Організація бізнесу - Скібіцький О.М. - 4.8.3.1. Організація муніципального моніторингу стану малого підприємництва

Перш за все, під час формування завдань із становлення та розвитку малого підприємництва на території, органи місцевого самоврядування повинні визначити запланований внесок малого підприємництва в економіку території, а також забезпечити узгодженість загальнодержавних інтересів з територіальними, суспільними, колективними і особистими інтересами мешканців території.

Необхідно створити у структурі муніципальних органів управління відділ (сектор), від ефективного функціонування якого залежатиме подальший цілеспрямований вплив на розвиток малого підприємництва на території. Даний відділ здійснює функції організатора інформаційного, аналітичного, адміністративного і управлінського забезпечення територіальної програми розвитку малого підприємництва.

Крім того, він повинен здійснювати:

o координацію дій структурних підрозділів місцевих органів управління, що забезпечують підтримку підприємницьких структур;

o адміністративний контроль за виконанням місцевої програми чи заходів із розвитку малого бізнесу;

o зв'язки з громадськістю, засобами масової інформації з метою формування позитивного іміджу підприємців.

Відділи (сектори) розвитку малого підприємництва в структурі органів місцевого самоврядування повинні стати основною ланкою в системі державної підтримки малого підприємництва на місцевому рівні.

Підвищення кваліфікації спеціалістів муніципальних відділів з розвитку малого підприємництва і методичне забезпечення їх діяльності необхідно здійснювати в рамках і засобами регіональної програми розвитку малого підприємництва в області.

4.8.3.1. Організація муніципального моніторингу стану малого підприємництва

З метою найповнішого використання природних та трудових ресурсів, система державної підтримки малого бізнесу на місцевому рівні повинна поєднувати територіальний та галузевий аспекти.

Для оцінки розвитку малого бізнесу необхідно проводити моніторинг стану малого підприємництва на територіях. Для цього необхідна достовірна і постійно поновлювана інформація про стан МСП. Необхідність вирішення питання отримання достовірної інформації на місцевому рівні напряму залежить:

o від координованості дій всіх зацікавлених організацій, незважаючи на їх відомчу підпорядкованість (економічних служб місцевих органів управління, органів, що здійснюють реєстрацію суб'єктів господарювання, податкової служби, територіальних органів статистики, центрів зайнятості);

o від забезпечення єдності класифікаційних основ обліку суб'єктів малого підприємництва;

o від забезпеченості цих організацій програмно-технологічним засобами.

На основі зібраної інформації можна проводити аналіз за наступними напрямами:

o Стан і розвиток малого підприємництва (процес створення і ліквідації малих підприємств, зміна об'єму продукції та їх частка у загальному виробництві).

o Мале підприємництво і проблеми на ринку робочої сили (скорочення чисельності працюючих на підприємствах, використання вторинної зайнятості).

o Оцінка ефективності діяльності малого підприємництва.

o Структурні зміни діяльності малого підприємництва (зміна співвідношення галузей в загальній структурі по кількості підприємств, по об'єму виробництв, по чисельності зайнятих на них, по середній заробітній платі).

o Відтворений аспект діяльності малого підприємництва (галузева зміна обсягу капітальних вкладень тощо).

Здійснений аналіз дозволить зробити наступні висновки;

o Яким галузям та видам діяльності надають перевагу малі підприємства на території;

o Наскільки розвиток малих підприємств впливає на зниження рівня безробіття в районі (місті);

o Про значимість сектора малого підприємництва в економіці району (міста);

o Про тенденції і перспективи розвитку малого підприємництва.

Методологічне та програмне забезпечення моніторингу з метою забезпечення його єдності на території області є обов'язком органів регіонального управління і може здійснюватися в рамках і частково за кошти регіональної програми розвитку МСП. Разом з тим, органи місцевого самоврядування мають право організовувати власні дослідження стану малого підприємництва, в т.ч. і за кошти обласної програми МСП на конкурсній основі.

4.8.3.2. Визначення пріоритетних напрямків розвитку малого підприємництва
4.8.3.3. Бізнес-карта території
4.8.3.4. Розробки муніципальної програми розвитку малого підприємництва
4.8.4. Селективна підтримка окремих суб'єктів малого бізнесу
5. АКЦІОНЕРНІ ТОВАРИСТВА
5.1. Сутність корпоративного управління
5.1.1. Поняття корпоративного управління й корпоративних прав
Суть поняття "корпоративні права"
5.1.2. Суб'єкти корпоративного управління
Інвестори як суб'єкти корпоративного управління
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru