Менеджмент - Дикань Н.В. - II. Терміни і поняття

До кожного з перелічених визначень доберіть відповідний термін або поняття:

а) газети, торгові журнали, інформаційні бюлетені, професійні журнали та річні звіти;

б) ґрунтується на припущенні, згідно з яким подія, що відбулася в минулому, дає достатнє уявлення для оцінювання майбутнього;

в) дають змогу передбачити економічну доцільність розробки нових технологій;

г) його мета застосування полягає в досягненні максимального результату в умовах, коли сподівання особи, котра приймає рішення, пов'язані виключно з оптимістичним сценарієм розгортання подій;

д) методи, що використовуються в умовах, якщо фактори, які визначають прийняття рішення, не можна кількісно охарактеризувати або їх взагалі не можна кількісно визначити;

е) метод прогнозування, що міститься в об'єднанні й усередненні думок експертів у ревалентних сферах;

є) процес, який починається з констатації виникнення проблемної ситуації та завершується вибором рішення, тобто вибором дії, спрямованої на усунення проблеми;

ж) перша, базова складова процесу управління, що забезпечує процес функціонування господарської організації шляхом взаємозв'язку формальних і неформальних, інтелектуальних та оргалізаційно-практичних аспектів менеджменту;

з) його мета полягає у виборі найліпшого з варіантів рішення за умов очікування вкрай несприятливого розвитку ситуації;

и) дають можливість, використовуючи багато сфер знань, передбачити, що станеться у складних ситуаціях;

і) застосовуються з метою передбачення загального стану економіки й обсягу збуту для конкретної компанії конкретного продукту;

ї) дають змогу передбачити стратегію й тактику конкурентів;

й) використовується з метою передбачення змін у соціальних настановах людей та стані суспільства;

к) досвідчені торговельні агенти, які часто правильно передбачають майбутній попит.

1. Якісні методи обґрунтування управлінських рішепь.

2. Управлінське рішення.

3. Прийняття рішення.

4. Критерій оптимізму.

5. Економічні прогнози.

6. Прогнози розвитку технології.

7. Прогнози розвитку конкуренції.

8. Прогнози на основі опитувань і досліджспь.

9. Соціальне прогнозування.

10. Аналіз часових рядів.

11. Думка журі.

12. Сукупна думка працівників збуту.

13. Джерела письмової інформації про зовнішнє середовища.

14. Критерій Уолда.

ІІІ. Тести

Виберіть правильний варіант відповіді:

1. У чому полягає сутність критерію коефіцієнта оптимізму (критерій Гурвіца):

1) досягнення максимального результату в умовах, коли сподівання особи, яка приймає рішення, пов'язані виключно з оптимістичним сценарієм розгортання подій;

2) вибір найліпшої альтернативи, якщо настання тих чи інших умов їх реалізації є випадковим явищем;

3) оптимізація не виграшів (прибуток, дохід, обсяг обороту, частка ринку тощо), а втрачених можливостей (неотримані прибуток, дохід, обсяг обороту, частка ринку тощо) або ризиків, які намагаються мінімізувати;

4) урахувапня рівня оптимізму особи, котра приймає рішення, і таким чином досягнення більшого ступеня адекватності алгоритму розрахунків кінцевих результатів реалізації альтернатив та відчуттів (інтуїції, сподівань) особи, яка здійснює ці розрахунки?

2. Критерій жалю (критерій Севіджа) має на меті:

1) досягнення максимального результату в умовах, коли сподівання особи, яка приймає рішення, пов'язані виключно з оптимістичним сценарієм розгортання подій;

2) вибір найліпшої з альтернатив, якщо настання тих чи інших умов їх реалізації є явищем випадковим;

3) оптимізація не виграшів (прибуток, дохід, обсяг обороту, частка рипку тощо), а втрачених можливостей (неотримані прибуток, дохід, обсяг обороту, частка ринку тощо) або ризиків, які намагаються мінімізувати;

4) урахування рівня оптимізму особи, котра приймає рішення, і таким чипом досягнення більшого ступеня адекватності алгоритму розрахунків кінцевих результатів реалізації альтернатив та відчуттів (інтуїції, сподівапь) особи, яка їх здійснює.

3. Критерій Лалласа передбачає:

1) досягнення максимального результату, якщо сподівання особи, яка приймає рішення, пов'язані лише з оптимістичним сценарієм розгортання подій;

2) вибір найліпшої альтернативи за умов, коли настання тих чи інших умов їх реалізації є випадковим явищем;

3) оптимізацію не виграшів (прибуток, дохід, обсяг обороту, частка ринку тощо), а втрачених можливостей (неотримані прибуток, дохід, обсяг обороту, частка ринку тощо) або ризиків, котрі намагаються мінімізувати;

4) урахування рівня оптимізму особи, яка приймає рішення, і таким чином досягнення більшого ступеня адекватності алгоритму розрахунків кінцевих результатів реалізації альтернатив та відчуттів (інтуїції, сподівапь) особи, котра їх здійснює.

4. Одним із методів статистичної теорії рішень, за допомогою якого керівник вибирає один варіант із декількох, є:

1) "платіжна матриця";

2) думка журі;

3) "дерево рішень";

4) метод експертних оцінок.

5. Популярний метод науки управління, що використовується з метою вибору найліпшого напрямку дій з наявних варіантів:

1) "дерево рішень";

2) думка журі;

3) "платіжна матриця";

4) метод експертних оцінок.

6. Серед методів прогнозувапня управлінських рішень розрізняють:

1) програмовані і непрограмовані;

2) ігрові та неігрові;

3) кількісні та якісні.

4) математичні та економічні.

7. Одним із сучасних методів для передбачення змін усоціаль-них настановах людей та стані суспільства вважається:

1) "квіточка рішень";

2) "дерево рішень";

3) соціальне прогнозування.

8. Цей метод прогнозування, що міститься в об'єднанні й усередненні думок експертів у ревалентних сферах:

1) сукупна думка працівників збуту;

2) думка журі;

3) модель очікування споживача.

9. До методів прийняття раціональних управлінських рішень належать:

1) метод ділових ігор та аналітично-систематизаційний метод;

2) матриця оцінювання наслідків реалізації рішення та метод теорії ігор;

3) матриця БКГ та 8У0Т-аналіз;

4) модель регресії та метод експертних оцінок.

10. Побудуйте "дерево рішень", розташувавши за порядком його гілки:

1) події (значення ймовірності подій);

2) можливі дії;

3) очікуваний виграш;

4) перша точка прийняття рішення;

5) друга точка прийняття рішення; в) можливі події;

7) очікуваний результат.

ІІІ. Тести
IV. Твердження
V. Ситуаційні задачі
VI. Структурно-логічні схеми
VII. Кросворди
Тема 5. ПЛАНУВАННЯ В ОРГАНІЗАЦІЇ
5.1. Поняття "планування". Його місце серед функцій управління
5.2. Поняття мети в управлінні та класифікація цілей організації. Концепція управління за цілями
5.3. Поняття стратегії. Елементи та рівні стратегії. Визначення місії фірми
5.4. Зовнішній аналіз: сприятливі можливості й загрози. Внутрішній аналіз: сильні та слабкі аспекти організації. Аналіз стратегічних альтернатив: вибір стратегії бізнесу.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru