Організація бізнесу - Скібіцький О.М. - 1. Взаємовідносини з клієнтами

Найважливішою складовою успіху будь-якої компанії є наявність стабільних клієнтів - кредиторів та інвесторів, довіра яких базується на дотриманні правил:

o незмінно висока якість товарів та послуг і за конкурентноспроможними цінами;

o гласність у взаємовідносинах із клієнтами і надання їм достовірної інформації про товари і послуги,

o урахування всіх аспектів обслуговування клієнтів, включаючи надійність послуг, дотримання термінів, оперативний розгляд скарг і активний збір відгуків клієнтів і реагування на них;

o довгострокові взаємовідносини із клієнтами і недопущення спекуляцій ринковою кон'юнктурою.

2. Взаємовідносини з акціонерами

Акціонери є власниками компанії, тому вони повинні мати можливість контролювати діяльність керівництва корпорації і брати участь у прийнятті ключових рішень. До раціональних принципів корпоративного управління відносяться такі:

o юридичне закріплення в статуті компанії функцій і обов'язків керівних органів і акціонерів; а гласність правил голосування, складу акціонерів, особливо реальних власників великих пакетів акцій, для недопущення втрати контролю за ситуаціями, коли окремі акціонери можуть переслідувати конкретні цілі, що йдуть врозріз з цілями інших акціонерів;

o захист прав дрібних акціонерів стосовно втрати вартості їх акцій;

o порядок забезпечення достовірності списку акціонерів;

o систематичний і відкритий зв'язок з акціонерами шляхом надання їм належним чином перевіреної аудиторами звітності, відомостей про діяльність компанії і роз'яснень основних рішень, прийнятих керівником, у складі річного звіту;

o дотримання правил проведення зборів акціонерів та надання достатньої інформації щодо прийняття рішень;

o чіткий розподіл повноважень між керівними органами корпорації, тобто правлінням, спостережною радою і загальними зборами акціонерів;

o обнародування особистих фінансових інтересів членів керівних органів корпорацій в угодах, пов'язаних з діяльністю компанії, і в інших ситуаціях конфлікту інтересів.

3. Взаємовідносини з працівниками

Незважаючи на глибокі культурні і соціальні розходження між різними країнами в цьому питанні, є ряд основних принципів, яких дотримуються успішно діючі компанії у взаємовідносинах зі своїми працівниками:

o обов'язкове дотримання трудового законодавства;

o забезпечення необхідних норм охорони і гігієни праці;

o найм, оплата праці і просування по службі працівників без будь-якої дискримінації;

o дотримання права працівників на участь у профспілковій діяльності;

o ефективні системи консультацій із працівниками щодо умов праці й інших питань, що безпосередньо пов'язані із робочим місцем;

o турбота про добробут працівників у цілому, вчасне перерахування компанією обов'язкових або добровільних внесків у пенсійні фонди для працівників, забезпечення надійності пенсійних фондів.

4. Взаємовідносини з постачальниками

Справедливість і гласність у взаємовідносинах з постачальниками - істотно важливі елементи ефективної корпоративної практики, оскільки вони створюють умови для забезпечення надійності відносин з постачальниками. Тому компанії повинні:

o дотримуватися чітких і гласних принципів закупівель;

o суворо карати працівників, що беруть хабарі;

o уникати справ з постачальниками, котрі намагаються спрямувати процес закупівель у русло власних інтересів;

o підтримувати суворо комерційні відносини з постачальниками, зокрема тими, що пов'язані з компанією спільною власністю;

o прагнути оперативно оплачувати рахунки постачальників;

o утримуватися від закупівель матеріалів, торгівля якими заборонена міжнародними екологічними й іншими конвенціями.

5. Взаємовідносини з громадськістю

Оскільки будь-яка компанія є невід'ємною частиною місцевості, де вона розташована, правильно налагоджені відносини з громадськістю мають найважливіше значення. Компанії повинні:

o враховувати проблеми, що викликають стурбованість у місцевого населення;

o консультуватися у разі потреби з місцевим населенням і з відповідними групами, що виражають інтереси громадськості;

o враховувати вплив своєї діяльності на навколишнє середовище і дотримуватися всіх діючих природоохоронних законів і норм.

6. Взаємовідносини з державними органами і місцевою владою

Найкращий спосіб збереження добрих взаємовідносин з державними органами для корпорації - це дотримання законів країни, де вони діють і платять податки. До основних принципів раціонального кредитування й інвестування відносяться:

o сплата всіх обчислених податків;

o дотримання всіх обов'язкових норм законодавства;

* наявність всіх державних дозволів і ліцензій, необхідних для діяльності корпорації;

* ведення справ з місцевими і центральними органами влади без особистої зацікавленості, не удаючись до хабарництва або неправомірних засобів впливу на прийняття адміністративних рішень.

У багатьох країнах перелічені принципи є тільки бажаною метою, тому що законодавча база не забезпечує умов для використання набутого міжнародною спільнотою досвіду. Для поліпшення інвестиційного клімату і подальшої лібералізації економіки необхідні відповідні дії уряду, які б сприяли втіленню міжнародної практики у юридичні, нормативні і бюджетно-податкові норми конкретної країни.

2. Взаємовідносини з акціонерами
3. Взаємовідносини з працівниками
4. Взаємовідносини з постачальниками
5. Взаємовідносини з громадськістю
6. Взаємовідносини з державними органами і місцевою владою
5.2.5. Принципи корпоративного управління Конфедерації Європейських Асоціацій Акціонерів
5.2.6. Національні стандарти США у сфері корпоративного управління
1. Звітність
2. Прозорість
3. Справедливість
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru