Національна економіка: регіональний та муніципальний рівень - Круш П.В. - 1. Моделі місцевого самоврядування

1. Моделі місцевого самоврядування.

2. Побудова місцевого самоврядування в Україні.

3. Форми діяльності територіальних громад.

4. Представницькі органи місцевого самоврядування, депутати місцевих рад.

5. Міський, сільський, селищний голова.

6. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних в містах рад.

1. Моделі місцевого самоврядування

Суб'єктами місцевого самоврядування є:

> територіальна громада;

> мер (голова);

^ представницькі органи місцевого самоврядування (ради); ^ виконавчі органи місцевого самоврядування.

Проблема побудови системи місцевого самоврядування у загальному вигляді зводиться до розподілу функцій і компетенції між суб'єктами місцевого самоврядування і не має однозначного вирішення. Узагальнення світового досвіду у вирішенні цієї проблеми дає можливість визначити декілька основних моделей місцевого самоврядування, які знайшли практичне втілення в різних країнах (табл. 8).

Таблиця 8

МОДЕЛІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ

Назва моделі

Характеристика моделі

Умови ефективної роботи моделі

"СИЛЬНИЙ

мер - рада"

Мер, як правило, обирається всім населенням, наділений правом вето на рішення ради.

Рада наділена правом відміни вето мера кваліфікованою більшістю. Мер самостійно і одноосібно керує адміністрацією, формує її кадровий склад. Механізм дострокового припинення повноважень мера - місцевий референдум.

Якщо на посаду мера є претендент, який користується підтримкою більшості населення і наділений достатніми адміністративними і управлінськими якостями.

"слабкий мер - рада"

Мер обирається з депутатів ради. Для прийняття окремих правових актів, призначення чи звільнення посадових осіб місцевого самоврядування (МСВ) мерові необхідна згода ради.

Дострокове припинення повноважень мера - з ініціативи ради чи населення.

Якщо неможливо визначити уподобання виборців, або якщо кандидат не має достатніх знань і навичок управління муніципального утворення (МУ).

"рада - управляючий"

Організація діяльності ради здійснюється головою, який обирається з депутатів ради. Формування адміністрації і керівництво нею відноситься до компетенції управляючого, якого за контрактом наймає рада.

За умов невизначеності у відношенні до претендентів на посаду вищої посадової особи МУ.

"комісія"

Базується на виборності ряду посадових осіб МСВ і сполучає представницькі і виконавчі функції.

Керівники органів і структурних підрозділів адміністрації обираються. Повноваження представницького органу виконує комісія, до складу якої входять всі обрані посадові особи.

Для МУ, які мають достатній кадровий потенціал.

"мер - загальні збори"

єдина виборна особа - мер (староста), який здійснює повноваження всіх органів місцевого самоврядування, за виключенням місцевого бюджету, звіту про йото виконання і контрольних повноважень, - для цього призначається або обирається скарбник (бухгалтер)

Тільки для МУ, в яких є реальна можливість організації і проведення зборів з максимальною кількістю виборців

2. Побудова місцевого самоврядування в Україні

В Україні на рівні базових територій (за винятком м. Київ і Севастополь) місцеве самоврядування будується за моделлю "сильний мер - рада" (рис. 11).

Модель

Рис. 11. Модель "Сильний мер - рада"

Особливістю місцевого самоврядування міст Київ і Севастополь є відсутність виконавчих комітетів міських рад народних депутатів. їхні функції делеговані відповідним міським державним адміністраціям. Міський голова цих міст обирається територіальною громадою і очолює міську раду народних депутатів. Разом з тим міський голова призначається Президентом України на посаду голови міської державної адміністрації. Таким чином, міський голова міст Київ і Севастополь одночасно є й посадовими особами місцевого самоврядування, і посадовими особами державного управління.

2. Побудова місцевого самоврядування в Україні
3. Форми діяльності територіальних громад
4. Представницькі органи місцевого самоврядування, депутати місцевих рад
5. Сільський, селищний, міський голова
6. Виконавчі органи сільських, селищних, міських, районних у містах рад
3.7. Управління факультативними територіальними одиницями
3.7.1. історичний досвід та особливості функціонування територій із спеціальним статусом
1. Факультативні територіальні одиниці: закономірність виникнення і визначення
2. Класифікація спеціальних економічних зон
3. Історія розвитку і становлення спеціальних економічних зон
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru