Організація торгівлі - Апопій В.В. - Види торгового інвентарю

Під торговим інвентарем*11 розуміють простіші пристрої, пристосування, інструменти і прилади, необхідні для виконання операцій з приймання товарів, перевірки їх якості, підготовки до продажу і продажу покупцям.

*11: {Інвентар (від пізньо-латинського invcnlarium — опис манна) — сукупність різних предметів господарського вжитку і виробничого призначення.}

Види торгового інвентарю

За призначенням в торгово-технологічному процесі інвентар поділяють на такі основні види: інвентар для відкриття тари і пакування; для перевірки якості товарів; для підготовки до продажу продовольчих і непродовольчих товарів; рекламно-виставковий; для надання послуг покупцям при виборі товарів; лічильний; для прибирання і санітарної обробки приміщень магазину; протипожежний.

Інвентар для відкриття тари й пакування. Для відкривання дерев'яної тари використовують: знімач обручів, важіль-цвяходер для виймання ден бочок, бондарний набивач, цвяходер-ножиці, цвяходер-молоток, звичайний молоток, молоток-цвяходер-ножиці. Для відкривання м'якої тари — серпастий ніж з погрубшенням на кінці леза; для відкривання металевої тари — ключ для вивінчування пробок з металевих бочок.

Інвентар для перевірки якості товарів. У продовольчих магазинах це овоскопи-виноскопи для перевірки якості яєць і вина на просвіт, шаблони для. Калібрування лимонів різні щупи для взяття проб масла, сипучих товарів тощо. У непродовольча магазинах застосовують пробники, омметри, тестери, спеціальні стенди для перевірки, наприклад телерадіоапаратури.

Інвентар для підготовки товарів до продажу. При підготовці товарів До продажу в продовольчих магазинах використовуються різні інструменти і пристосування: сокири, пили, сікачі, ножі, ножиці, струни для різання монолітів масла брусками.

Сокири м'ясорубні застосовують для розрубування великих туш м яса. Сокира-тупиця має більш широке і тонке полотно ніж полотно, звичайної сокири, що дозволяє рубати м'ясо з меншим витрачанням фізичної енергії, меншими втратами м'яса і соку.

Пили-ножовки потрібні для розпилювання трубчастих кісток, туш мороженого м'яса.

Сікачі використовують для розрубування кісток м'яса туш, а також для розрубування птиці й дичини.

Ножі для м'ясної і рибної гастрономії мають різну конфігурацію леза, ручки і різні розміри. Полотно гастрономічних ножів для ковбас і шинки поступово звужується до лобної частини, з гострим кінцем. Полотно сирного ножа в лобовій частині закінчується тупим кінцем. Ручка ножа є дещо вище полотна.

Для підготовки до продажу непродовольчих товарів застосовують прасувальні дошки, праски, планшетки для накатування тканин, намотування мережива; щітки для чищення взуття і одягу; ножиці для різання паперу, тканин, металеві і дерев'яні метри тощо.

Рекламно-виставковий інвентар призначений для інформації покупців про товари, що є в продажу, їх показу й оформлення інтер'єру магазину.

Для продовольчих товарів використовуються дерев'яні лотки для ягід і фруктів, металеві лотки (оцинковані, емальовані, з нержавіючої сталі) для оселедців, солених і маринованих овочів і грибів; блюда фарфорові і фаянсові для кулінарних виробів, попередньо нарізаних гастрономічних товарів.

Сипкі товари і кондитерські вироби викладають у скляні бочата різної форми і розмірів, у вази.

Різноманітні пристосування для викладання і показу товарів використовують у непродовольчих магазинах. Це манекени і напівманекени, фігурні підставки для готового плаття, головних уборів, трикотажу; плечики різної форми для швейних виробів; підставки для взуття тощо.

Інвентар для надання послуг покупцям при виборі товарів складається з таких пристосувань: підставок і дзеркал для примірювання взуття, дзеркал для примірювання головних уборів, ювелірних прикрас, кошиків для відбирання товарів у магазинах самообслуговування.

Лічильний інвентар — це мікрокалькулятори, монетниці, губочниці для змочування пальців при підрахунку грошей касиром.

Інвентар для прибирання і санобробки приміщень включає сміттєзбірники, урни для сміття, кошики, совки для сміття, відра, пилососи.

Протипожежний інвентар складається з вуглекислотних і пінних вогнегасників, бочок з водою, ящиків з піском, протипожежних щитів з набором інструментів (багри, сокири, лопати, ломи, відра тощо) для гасіння пожежі.

Добір і визначення потреби в торговому інвентарі здійснюється залежно від типорозміру торговельного підприємства на підставі Приблизних норм технічного оснащення магазинів споживчої кооперації, затверджених Центроспілкою.

ПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ

1. Яким вимогам повинно відповідати не механічне обладнання магазинів?

2. Що являє собою система модулів і як вона використовується у визначенні основних розмірів немеханічного обладнання?

3. Які вихідні дані потрібні для розрахунку потреби торгових меблів для магазину?

4. В якому нормативному документі визначені правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі?

5. Які документи потрібно подати у ДПІ для реєстрації ЕККА?

6. Виконання яких функцій забезпечує апарат ЕРА-101 ?

7. З яких основних вузлів і механізмів складається ЕККА ЕРА-101?

8. За якими ознаками класифікується ваговимірювальне обладнання?

9. У чому полягає принцип дії електронної ваги та з яких вузлів вона складається?

10. Що впливає на добір типу вагів? Як розраховується потреба у вагах?

11. Як поділяються гирі за призначенням?

12. Які ЗВТ допускаються для здійснення торговельних операцій?

13. У чому полягають основні правила користування ЗВТ у сфері торгівлі?

14. Назвіть основні вузли і деталі компресійної холодильної машини.

15. За якими ознаками класифікується торгове холодильне обладнання?

16. Які основні правила експлуатації торгового холодильного обладнання?

17. Що розуміють під торговим інвентарем?

18. На які основні види поділяється інвентар за призначенням у торгово-технологічному процесі?

19. Який інвентар використовують для відкривання тари і пакування?

20. Який інвентар призначений для підготовки товарів до продажу?

21. Як здійснюється добір і визначення потреби в торговому інвентарі?

РОЗДІЛ 16 ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТУ ТА УПРАВЛІННЯ НИМ У МАГАЗИНІ
16.1. Завдання і методи вивчення попиту населення на роздрібних підприємствах
Завдання вивчення попиту
Методи вивчення попиту
16.2. Спеціалізація підприємств і планування товарного асортименту
Стратегії формування асортименту
Межі спеціалізації магазинів
16.3. Формування асортименту товарів у магазинах
Принципи формування асортименту
Етапи формування асортименту
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru