Для завантаження Excel, як і будь-якої програми, що входить до пакету Microsoft Office потрібно скористатись послугою Пуск; в головному меню системи вибрати команду Програми - Microsoft Office - Microsoft Excel. Можна також скористатись ярликом Excel, якщо він є на робочому столі, двічі натиснути ліву клавішу миші на ньому.
Для створення ярлика Excel належить: за допомогою послуги Пуск в головному меню системи вибрати команду Програми; в каскадному меню накласти покажчик курсору на піктограму Microsoft Excel, натиснути клавішу Ctrl і, не відпускаючи її, перетягнути піктограму на вільне місце робочого столу.
Після завантаження на екрані з'явиться основне вікно Excel (Рис. 3.1). Інтерфейс Excel 2007 побудований аналогічно інтерфейсу Word 2007, проте кардинально відрізняється від попередніх класичних версій 1997-2003.
Замість 30 або більше прихованих панелей інструментів і команд, загублених у глибині меню, у верхній частині вікна відображається єдиний центр керування - стрічка, на якій зібрано та наочно подано всі найважливіші органи керування, кнопка "Office", панель швидкого доступу.
Стрічка є не єдиним нововведенням в Excel 2007. Змінено режим макета сторінки. Щоб дістатися до нового режиму, необхідно скористатись піктограмою Макет сторінки на панелі інструментів Вигляд внизу вікна з правого боку. Також можна відкрити на стрічці вкладку Вигляд і обрати послугу Макет сторінки у групі Режими перегляду книги. У режимі макета сторінки аркуш з усіх боків оточено білими полями сторінки, а окремі аркуші відокремлюються один від одного вузькою синьою смугою. Угорі та ліворуч містяться лінійки, за допомогою яких можна відрегулювати розмір полів. Якщо лінійки не потрібні, їх відображення можна вимкнути (кнопка Лінійка у групі Відобразити або приховати на вкладці Вигляд). Завдяки цьому новому режиму немає потреби вмикати попередній перегляд друку, щоб скоригувати вигляд аркуша перед друкуванням.
Стрічка Excel має у своєму складі дев'ять вкладок: Основне, Вставлення, Розмітка сторінки, Формули, Дані, Рецензування, Вигляд, Надбудови. Кожна з них виконує певні функції, містить по декілька груп елементів, схожих за функціями. Найголовніші команди зібрано на вкладці Основне. Це команди, які, за дослідженнями
Майкрософт, найчастіше використовуються для виконання елементарних дій з аркушами.
Для перегляду значного обсягу даних збільшено кількості рядків і стовпців у Microsoft Office Excel 2007: підтримується до 1 мільйона рядків і до 16 тисяч стовпців на одному робочому аркуші. Зокрема, сітка Office Excel 2007 має розмір 1 048 576 рядків на 16 384 стовпці, що дає на 1 500% більше рядків і на 6 300% більше стовпців, ніж у Microsoft Office Excel 2003. Для тих, кому цікаво: стовпці тепер закінчуються на XFD, а не на IV. Під час роботи на екрані монітора відображається тільки частина електронної таблиці. Переміщуючи вікно, можна переглядати необхідні частини таблиці і таблицю в цілому.
Рядки і стовпці створюють клітинки. Декілька клітинок утворюють діапазон клітинок. Клітинка таблиці, в якій перебуває курсор, називається робочою, поточною. Робоча клітинка має контрастне обрамлення. Тільки в неї користувач може вводити потрібні дані (число, текст або формулу).
Табличний курсор - робоча, поточна клітинка, виокремлена рамкою.
Автоматично початкова робоча книга складається з 3 аркушів зі стандартними іменами Аркуші, Аркуш2, Аркуш 3. Їх "перегортають" за допомогою однойменних кнопок-ярликів, які розміщені у нижній частині екрана. Стандартні імена аркушів можна поміняти на більш інформативні таким чином: двічі натиснути на стандартному імені Аркуш 1 (або 2 чи 3); ввести нове ім'я; натиснути клавішу Enter. Або: натиснути правою клавішею миші на імені аркуша; вибрати в меню, що відкриється (Рис. 3.2), команду Перейменувати; ввести нове ім'я; натиснути клавішу Enter. За допомогою
того ж меню можна: Додати, Видалити, Перемістити або копіювати Захистити аркуш, Приховати, Переглянути код, Виділити всі аркуші, а також задати Колір вкладки.
Office Excel 2007 надає можливість використовувати новий інтерфейс користувача для швидкого створення, форматування й розгортання таблиці Excel (у Excel 2003 називалася аркушем Excel), щоб упорядкувати дані на робочому аркуші для полегшення роботи з ними.
Виділення об'єктів Excel
Налаштовування розмірів стовпців і рядків
Введення тексту і його форматування
Автозаповнювання клітинок
3.4. Опрацювання числових даних засобами Excel
Введення чисел
Сортування та фільтрування даних
Формули та розрахунки
Типи адрес клітинок