Корпоративна культура: діловий етикет - Тимошенко Н.Л. - МІФИ ПРО ЕТИКЕТ

Існує багато міфів про хороші манери. Деякі вважають, що дотримання певних норм та правил етикету робить людину снобом, або ж не дає їй можливості поводитися природно. Інші думають, що хороші манери надто складні та заплутані, а їх дотримання "з'їдає" дорогоцінний час. Обидва ці міркування помилкові.

Можна одночасно і бути ввічливим, і мати авторитет. Для того, щоб бути сильним, необов'язково бути злим. Насправді, особа, сила якої базується на страху підлеглих (яку підлеглі визнають лідером, тому що бояться її), має менше сили, ніж людина, авторитет якої серед співробітників ґрунтується на їх повазі. Адже мало хто відмовиться пройти довшу дорогу (зробити більше), якщо про це попросила людина, яка ставиться до вас із повагою.

На жаль, дехто вважає дотримання норм етикету снобізмом. Справді, дуже часто люди використовують знання хороших манер як ознаку своєї зверхності над іншими. Такі особи люблять постійно звертати увагу на поведінку оточуючих та оцінювати її, визначаючи, наскільки "підходящою" вона є. Але насправді саме снобізм є проявом поганих манер. Вихована людина з хорошими манерами використовує свої знання для того, щоб усі інші відчували себе у її присутності спокійно і комфортно.

Хороші манери не знищують самобутність особи. Для того, щоб бути ввічливим, не треба змінювати свою індивідуальність, зраджувати своїм принципам або ж виконувати неприйнятну для вас роль. Претензійність — одне, дотримання правил поведінки для загального добра і комфорту — зовсім інше. Основою хороших манер є не елітарність, а здоровий глузд: чим більш уважні бізнесмени до інших, тим кращі їх відносини зі співробітниками, підлеглими, діловими партнерами та клієнтами.

Чи багато часу забирає дотримання встановлених правил поведінки? Ні. Хоча вивчення норм етикету та вироблення навичок їх використання може вимагати певного часу (як, зрештою, вимагає вироблення будь-яких нових навичок та вмінь), хороші манери допомагатимуть вам заощаджувати час тому, що вам не доведеться "загоювати рани", нанесені почуттям інших, або ж виправляти помилки (у поведінці), які можуть призвести до небажаних наслідків.

Етикет передбачає невеликі вкладення, які матимуть значну віддачу. Відточування, шліфування навичок використання норм етикету — справа неважка. Необхідно лише вкласти у неї незначний час та бажання зробити вашу поведінку більш професійною, більш ефективною для вашого бізнесу. Це так само, як стати впевненим і знаючим водієм: навчившись керувати машиною, ви можете повністю сконцентруватися на меті вашого руху, не боячись врізатись у дерево при дорозі.

Коли ви зрозумієте, усвідомите основи етикету та деякі причини існуючих норм та правил, хороші манери перестануть бути такими вже важкими. Коли ви добре засвоїте основні принципи, вам буде легко їх застосовувати у щоденній діяльності. Ваші знання звільнять вас від дискомфорту, невпевненості та страху несвідомо образити когось або просто виглядати непрофесійно; Якщо будете певні у тому, що ви поводите себе відповідно до прийнятих у діловому світі норм етикету, ви будете відчувати себе спокійно та впевнено, що дасть вам можливість повністю сконцентруватися на бізнесі.

Знання норма ділового етикету також допоможуть вам:

• впевненіше почувати себе під час пошуку роботи;

• одягатися відповідно до ситуації, незалежно від того, якою є ваша сфера діяльності;

• встановлювати, підтримувати і розвивати ділові зв'язки та контакти;

• ефективно спілкуватися з вашими колегами та діловими партнерами;

• уникати конфліктів на робочому місці та вирішувати їх у разі виникнення;

• мати кращі ділові відносини з начальством;

• якщо ви начальник, завоювати повагу своїх підлеглих;

• відповідно вести себе під час ділових сніданків, ланчів, а також на вечірніх ділових та світських заходах;

• краще розуміти та поважати культурні особливості країн та регіонів, якщо ви часто подорожуєте у справах.

1.3. СВІТСЬКИЙ ТА ДІЛОВИЙ ЕТИКЕТ
1.4. НАЙПОШИРЕНІШІ ПОМИЛКИ У СФЕРІ ДІЛОВОГО ЕТИКЕТУ
Розділ 2. Ділове інтерв'ю
2.1. ПІДГОТОВКА ДО СПІВБЕСІДИ
ПІДГОТОВКА РЕЗЮМЕ
ВИБІР ОДЯГУ
ДЛЯ ЧОЛОВІКІВ
ДЛЯ ЖІНОК
ЗБІР ІНФОРМАЦІЇ ТА САМОПІДГОТОВКА
2.2. ЕТАПИ ДІЛОВОГО ІНТЕРВ'Ю
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru