Товари
o Які тенденції зміни продажу товарів, їхньої прибутковості?
o На якому етапі життєвого циклу перебуває товар?
o Як переваги споживачів можуть вплинути на нас?
o Чи є наша фірма лідером у розробці нових товарів?
o Які характеристики відрізняють наші товари від товарів конкурентів?
o Наскільки сильним є імідж марки у товарів фірми?
o Наскільки широкою є товарна номенклатура фірми?
o Які вдосконалення слід внести в товари?
o Чи використовуються недорогі методи оцінювання потенціалу нових товарів перед прийняттям рішень про інвестування науково-дослідних розробок і розробку нових товарів?
o Чи пропонуємо ми різним ринкам товари різного рівня якості?
o Чи ефективно упаковка презентує товари?
o Чи є колір, розміри, інші характеристики товарів (послуг) найбільш привабливими для ринків, на яких працює наша фірма?
o Чи відповідає вимогам ринку рівень сервісу?
o Як сприймаються споживачами якість, надійність наших товарів?
Аудит мікросередовища
Ринок як такий
o Які тенденції продажу в натуральному та грошовому виразі (з розбивкою за продуктами, сегментами, каналами збуту, регіонами)?
o Яка місткість ринку в натуральному та грошовому вираженні?
o Яке середнє споживання на душу населення, сім'ю, клієнта?
o Наскільки велика концентрація ринку за обсягами продажу?
o Який рівень насиченості ринку?
o Який ступінь забезпеченості сім'ї або фірми товарами?
o Який середній термін служби товару?
o Яка частка продажу обумовлена попитом на заміну?
o Чи має продаж сезонну структуру?
o Які товари-замінники виконують ту саму функцію?
o Які головні нововведення в цьому секторі?
Споживачі
ф Хто є покупцем, споживачем товару (соціально-демографічний профіль)? Хто приймає рішення про купівлю? Хто впливає на прийняття рішення про купівлю?
o Який процес прийняття рішення про купівлю?
o Які основні варіанти використання товару покупцями?
o Яка частота та періодичність купівель?
o Чи визначенні та виміряні нами основні сегменти?
o Чи не прогледіли ми потенційних ринкових сегментів, зорієнтувавшись на задоволення потреб більших за розмірами сегментів?
o Чи слід орієнтуватися на інші сегменти; чи є ринкова ніша, в яку варто проникнути?
o До яких факторів маркетингу (ціна, реклама, сервіс, імідж) ставляться позитивно споживачі?
Конкуренти
o Хто є основними конкурентами, як вони позиційовані, в чому їхні головні переваги?
o Які їхні ринкові частки; яка відносна частка ринку?
o Чи в у конкурента переваги за витратами?
o Яка стратегія, тактика поведінки головного конкурента?
o Наскільки сильним є імідж марки конкурента?
o Які елементи диференціації товару конкурента?
o Наскільки значні його фінансові ресурси?
o Наскільки він здатен до опору в разі фронтальної атаки?
o Які вразливі точки головного конкурента?
o До яких заходів нам слід вдатися в разі фронтальної атаки?
o Які події можуть суттєво вплинути на співвідношення сил між нами та нашими конкурентами?
o До яких заходів слід вдатися в цьому разі?
o Якою мірою конкуренти здатні ліквідувати нашу конкурентну перевагу?
o Чи легко проникнути на ринок новим конкурентам; чи значними є бар'єри входу на ринок?
І o Які товари-замінники можуть з'явитися в майбутньому?
Ціни
o Якими є цілі цінової політики (захист позиції, розширення, виживання)?
o Які тенденції зміни середніх цін?
o Якими є орієнтири цінової політики (прибуток, обсяг продажу)?
o Як співвідносяться наші ціни з цінами товарів-конкурентів?
o Чи проводиться аналіз прибутковості кожного товару?
o Яка існує практика уторговування цін, знижок і цінових пільг?
Розподіл
o Скільки оптових і роздрібних фірм торгують нашим товаром у кожному каналі збуту?
o Які обсяги продажу в натуральному та грошовому вираженні?
o Який потенціал зростання збуту для нашої марки в кожному каналі з урахуванням її частки ринку?
o Як розподіляється продаж за різними типами посередників?
o Яка якість каналів збуту нашого товару?
o Як мотивована торгівля на просування нашої марки?
o Які події можуть суттєво вплинути на нашу співпрацю з головними посередниками?
o Яких заходів слід вжити, якщо один з наших головних посередників відмовиться від нашого товару?
Просування
o Якими є цілі реклами?
o Як змінюється інтенсивність реклами?
o Якою є структура витрат на рекламу?
o Чи оцінюється періодично ефективність діяльності рекламних агентств?
o Як оцінюється і якою є ефективність реклами (впізнавання, знання)?
o Як реклама вплинула на обсяги продажу, частку ринку?
o Якою є чисельність торгового персоналу фірми?
o Як оцінюється ефективність його діяльності?
o Чи ефективно використовуються слогани, логотип торгової марки?
o Чи ефективно використовують засоби стимулювання збуту (купони, залікові талони, конкурси, роздача зразків)?
o Чи плануються та контролюються витрати, пов'язані з продажем?
o Чи пропорційні торгові витрати результатам діяльності на конкретних ринках, територіях?