При написанні 5-6 сторінок тексту цього розділу Ви повинні зібрати і обробити великий обсяг фактичної інформації. Типовий процес дослідження ринку включає 4 етапи:
o визначення типу даних, котрі Вам потрібні для подальшого аналізу;
o пошук та збирання цих даних;
o аналіз даних;
o реалізація заходів, що дозволяють використати ці дані на користь Вашого закладу.
Дуже важливо таким чином сформулювати ідею нового закладу (проекту) з урахуванням дійсного стану справ у галузі, щоб інвестор позитивно розцінив шанси нового закладу охорони здоров'я порівняно з іншими. Для цього в бізнес-плані рекомендується провести короткий історичний екскурс, дати аналіз поточного стану справ у сфері діяльності, в якій Ви починаєте працювати, та визначити тенденції її розвитку. Найкраще дати довідку про останні новинки галузі, назвати потенційних конкурентів, показати їх сильні та слабкі сторони і те, як саме вони можуть вплинути на хід Вашої справи.
Найважливішим питанням розробки цього розділу є виявлення споживачів (пацієнтів та їх представників), на яких розраховується товар чи послуга Вашого закладу. Для цього необхідно, насамперед, визначити той сегмент ринку, котрий для закладу охорони здоров'я буде головним. Треба знайти відповіді на запитання про те, хто, чому, скільки і коли саме буде готовий купувати вашу продукцію (послугу) завтра, післязавтра і взагалі протягом найближчих двох років. Для вітчизняного підприємця розробка цього розділу плану є дуже складням завданням, оскільки важко знайти цілком достовірні дані про становище ринку.
У цьому розділі треба відповісти на такі запитання:
o Якою була динаміка продажу продукції (медичної послуги) в галузі Вашого бізнесу за останні 5 років?
o Які очікуються темпи зростання по галузі (або взагалі зміни обсягів реалізації)?
o Скільки нових фірм виникло в цій галузі за останні три роки?
o Які нові продукти вийшли на цей ринок?
o Потенційні конкуренти - хто вони?
o Які резерви випередження конкурентів?
o Стан справ у конкурентів і їх можливості?
o Потенційні споживачі - хто вони?
Сутність запропонованого проекту
Основні питання цього розділу:
o Яку продукцію, Ви будете випускати або які послуги надавати чи яку діяльність здійснювати?
o Точний опис продукту чи послуги, включно з інформацією про наявні патенти.
o Де буде розташований заклад охорони здоров'я (чи то власне приміщення, чи Ви його орендуєте, чи потрібен ремонт приміщення)?
o Які Вам потрібні фахівці для роботи?
o Яке обладнання Вам потрібне (закупка чи оренда)?
o Чи є у Вас досвід підприємницької діяльності (коротко про Вашу попередню діяльність)?
Після відповіді на ці запитання треба значку увагу звернути на деякі питання технології, за допомогою якої буде організоване виробництво Вашої продукції чи послуг. Важливо написати цю частину мовою, яка зрозуміла і для неспеціаліста. Більш деталізована інформація про Ваше виробництво може бути подана в додатку.
Виробничий план
До складу виробничого плану бізнесу-проекту, орієнтованого на виробництво, повинні входити такі розділи:
1. Технологічний процес:
o основні виробничі операції;
o патенти, науково-конструкторські розробки.
2. Основні виробничі фонди:
o будинки і спорудження;
o машини й устаткування.
3. Сировина та комплектуючі матеріали.
4. Вплив зовнішніх факторів.
Розділ виробничого плану, що входить до бізнес-проекту і орієнтований на надання медичних послуг, має складатися з таких розділів:
1. Технологічний процес:
o основні виробничі операції;
o ліцензії, патенти, наукові розробки.
2. Основні виробничі фонди:
o будинки;
o медична техніка й апаратура.
3. Фармакологічні препарати, медичний інструментарій, матеріали.
4. Вплив зовнішніх факторів.
Виробничий план
А. Виробництво медичного устаткування або лікарських засобів
План маркетингу
Організаційний план
Юридичний план
Оцінювання ризику та страхування
Фінансовий план
Стратегія фінансування
Додаток