8.4.1. Причини зневаги
Якщо працівник заходить в офіс, співробітники якого, виконуючи свої справи, вели якусь розмову і раптово її припинили, то є всі підстави гадати, що раптова мовчанка викликана появою такого працівника.
Як можна здогадуватися, такому працівникові неприємно, що з його появою припиняються розмови. Він є чужим поміж своїх. Не всі працівники можуть збагнути чинники, чому їх не люблять у колективі.
Чинників для негативного ставлення колективу до працівника може бути багато (нагадаємо, що "багато" - це більше ніж 2). Найчастіше негативне ставлення зумовлене такими чинниками:
1. Працівник весь час поправляє колег, які говорять. Поправляє, навіть, у дрібницях, а не лише у принципових питаннях. У колег складається враження, що працівник прилипає до них як реп'ях, вважає себе найрозумнішим і думає, що знає все.
2. Працівник тримається відлюдькувато. Йому подобається самотність. Його рідко можна побачити з колегами за обідом. Він рідко (а то й ніколи) не бере участі у корпоративних заходах. Практично ніколи сам не заводить бесіду.
3. Працівник є заповзятим трудоголіком. Він постійно зайнятий. Не має жодної хвилинки щоб поговорити з колегами. Живе роботою. Додому йде найостаннішим. Така поведінка подражнює колег. Вони живуть нормальним життям і не розуміють таке самопожертвування.
4. Працівник не вміє тримати язик за зубами. Не всі вміють зберігати секрети. Особливо до розголошення схильна краща половина людства. Одна дама якось казала: "Ми, жінки, вміємо зберігати секрети, але лише разом". Якщо працівник розголошує якусь приватну інформацію, то повага до нього зникає.
5. Працівник є постійним дисидентом. Щойно, після того як його колеги висловили свої точки зору з того чи іншого питання, він починає сперичатися з ними і намагається довести помилковість їх точок зору.
6. Працівник не дотримується чистоти на робочому місці. Може залишати в офісі брудний посуд, не викидати з холодильника зіпсовану їжу тощо.
7. Працівник є підлабузником. Завжди і скрізь погоджується з начальством. Завжди сміється над жартами шефа, навіть, тоді коли важко зрозуміти сам жарт і що у ньому має бути смішним.
8. Працівник розмовляє занадто голосно. Не люблять співробітники, коли працівник голосно розмовляє по телефону. Гучний голос всім діє на нерви.
Отже, для того, щоб негативне ставлення колективу до працівника змінилося на позитивне, слід усунути причини, які спонукають негатив. Зазначимо, що вище згадано лише найтиповіші причини чому співробітники не люблять своїх колег. У реальному житті причин може бути набагато більше.
Далі надамо можливість читачам поглянути на себе, але не з допомогою дзеркала, а спираючись на тест.
8.4.2. Тест про ставлення колег до працівника
Газета "Обзор" у своєму номері за 26 грудня 2007 року опублікувала тест "Як до вас ставляться оточуючі". Далі наведемо цей текст. Пронумеруємо твердження, бо у газеті вони подавалися без нумерації. Зазначимо, що на кожне твердження слід відповідати "так" або "ні". Замість "так" можна ставити, наприклад, знак " + ", а замість "ні" - ставити "-". Потім підрахувати результати. Спробуйте прикінцеву частину тесту закрити папірцем чи чимось іншим. Це потрібно для того, щоб на запитання ви відповідали максимально об'єктивно і чесно, не знаючи, що ж буде означати остаточний результат. Отже, як казав космонавт Ю. О. Гагарін перед своїм польотом: "Поехали!".
1. Люди повинні наполегливо і вперто захищати переконання кожного разу, коли хто-небудь висловить протилежну думку.
2. Справжній друг вимагає, щоб його близькі завжди вчиняли найкращим для нього чином, навіть, коли вони цього не хочуть.
3. Якщо вас запрошують до друга, а ви віддаєте перевагу тому, щоб піти в кіно, ви мусите сказати, що у вас болить голова чи придумати якесь інше пояснення, але не ризикувати можливістю образити почуття друга, кажучи йому дійсну причину.
4. Якщо у компанії розповідають анекдот, який ви вже чули, ви повинні бути достатньо ввічливим, щоб посміятися над анекдотом.
5. Людина має виставляти напоказ свої найкращі почуття, щоб колеги гідно її оцінили і схвалили.
6. Якщо у компанії розповідають анекдот, який ви вже чули, ви повинні зупинити людину, яка хоче його розповісти.
7. Справжній друг намагається допомогти тим, хто є об'єктом його дружби.
8. Краще коли інші залежать від вас, ніж коли ви залежите від них.
9. Не варто надавати занадто багато уваги тому, що мало людей цінує чужі послуги.
10. Ви повинні завжди допомагати своїм друзям тому, що може настати час, коли вам знадобиться їхня допомога.
11. Людина повинна намагатися щоб її поведінка завжди відповідала настрою компанії, у якій вона знаходиться.
12. Ви повинні бути пильними, бо інші розпочнуть кепкувати над вами і виставляти вас на посміховисько.
13. Якщо ви спілкуєтесь з тими, чия мова є дотепною та іскристою, ви повинні намагатися давати розумні відповіді або ж вийти з розмови.
14. Ви повинні бути впевненим, що вас поважають за те, що ви ніколи не дозволяєте іншим виставляти себе на посміховисько (кепкувати над собою).
15. Якщо вас відрекомендовують іншій людині, а ви не розчули її ім'я, ви повинні попрохати повторити відрекомендування.
16. Коли ви зустрічаєтеся з незнайомими людьми, ви повинні бути достатньо дотепним, контактним і чарівним, щоб справити на них враження.
17. Якщо людина є достатньо розумною для того щоб помічати помилки у мові інших, їй слід їх виправляти.
18. Наймудріше - це зберегти гідність тоді, коли є сильна спокуса вчинити інакше.
19. У людини повинно бути достатньо розвинене відчуття незалежності, щоб обговорювати з друзями свої хобі та інтерес до домашніх тварин, навіть, у тому випадку, якщо вони не поділяють його захоплення.
20. Ви повинні пам'ятати, що майже щохвилини впродовж дня ви підпадаєте під ретельну оцінку тих, з ким вам доводиться контактувати.
Отже, увазі читача було запропоновано 20 тверджень. Наприкінці тесту його автори зазначили:
1. Якщо переважають відповіді "так" (" + "), то це означає, що вам все рівно, що про вас скажуть оточуючі. Ви пильнуєте лише свої інтереси і не задумовуєтеся про думки інших.
2. Якщо переважають відповіді "ні" ("-"), то це означає, що людям приємно мати справу з вами. Але ви не завжди здатні пожертвувати своїми інтересами в ім'я друзів і знайомих.
8.5.1. Лайливі вербальні комунікації
8.5.2. Невербальні комунікації
8.5.2.1. Жести
8.5.2.2. Мова міміки
8.6. Плітки і чутки
8.7. Конфлікти
Розділ 9. Гендер
9.1. Робота жінок
9.2. Шлюб