Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Що є складовою процесу планування:
1) складання перспективних планів-прогнозів;
2) складання поточних планів-прогнозів;
3) відповіді 1) і 2) правильні;
4) визначення об'єктивних тенденцій розвитку бізнесу?
2. На яке запитання відповідає планування, як функція менеджменту:
1) де ми перебуваємо нині;
2) для чого існує фірма;
3) якими мають бути цілі організації;
4) як організація впливає на зовнішнє середовище?
3. На що орієнтується управління за цілями:
1) досягнення цілей і завдань, що мають об'єктивну потребу вирішення;
2) досягнення сукупностей цілей та завдань, що стоять перед організацією;
3) визначення повноважень і обов'язків усіх керівників підприємства;
4) складання реальних планів досягнення визначених цілей?
4. Управління за цілями починається з аналізу того, що розроблено па певний момент, перспективне майбутнє і які корективи слід внести під час реалізації цілей. Що є наступним кроком:
1) складання планів;
2) складання прогнозів;
3) складання декларацій;
4) складання "дерева рішень"?
5. Що допомагає створити умови для заохочення:
1) декларація;
2) план діяльності фірми;
3) прогноз майбутньої діяльності організації;
4) аналіз діяльності фірми в минулому?
6. У чому полягає сутність поняття "синергічний ефект":
1) результат трансформаційного процесу в системі;
2) ефект цілісності;
3) ієрархія системи;
4) сукупність зв'язків між елементами системи?
7. Чим визначається корпоративна місія фірми:
1) ефективним управлінням;
2) аналізом дії конкурентів;
3) ясністю ЇЇ стратегії;
4) якістю її стратегії?
8. Місія організації — це:
1) взаємопов'язаний комплекс заходів щодо поліпшення життєздатності організації в конкурентній боротьбі;
2) основний загальний орієнтир її діяльності, чітко визначена причина її існування, особлива роль;
3) процес контролю зовнішніх факторів з метою визначення майбутніх можливостей і загроз;
4) компоненти, що небезпосередньо впливають на організацію;
5) відповіді 1), 2), 3) і 4) неправильні.
9. У чому полягає сутність реалізації стратегії:
1) перетворення стратегічного плану на дію;
2) перетворення поточного плану на дію;
3) створення умов для наступного розвитку фірми;
4) відповіді 1), 2) і 3) неправильні?
10. Цілі організації конкретизують її подальшу діяльність і мають відповідати таким вимогам:
1) бути конкретними, чітко визначеними і підлягати визначенню;
2) визначати комерційну діяльність;
3) підвищувати ефективність роботи організації за рахунок того, що кожен має чітке уявлення про свої цілі та цілі організації;
4) визначати повноваження й обов'язки всіх керівників підприємства.
IV. Твердження
Визначте, правильні чи неправильні твердження.
1. Планування — друга функція управління, вона передує іншим управлінським функціям і визначає їх сутність:
а) так;
б) ні.
2. Прогнозування — це визначення об'єктивних тенденцій розвитку бізнесу в майбутньому, а також альтернативних шляхів розвитку і термінів їх реалізації:
а) так;
б) ні.
3. Середньо термінові цілі організації — цілі від одного до п'яти років:
а) так;
б) ні.
4. Позитивна властивість управління за цілями полягає в підвищенні ефективності роботи організації за рахунок того, що кожен має чітке уявлення про свої цілі та цілі організації:
а) так;
б) ні.
5. Стратегія — це узагальнювальна модель дій, необхідних для досягнення поставлених цілей шляхом координування та розподілу ресурсів фірми, тобто розробка стратегії фірми передбачає розробку планів досягнення цілей, в якому передбачені можливості фірми:
а) так;
б) ні.
6. Стратегічне планування — сукупність дій та рішень, що використовує керівництво, вони сприяють розробці специфічних стратегій з метою досягнення цілей організації:
а) так;
б) ні.
7. У процесі аналізу зовнішнього середовища слід враховувати зміни в технології виробництва, застосування персональних електронно-обчислювальних машин у проектуванні та представленні товарів і послуг або успіхи в технології засобів зв'язку:
а) так;
б) ні.
8. Реалізація перетворює стратегічний план на дію:
а) так;
б) ні.
9. Правило характеризує дії, які потрібно вживати в конкретній ситуації:
а) так;
б) ні.
10. Процес оцінювання використовується як механізм зворотного зв'язку для коригування стратегії:
а) так;
б) ні.
V. Ситуаційні задачі
VI. Структурно-логічні схеми
VII. Кросворди
Тема 6. ОРГАНІЗАЦІЯ ЯК ФУНКЦІЯ УПРАВЛІННЯ
6.1. Сутність функції організації та її місце в системі управління. Поняття організаційної діяльності
6.2. Організаційна структура як результат організаційної діяльності. Ступінь складності, ступінь формалізації та ступінь централізації
6.3. Делегування повноважень. Елементи процесу делегування. Лінійні, штабні та функціональні типи повноважень
6.4. Типи організаційних структур управління виробництвом, їх особливості, переваги та недоліки
6.5. Принципи формування організаційних структур управління виробництвом