, роботи, послуги підтверджені фактичними даними, є достовірними, об'єктивними, корисними для
інформування споживачів.
(Ст. 7 "Порівняльна реклама" Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції". Ухвалений Верховною Радою України від 7.06.1996р. N 236/96-ВР).
Предмет регулювання діяльності суб'єктів природних монополій
Предметом регулювання діяльності суб'єктів природних монополій згідно з цим Законом є:
ціни (тарифи) на товари, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій.
доступ споживачів до товарів, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій.
інші умови здійснення підприємницької діяльності у випадках, передбачених законодавством.
(Ст.8 "Предмет регулювання діяльності суб'єктів природних монополій" Закону України "Про природні монополії". Ухвалений Верховною Радою України 20.04. 2000 р. N 1682-ІІІ).
Принципи регулювання діяльності природних монополій
Регулювання діяльності суб'єктів природних монополій здійснюється на основі таких принципів:
гласності та відкритості процедур регулювання.
адресності регулювання, його спрямованості на конкретний суб'єкт природної монополії.
самоокупності суб'єктів природних монополій.
стимулювання підвищення якості товарів і задоволення попиту на них.
забезпечення захисту прав споживачів.
(Витяг з ст. 9 "Принципи регулювання діяльності суб'єктів природних монополій" Закону України "Про природні монополії". Ухвалений Верховною Радою України 20.04. 2000 р. N 1682-ІІІ).
Природна монополія
Природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (далі - товари).
(Витяг з ст.1 "Визначення термінів" Закону України "Про природні монополії". Ухвалений Верховною Радою України 20.04. 2000 р. N 1682-ІІІ).
Регіональний ринок товару
Ринкова (монопольна) влада
Ринок товару (товарний ринок)
Рівноцінні узгоджені дії
Розголошення комерційної таємниці
Споживач
Споживач товарів
Ступінь відкритості ринку
Суб'єкт господарювання