Стратегічне управління - Порохня В.М. - Глосарій

АДАПТАЦІЯ - це дії стратегічного характеру, які покращують відносини компанії з її оточенням

ВЕРТИКАЛЬНА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ передбачає різні і ціни і середній рівень доходу споживачів.

ВИРОБНИЧИЙ ЕФЕКТ МАСШТАБУ передбачає зменшення питомої собівартості продукції до певного значення величини обсягу випуску, потім - зростання, тобто функціональна залежність має мінімум.

ВИРОБНИЧИЙ ЕФЕКТ ОСВОЄННЯ передбачає зменшення питомої собівартості продукції із збільшенням кумулятивного обсягу виробленої продукції у зв'язку з навчанням персоналу, доробкою технологічних процесів і іншими чинниками.

ГАЛУЗЕВИЙ КЛАСТЕР - неформальне співтовариство галузевих і суміжних компаній, що характеризуються здатністю взаємного посилення конкурентних переваг.

ГЕНЕРАЛЬНЕ ПЛАНУВАННЯ є набором дій і рішень, зроблених керівництвом, які ведуть до розробки специфічних стратегій, призначених для того, щоб допомогти організації досягти своїх цілей.

ГОРИЗОНТАЛЬНА ДИФЕРЕНЦІАЦІЯ передбачає приблизно однакову ціну товару, споживачі якого мають однаковий середній рівень доходу.

ЕКСТРАПОЛЯЦІЯ - поширення встановлених у минулому тенденцій на майбутній період

ЗАДАЧІ - це роботи, серія робіт або частина роботи, які повинні бути виконані заздалегідь встановленим способом і в обумовлені терміни

ІНДЕКС РЕНТАБЕЛЬНОСТІ є відношенням приведених доходів до приведених на цю ж дату інвестиційних витрат.

ІНТЕГРАЛЬНИЙ ЕФЕКТ (NPV) є різницею результатів інвестиційних витрат за період здійснення інвестиційного проекту, приведених до одного, звичайно початкового, року.

КВАЛІТАТИВНІ МЕТОДИ ПРОГНОЗУВАННЯ формальна процедура для отримання узагальненого прогнозу, на основі ранжирування і узагальнення думки експертів Ці процедури ґрунтуються на опитах, тестах, оцінці ефективності продажів і історичних даних, але процес, за допомогою якого виходить прогноз, залишається суб'єктивним.

КВАНТИТАТИВНІ МЕТОДИ ПРОГНОЗУВАННЯ передбачають чітку логіку і зрозумілі математичні операції. До квантитативних процедур прогнозування відносяться методи, засновані на статистичному аналізі, аналізі тимчасових послідовностей.

КЛЮЧОВІ ЧИННИКИ УСПІХУ - основні чинники-детермінанти успіху в галузі.

КОМПАУНДІНГ - це процес переходу з поточного стану до майбутньої оцінки вартості грошових коштів.

КОНКУРЕНТНА ПЕРЕВАГА - величина, інтегральна по відношенню до конкурентоспроможності і конкурентного потенціалу, і є в найпростішому випадку їх адитивною функцією з ваговими коефіцієнтами.

КОНКУРЕНТНИЙ ПОТЕНЦІАЛ - потенційна можливість (поточні передумови) організації зберігати або збільшувати конкурентоспроможність в довгостроковому періоді.

КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНІСТЬ - здатність організації приносити прибуток на вкладений капітал в короткостроковому періоді не нижче заданої, або перевищення прибутковості в короткостроковому періоді над середньо-статистичною прибутковістю у відповідній сфері бізнесу.

КОНЦЕПЦІЯ РУШІЙНИХ СИЛ припускає, що є параметри зовнішнього середовища, зміни яких визначають напрям і інтенсивність галузевих змін.

МАРКЕТИНГОВИЙ ЕФЕКТ МАСШТАБУ передбачає зменшення питомих витрат на просування і збут продукції до певного значення величини обсягу, потім - зростання, тобто функціональна залежність має мінімум.

МАРКЕТИНГОВИЙ ЕФЕКТ ОСВОЄННЯ передбачає зменшення питомої собівартості реалізованої продукції із збільшенням кумулятивного обсягу реалізованої продукції у зв'язку з навчанням персоналу, вдосконаленням процесів просування і збуту.

МЕТОД ДИВЕРСИФІКАЦІЇ дозволяє понизити портфельні ризики за рахунок різноспрямованості інвестицій.

МЕТОД ЛІМІТІВ забезпечує встановлення граничних сум витрат, продажу, кредиту.

МЕТОД РОЗПОДІЛУ РИЗИКІВ передбачає розподіл ризиків між учасниками проекту, щоб зробити відповідальним за ризик учасника, який в змозі краще за всіх розрахувати і контролювати ризики і найстійкішого у фінансовому відношенні, здатного подолати наслідки від дії ризиків.

МЕТОД СТРАХУВАННЯ передбачає створення спеціальних фондів засобів (страхових фондів) і їх використовування (розподіл і перерозподіл) для покриття різного роду втрат шляхом виплати страхового відшкодування.

МІСІЯ - чітко виражена причина існування організації на ринку

МОДЕЛЬ "НАЦІОНАЛЬНОГО РОМБА" - конкурентна перевага галузі в рамках держави визначається детермінантами конкурентної переваги країни, які значно впливають один на одного.

НОРМА РЕНТАБЕЛЬНОСТІ є тією нормою дисконту, при якій величина дисконтованих доходів за певну кількість років стає рівною інвестиційним вкладенням.

ОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА - власна система цінностей організації, сукупність основних переконань, сформованих самостійно, засвоєних чи розроблених певною групою в міру того, як вона вчиться розв'язувати проблеми адаптації до зовнішнього середовища і внутрішньої інтеграції, які виявилися досить ефективними, щоб вважатися цінними, а отже, передаватися новим членам як правильний спосіб сприйняття, мислення і ставлення до конкретних проблем

ПІДПРИЄМНИЦЬКИЙ РИЗИК характеризують небезпека потенційно можливої, вірогідної втрати ресурсів або недоотримання доходів в порівнянні з варіантом, розрахованим на раціональне використовування ресурсів.

ПРОГНОЗ - це науково обгрунтована думка про можливий стан об'єкту (який досліджується) в майбутньому, про альтернативні шляхи й терміни його здійснення.

ПРОГРАМА - це комплекс заходів, направлений на реалізацію вибраної стратегії або стратегічної задачі, збалансований по термінах, виконавцях і ресурсах.

ПРОЕКТ - це вкладення матеріальних, фінансових, людських і інтелектуальних ресурсів в будь-яку справу з метою отримання запланованого результату в певний термін.

ПРОСТА ВІДСОТКОВА СТАВКА передбачає нарахування відсотків в будь-який майбутній рік на незмінну первинну суму.

САМОСТРАХУВАННЯ - створення грошових і натуральних страхових фондів безпосередньо на підприємствах.

СЕГМЕНТУВАННЯ - це визначення груп споживачів, щодо яких необхідно застосування різних конкурентних стратегій.

СКЛАДНА ВІДСОТКОВА СТАВКА передбачає нарахування відсотків починаючи з 2-го року на вже нарощену суму.

СТРАТЕГІЧНЕ УПРАВЛІННЯ - це таке управління організацією, що спирається на людський потенціал як основу організації, орієнтує виробничу діяльність на запити споживачів, гнучко реагує і проводить своєчасні зміни в організації, що відповідають виклику з боку оточення і що дозволяють добиватися конкурентних переваг, що в сукупності дає можливість організації вижити в довгостроковій перспективі, досягаючи при цьому своїх цілей.

СТРАТЕГІЧНІ ВІДПОВІДНОСТІ - це схожі статті витрат в структурах витрат різних організацій, що належать одному портфелю сфер бізнесу, які можуть трансформуватися одна в одну.

СТРАТЕГІЧНИЙ БАЛАНС передбачає баланс зусиль компанії в кожній зі сфер бізнесу в залежності від стадії їхнього життєвого циклу.

СТРАТЕГІЧНИЙ ПЛАН - програма, яка спрямовує діяльність фірми протягом тривалого періоду часу та враховує те, що конфліктне і постійно змінюване ділове й соціальне середовище робить постійні коректування неминучими.

СТРАТЕГІЯ ДИФЕРЕНЦІАЦІЇ заснована на виробництві широкої номенклатури товарів одного функціонального призначення і дозволяє організації обслуговувати більшу кількість споживачів з різними потребами.

СТРАТЕГІЯ ВЕРТИКАЛЬНОЇ ІНТЕГРАЦІЇ передбачає зміцнення її конкурентного потенціалу за рахунок ослаблення конкурентної сили постачальників і споживачів.

СТРАТЕГІЯ ВІДКАЧУВАННЯ КАПІТАЛУ І ЛІКВІДАЦІЇ передбачає припинення діяльності раніше привабливої сфери бізнесу в рамках портфеля якщо вона перестає приносити необхідний прибуток при змінах в зовнішньому або внутрішньому середовищі.

СТРАТЕГІЯ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ припускає включення в портфель сфер бізнесу організації нових сфер бізнесу за допомогою: придбання організацій; створення організацій "з нуля"; створення спільних організацій.

СТРАТЕГІЯ ЗВ'ЯЗАНОЇ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ припускає наявність істотних стратегічних відповідностей між сферами бізнесу, що в нього входять.

СТРАТЕГІЯ ЗМІНИ КУРСУ І РЕСТРУКТУРИЗАЦІЇ передбачає поліпшення ефективності функціонування портфеля в цілому або зберегти його існування.

СТРАТЕГІЯ "ЗНЯТТЯ УРОЖАЮ" має на увазі функціонування організації в особливому режимі, що знаходиться між функціонуванням і виходом з бізнесу. При реалізації даної стратегії організація переводить свою ринкову частку у фінансові ресурси.

СТРАТЕГІЯ ЗРОСТАННЯ має на увазі щорічне значне підвищення рівня коротко- і довгострокових цілей над рівнем показників попереднього року.

СТРАТЕГІЯ ІННОВАЦІЙ припускає отримання конкурентних переваг за допомогою створення принципово нових товарів або технологій, або задоволення існуючих усвідомлених або неусвідомлених потреб новим способом.

СТРАТЕГІЯ МІЖНАРОДНОЇ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ припускає функціонування диверсифікованого портфелю на безлічі національних ринків.

СТРАТЕГІЯ МІНІМІЗАЦІЇ ВИТРАТ передбачає встановлення оптимального значення обсягу виробництва (виробничий ефект масштабу) просування і збуту (маркетинговий ефект масштабу).

СТРАТЕГІЯ НЕЗВ'ЯЗАНОЇ ДИВЕРСИФІКАЦІЇ базується на зниженні ризику в цілому, сфери бізнесу, що знаходяться в їх портфелі, мають між собою слабкі стратегічні відповідності.

СТРАТЕГІЯ ОБМЕЖЕНОГО ЗРОСТАННЯ передбачає встановлення цілей від досягнутого, скоректованих з урахуванням інфляції.

СТРАТЕГІЯ ОПЕРАТИВНОГО РЕАГУВАННЯ припускає досягнення успіху за допомогою швидкого реагування на зміни в зовнішньому середовищі.

СТРАТЕГІЯ СКОРОЧЕННЯ передбачає встановлення рівня переслідуваних цілей нижче досягнутого у минулому.

СТРУКТУРА ОРГАНІЗАЦІЇ - це логічні взаємостосунки рівнів управління, що дозволяють досягти цілі організації

СТРАТЕГІЯ ФОКУСУВАННЯ припускає обслуговування вузького сегменту споживачів, що характеризується особливими потребами.

УПРАВЛІННЯ РИЗИКАМИ - це управлінська діяльність, спрямована на класифікацію ризиків, ідентифікацію, їх аналіз і оцінку, розробку шляхів захисту від ризику.

ХЕДЖУВАННЯ - ефективний спосіб зниження ризику несприятливої зміни цінової кон'юнктури за допомогою покупки термінових контрактів (ф'ючерсів і опціонів).

ЦІНА КАПІТАЛУ - відношення суми платежів за використовування фінансових ресурсів до загального обсягу цих ресурсів (виражене у відсотках).

SWОТ-АНАЛІЗ - аналізу сильних і слабких сторін організації, можливостей і загроз зовнішнього середовища. Результати даного аналізу можуть застосовуватися при оцінці КС, КП і круга стратегічних питань, що стоять перед організацією.











© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru