Маркетинг - Гаркавенко С.С. - Аудит мікросередовища

Товари

o Які тенденції зміни продажу товарів, їхньої прибутковості?

o На якому етапі життєвого циклу перебуває товар?

o Як переваги споживачів можуть вплинути на нас?

o Чи є наша фірма лідером у розробці нових товарів?

o Які характеристики відрізняють наші товари від товарів конкурентів?

o Наскільки сильним є імідж марки у товарів фірми?

o Наскільки широкою є товарна номенклатура фірми?

o Які вдосконалення слід внести в товари?

o Чи використовуються недорогі методи оцінювання потенціалу нових товарів перед прийняттям рішень про інвестування науково-дослідних розробок і розробку нових товарів?

o Чи пропонуємо ми різним ринкам товари різного рівня якості?

o Чи ефективно упаковка презентує товари?

o Чи є колір, розміри, інші характеристики товарів (послуг) найбільш привабливими для ринків, на яких працює наша фірма?

o Чи відповідає вимогам ринку рівень сервісу?

o Як сприймаються споживачами якість, надійність наших товарів?

Аудит мікросередовища

Ринок як такий

o Які тенденції продажу в натуральному та грошовому виразі (з розбивкою за продуктами, сегментами, каналами збуту, регіонами)?

o Яка місткість ринку в натуральному та грошовому вираженні?

o Яке середнє споживання на душу населення, сім'ю, клієнта?

o Наскільки велика концентрація ринку за обсягами продажу?

o Який рівень насиченості ринку?

o Який ступінь забезпеченості сім'ї або фірми товарами?

o Який середній термін служби товару?

o Яка частка продажу обумовлена попитом на заміну?

o Чи має продаж сезонну структуру?

o Які товари-замінники виконують ту саму функцію?

o Які головні нововведення в цьому секторі?

Споживачі

ф Хто є покупцем, споживачем товару (соціально-демографічний профіль)? Хто приймає рішення про купівлю? Хто впливає на прийняття рішення про купівлю?

o Який процес прийняття рішення про купівлю?

o Які основні варіанти використання товару покупцями?

o Яка частота та періодичність купівель?

o Чи визначенні та виміряні нами основні сегменти?

o Чи не прогледіли ми потенційних ринкових сегментів, зорієнтувавшись на задоволення потреб більших за розмірами сегментів?

o Чи слід орієнтуватися на інші сегменти; чи є ринкова ніша, в яку варто проникнути?

o До яких факторів маркетингу (ціна, реклама, сервіс, імідж) ставляться позитивно споживачі?

Конкуренти

o Хто є основними конкурентами, як вони позиційовані, в чому їхні головні переваги?

o Які їхні ринкові частки; яка відносна частка ринку?

o Чи в у конкурента переваги за витратами?

o Яка стратегія, тактика поведінки головного конкурента?

o Наскільки сильним є імідж марки конкурента?

o Які елементи диференціації товару конкурента?

o Наскільки значні його фінансові ресурси?

o Наскільки він здатен до опору в разі фронтальної атаки?

o Які вразливі точки головного конкурента?

o До яких заходів нам слід вдатися в разі фронтальної атаки?

o Які події можуть суттєво вплинути на співвідношення сил між нами та нашими конкурентами?

o До яких заходів слід вдатися в цьому разі?

o Якою мірою конкуренти здатні ліквідувати нашу конкурентну перевагу?

o Чи легко проникнути на ринок новим конкурентам; чи значними є бар'єри входу на ринок?

І o Які товари-замінники можуть з'явитися в майбутньому?

Ціни

o Якими є цілі цінової політики (захист позиції, розширення, виживання)?

o Які тенденції зміни середніх цін?

o Якими є орієнтири цінової політики (прибуток, обсяг продажу)?

o Як співвідносяться наші ціни з цінами товарів-конкурентів?

o Чи проводиться аналіз прибутковості кожного товару?

o Яка існує практика уторговування цін, знижок і цінових пільг?

Розподіл

o Скільки оптових і роздрібних фірм торгують нашим товаром у кожному каналі збуту?

o Які обсяги продажу в натуральному та грошовому вираженні?

o Який потенціал зростання збуту для нашої марки в кожному каналі з урахуванням її частки ринку?

o Як розподіляється продаж за різними типами посередників?

o Яка якість каналів збуту нашого товару?

o Як мотивована торгівля на просування нашої марки?

o Які події можуть суттєво вплинути на нашу співпрацю з головними посередниками?

o Яких заходів слід вжити, якщо один з наших головних посередників відмовиться від нашого товару?

Просування

o Якими є цілі реклами?

o Як змінюється інтенсивність реклами?

o Якою є структура витрат на рекламу?

o Чи оцінюється періодично ефективність діяльності рекламних агентств?

o Як оцінюється і якою є ефективність реклами (впізнавання, знання)?

o Як реклама вплинула на обсяги продажу, частку ринку?

o Якою є чисельність торгового персоналу фірми?

o Як оцінюється ефективність його діяльності?

o Чи ефективно використовуються слогани, логотип торгової марки?

o Чи ефективно використовують засоби стимулювання збуту (купони, залікові талони, конкурси, роздача зразків)?

o Чи плануються та контролюються витрати, пов'язані з продажем?

o Чи пропорційні торгові витрати результатам діяльності на конкретних ринках, територіях?

Аудит організаційної структури маркетингу









© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru