Закон України "Про вищу освіту" // Освіта. - 2002. - 20- 27 лютого.
Державна національна програма "Освіта" (-Україна XXI ст>). - К.: Радуга, 1999.
Державна програма "Вчитель" // Директор школи. - 2002. - № 21-24.
Національна доктрина розвитку освіти // Освіта України. - 23 квітня 2002. - № 33.
Аминов Н. А. Диагностика педагогических способностей / Под общ. ред. М. Р. Гинзбурга. - М.: Институт практической психологии. - Воронеж: МОДЭК, 1997.
Андреев О. А. Учимся читать быстро. Первая ступень обучения. Программа "'Доминанта"/ О. А. Андреев. - Минск: Университетское, 2002.
Арват Ф. С, Коваленко Є. I., Кириленко С . В., Щербань П. М. Культура спілкування: Навч.-метод, посіб. - К.: ІЗМН, 1997.
Аркадьева-Берлин Н. Г. Как научиться быстро читать. Само учитель. - М.: РИПОЛ, 2005.
Артемчук Г. I. Методика організації науково-дослідної роботи: Навч. посіб. для студ. та викл. вищих навч. закладів / Г. I. Артемчук, В. М. Курило, П. М. Кочерган. - К.: Форум, 2000.
Байкова Л. А., Гребенкина Л. К. Педагогическое мастерство и педагогические технологии / Под ред. Л. А. Байковой, Л. К. Гребен-киной - М.: Педагогическое общество России, 2000.
Бакнолл К. Как учиться в университете. Практическое руководство по курсу академического образования. - Челябинск: Урал ЛТД, 1999.
Бодина Е. А, Асцеулова К. Педагогические ситуации: Пособие для препод, средних школ. - М.: Школьная пресса, 2000. - 96 с.
Болсун С. Модель ідеального вчителя // Рідна школа. - 1999. -№ 2.
Введение в педагогическую деятельность: Уч. пособие для студ. высш. пед. учебн. заведений / А. С. Роботова. Т. В. Леонтьева, И. Г. Шапошникова и др. - М.: Изд. центр -Академия-, 2000.
Введение в специальность: Уч. пособие для студ. пед. институтов / Л. И. Рувинский, В. А. Кан-Калик, Д. М. Гришин и др. - М.: Просвещение, 1988.
Волкова Н. В. Професійно-педагогічна комунікація: Навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів. - К.: ВЦ "Академія", 2006.
Впровадження ECTS в українських університетах: Методичні матеріали. - Львів: Львівська політехніка, 2006.
Герасимова О. А. Комплекс методик для личностно-профес сионального самопознания будущего учителя. - К.: ООО "Международное финансовое агентство", 1997.
Грехнев В. С. Культура педагогического общения. - М.: Просвещение, 1990.
Данилова В. Как стать собой. Психотехника индивидуальности: Пособие для самообразования. - X.: РНП "Оригинал", ИМП oРубикон", 1994.
Данилова Г. Акмеологічна модель педагога в XXI столітті // Рідна школа. - № 7. - 2003.
Дистанционное обучение: Уч. пособие для студентов педагогических вузов / Ред. Е. С. Полат. - М.: Владос. 1998.
Елканов С. Б. Основы профессионального самовоспитания будущего учителя. - М.: Просвещение, 1989.
Журавлев В. И. Основы педагогической конфликтологии: Учебник. - М.: Роспедагентство, 1995.
Истратова О. Н. Психодиагностика: коллекция лучших тестов: Психологический практикум. - Ростов-на-Дону: Феникс, 2005. - 375 с.
Как улучшить свою память / Авт.-сост. А. В. Польской. - Минск: Харвест, 2003.
Кан-Калик В. А. Учителю о педагогическом общении: Книга для учителя. - М.: Просвещение, 1987.
Козловський О. В. Швидкочитання: 800 слів за хвилину. Як одержувати максимум Інформації при мінімумі витрат часу. - Донецьк: ТОВ ВКФ "БАО", 2004.
Коноваленко С. В. Как научиться думать быстрее и запоминать лучше. - М.: ЭКСМО, 2004.
Кузнецов И. Н. Интернет в учебной и научной работе: Практическое пособие. - М.: Дашков и К, 2002.
Кукушин В. С. Введение в педагогическую деятельность: Уч. пособие. - Ростов-на-Дону: Изд. центр "Март", 2002. (Серия "Педагогическое образование").
Культура спілкування: Навч.-метод, посіб. / Ф. С. Арват. Є. І. Коваленко, С. В. Кириленко, П. М. Щербань - К.: ІЗМН, 1997. -328 с.
Лапп Д. Улучшаем память в любом возрасте. Искусство помнить и забывать. - СПб.: Питер, 1995.
Лезер Ф. Рациональное чтение. Более быстрое и основательное,- М., 1980.
Леонтьев А. А. Педагогическое общение. - 2-е изд., перераб. и доп. - М. - Нальчик: Эль-Фа, 1996.
Мешко Г. М. Вступ до педагогічної професії: Лекції і практичні заняття. Навч.-метод. посіб. для студентів вищих педагогічних навчальних закладів. - Вид. 2-ге, перероб. і доп. - Т.: ТИПУ, 2007.
Мешко Г. М. Вступ до педагогічної професії: Практикум. Навч. посіб. для студентів вищих навчальних закладів. - Т.: ТИПУ, 2008.
Мижериков В. А., Ермоленко М. Н . Введение в педагогическую деятельность: Уч. пособие для студ. пед. учебн. заведений. - М.: Пед. общество России, 2002.
Мороз О. Г., Сластьонін В. О., Філіпенко Н . І. Підготовка майбутнього вчителя: зміст та організація: Навч. посіб. - К.( 1997.
Мостова І. Першокурснику: поради психолога. - к.: Тандем, 2000.
Мудрість учіння. Кроки до успіху / Упоряд. Г. С. Сазоненко. - К.: Магістр, 1995.
Оржеховська В. М., Хітько Т. В ., Кириленко С. В. Посібник з самовиховання. - К., 1996.
Орлов А. А., Агафонова А. С. Введение в педагогическую деятельность: Практикум: Учеб.-метод. пособ. для студ. высш. пед. учеб. заведений. - М.: Издательский центр "Академия", 2004. - 256 с.
Основні засади розвитку вищої освіти України в контексті Болонського процесу: Досвід впровадження кредитно-модульної системи організації навчального процесу у Тернопільському національному педагогічному університеті ім. В. Гнатюка / За ред. В. В. Грубінка. - Т.: Вид-во ТИПУ, 2005. - Ч. 3.
Педагогічна майстерність: Підручник / І. А. Зязюн та ін. - К.: Вища школа, 1997.
Практикум з педагогіки: Навч. посіб. - 3-тє вид., перероб. і доп. / За заг. ред. 0. А. Дубасенюк. - К.: Центр навчальної літератури, 2004. - 464 с.
Профессионально-ориентированное чтение в познавательной, учебной, научно-исследовательской и общественно-политической работе студентов: Методические рекомендации. - Пермь, 1986.
Пунский В. О. Азбука учебного труда. - М.: Просвещение, 1988.
Раченко И. П. НОТ учителя. - М.:. Просвещение, 1989. Рейс Ф. Секрети успішного навчання: практичні поради для студентів / Пер. з англ. 0. Іладкого. - Львів: Свічадо, 2006.
Рогов Е. И. Личность в педагогической деятельности. - Ростов-на-Дону, 1994.
Рувинский Л. И. Самовоспитание личности. - М.: Мысль. 1984.
Рыбакова М. М. Конфликт и взаимодействие в педагогическом процессе: Книга для учителя. - М.: Просвещение, 1991.
Святовець В. Ф. Алгоритми виховання: педагогічні етюди та оповідання. - К.: Радянська школа, 1989. - 206 с.
Синиця І. О. Педагогічний такт і майстерність учителя. - К.: Радянська школа, 1981.
Слово про вчителя / Упоряд. і авт. вст. ст. 0. Т. Губко. - К.: Радянська школа, 1985.
Сухомлинський В. 0. Виховання і самовиховання / Збірник творів: У 5-ти т. - Т. 5.
Сухомлинський В. О. Сто порад учителю / Вибрані твори: У 5-ти т. - К., 1976.- І 2.
Томан І. Як удосконалювати самого себе: Пер. з чес. - К.: Політвидав України, 1984.
Трухін і. О., Шпак О. Т. Основи шкільного виховання: Навч. посіб. - К.: Центр навчальної літератури, 2004.
Туріщева Л. В. Психологія управління. Мушинський В. П. Психологічний портрет вчителя. - X.: Основа, 2005. -160 с.
Фіцула М. М. Вступ до педагогічної професії: Навч. посіб. для студентів вищих педагогічних закладів освіти. - Т.: Навчальна книга "Богдан", 2003.
Цимбалюк І. М. Психологія спілкування: Навч. посіб. - К.: ВД -Професіонал", 2004.
Шевченко Л. Я. Практическая педагогическая этика. - М.: Собор, 1997.
Ясулайтіс В. А. Дистанційне навчання: Методичні рекомендації.- К.: МАУП, 2005.