Міжнародному маркетинговому дослідженню передує аналіз загальних відомостей про країну, що цікавить, зокрема: чисельність населення; розміри території; національні ресурси; державний устрій; структура економіки; грошова система; соціально-культурні особливості. Незалежно від масштабів міжнародних маркетингових досліджень можна виокремити наступні основні етапи проведення будь-якого з них:
1) визначення мети маркетингового дослідження;
2) розробка плану міжнародного маркетингового дослідження;
3) визначення вимог до інформації;
4) відбір та групування джерел інформації;
5) збір та аналіз вторинної інформації;
6) вибір методики збору первинної інформації;
7) аналіз даних, розробка висновків та рекомендацій;
8) розробка інструкцій для практичного використання результатів дослідження.
Якісне виконання робіт на кожній з попередніх стадій є запорукою успішного проходження наступної стадії та вчасного завершення дослідження (досягнення цілей та завдань маркетингового дослідження).
3.1.15. Яким чином визначають проблеми і формулюють цілі міжнародного маркетингового дослідження?
Без чіткого і однозначного формулювання проблеми не може бути знайдене прийнятне її рішення. Тому слід перш за все сформулювати проблему і визначити завдання, які слід вирішити в процесі здійснення міжнародного маркетингового дослідження. Одночасно слід зробити початкові пропозиції про сам процес маркетингового дослідження, необхідні витрати, очікувані труднощі. Доцільно також обумовити часові інтервали, в рамках яких слід сформулювати і представити результати міжнародного маркетингового дослідження.
В цілях чіткішого формулювання проблеми міжнародного маркетингового дослідження і однозначної постановки завдань можна скористатися консультацією спеціалізованої маркетингової організації. Ухваливши таке рішення, слід з усіх можливих маркетингових організацій обрати ту, що буде більшою мірою відповідати конкретному завданню. При цьому необхідно враховувати:
o напрями маркетингової діяльності, що здійснює дана організація;
o наявність фахівців в даній області досліджень;
o популярність організації серед фахівців міжнародного маркетингу;
o відкритість організації для засобів масової інформації і замовників дослідження;
o наявність в організації власного технічного і програмного забезпечення міжнародних маркетингових досліджень;
o рівень ділової і комунікаційної взаємодії організації з замовниками.
3.1.16. Як розробити план міжнародного маркетингового дослідження?
Виходячи з цілей міжнародного маркетингового дослідження, доцільно скласти план його проведення. Для цього перш за все слід отримати відповіді на наступні питання:
1. Яку і в якому обсязі інформацію необхідно отримати дослідникам?
2. Які джерела є носіями необхідної інформації?
3. Чи може бути отримана необхідна інформація в процесі кабінетного дослідження або потрібно проводити польове дослідження?
4. Хто і яким чином необхідну інформацію збиратиме?
5. Яким чином буде оброблена зібрана інформація і які методики при цьому будуть використані?
6. Які фінансові витрати необхідні для проведення міжнародного маркетингового дослідження і в які терміни воно буде виконано?
Вивчаючи відповіді на вказані питання, слід встановити, чи зможе фірма самостійно забезпечити досягнення сформульованих цілей міжнародного маркетингового дослідження або їй необхідно скористатися послугами спеціалізованих маркетингових організацій, які дозволять отримати більш обґрунтовані результати міжнародних маркетингових досліджень.
При цьому необхідно враховувати, що підключення до маркетингового дослідження спеціалізованих організацій припускає узгодження з ними формулювання проблеми, вирішуваних завдань і вимагає складання узгодженого плану проведення даного міжнародного маркетингового дослідження.
3.1.16. Як розробити план міжнародного маркетингового дослідження?
3.1.17. Яким чином збирають інформацію для дослідження?
3.1.18. Як відбувається впровадження отриманих результатів?
3.1.19. Що таке кабінетне дослідження?
3.1.20. Що таке польове дослідження?
3.1.21. Як відбувається опитування?
3.1.22. Що таке спостереження в міжнародному маркетинговому дослідженні?
3.1.23. Яким чином здійснюють експеримент?
3.1.24. Що таке імітація в міжнародному маркетинговому дослідженні?