1. На прикладі конкретної теми уроку (за спеціальністю) проаналізувати реалізацію принципів навчання.
2. Розказати про нормативні вимоги до шкільного навчального кабінету.
3. До конкретної теми уроку (за фахом) дати опис вимог до знань, умінь і навичок на рівні розуміння. Діагностика цього рівня.
4. Змоделювати урок засвоєння нових знань.
5. Змоделювати урок засвоєння нових умінь і навичок.
6. Захистити методичну розробку узагальнюючого уроку.
7. Описати технологію підготовки вчителя до уроку.
8. Змоделювати урок будь-якого типу з використанням міжпредметних зв'язків.
9. Зробити аналіз шкільного підручника (за спеціальністю) з точки зору наукових і загальнопедагогічних вимог до нього.
10. Скласти план проведення класних учнівських зборів. Довести актуальність теми і методики їх проведення.
11. Скласти план роботи класного керівника (вибір класу довільний).
12. Скласти план проведення конкурсу (V—IX клас). Розказати про методику і проведення конкурсу.
13. Складіть навчальний алгоритм з теми (вибір довільний). .
14. Розкажіть про структуру і методику проведення класних батьківських зборів. Вибір теми і класу довільний.
15. До конкретної теми уроку сформулюйте освітні, виховні, розвивальні цілі уроку. Обгрунтуйте необхідність їх досягнення при вивченні даної теми.
16. Складіть схему аналізу уроку за спеціальністю.
17. Наведіть приклад проблемної ситуації при вивченні конкретної теми. Сформулюйте проблему, яка випливає.
18. Змоделюйте сучасний комбінований урок.
19. До конкретної теми опишіть вимоги до знань, умінь і навичок на репродуктивному рівні. Діагностика цього рівня.
20. До конкретної теми опишіть вимоги до знань, умінь і навичок на творчому рівні. Діагностика цього рівня.
21. Складіть завдання для самостійної роботи учнів на уроці при вивченні однієї з тем, обгрунтуйте зміст, доцільність і час на виконання.
22. Складіть план підготовки і проведення бесіди
на морально-етичну тему, обгрунтуйте методику її проведення.
23. Складіть план підготовки і проведення диспуту, обгрунтуйте методику його проведення.
24. Захистіть методичну розробку предметної екскурсії.
25. Змоделюйте урок проблемного вивчення нового матеріалу.
26. Наведіть приклади цікавих педагогічних ситуацій з книги А.С. Макаренка "Педагогічна поема".
27. Які поради Вам запам'яталися в книзі В.О. Сухомлинського "Сто порад молодому вчителеві"?
28. Що означають "близькі", "середні" й "далекі" цілі в житті і діяльності шкільного колективу? Розкажіть на прикладі школи О.А. Захаренка (або іншої).
29. Назвіть і розкажіть про досягнення найкращих учителів Рівненщини, їх участь у Всеукраїнському конкурсі "Учитель року".
30. Над якими проблемами працюють педколективи рівненських шкіл? Обгрунтуйте важливість проблем та етапи діяльності.
31. Як Україна вирішує завдання глобальної освіти й виховання і що вона може запропонувати для міжнародного освітянського простору?
Додаток 4 Навчальний план загальноосвітньої школи
Додаток 5 Цикл управління процесом упровадження рекомендацій науки в практику навчання й виховання в школах Рівненщини
№ | Зміст етапу | Мета етапу | Методика досягнення мети |
1 | 2 | 3 | 4 |
1 | Аналіз практики навчання й виховання. Ознайомлення з рекомендаціями педагогічної науки з певного питання. | Виявити основні недоліки в навчанні й вихованні. Відібрати рекомендації педнауки для впровадження в практику. | Вивчення документації, яка висвітлює розвиток навчально-виховного процесу (журнали, плани, накази, протоколи педрад, методо об'єднань тощо). Знайомство з учнями, учителями, співбесіди з ними, відвідування уроків із наступним аналізом, перевірка контрольних робіт, тестування, анкетування тощо. |
2 | Усвідомлення суті ідей, які впроваджуються | Вивчення і рекомендацій і і. коригування їх урахуванням конкретних умов і досвіду. | Доповіді, лекції, консультації, з індивідуальне й колективне вивчення рекомендацій, співбесіди, колоквіуми, семінари. |
3 | Аналіз практики у світлі нових ідей. | Виявлення невідповідності наявного досвіду до вимог, які випливають із рекомендацій. Висновки про необхідність удосконалення практики на основі рекомендацій науки. | Порівняльний аналіз досягнень практики з вимогами рекомендацій. |
4 | Проектування змін у практичній діяльності у світлі вимог педнауки. | Складання плану впровадження. | Індивідуальна й колективна розробка планів упровадження, обговорення планів. |
5 | Експериментальне впровадження. | Реалізація першого варіанта плану впровадження, пошук більш досконалого варіанта, спостереження за ходом упровадження; розробка документації для організації масового впровадження, уточнення рекомендацій згідно з наявним досвідом, аналіз наслідків. | Організація роботи із впровадження (накази, розпорядження), проведення уроків, виховних заходів тощо; відвідування уроків керівниками школи, занотовування наслідків роботи, нагромадження матеріалів для аналізу. |
6 | Масове впровадження | Реалізація плану, передбаченого для масового впровадження, коригування й регулювання роботи з упровадження з урахуванням її результатів. | Форми роботи такі ж, як і при експерименті. |
7 | Аналіз наслідків узагальнення й підбиття підсумків роботи з упровадження. Звіти про роботу над вибраною темою. | Порівняння одержаних результатів із планами впровадження, виявлення невирішених проблем, підбиття підсумків. Проектування оптимального варіанта. | |
Вибір нових рекомендацій або повторення циклу впровадження попередніх на, вищому рівні. | Засідання педради. Доповідь керівника школи, співдоповіді вчителів, керівників методо об'єднань; виставка матеріалів, які ілюструють роботу з проблемами (плани роботи над темою, конференції, педчитання; методичні розробки важких тем; дидактичний матеріал і наочні посібники, сценарії й розробки позакласних заходів; кращі зошити учнів; конспекти; картотека; рекомендації з упровадження). |
Додаток 7 План-конспект вивчення досвіду роботи класного керівника
Список використаної та рекомендованої літератури
До студента - майбутнього педагога
Частина І. Загальні засади педагогіки
Тема 1. Педагогіка: становлення, сучасний стан
1. Виникнення педагогіки як науки
2. Об'єкт, предмет і функції педагогіки
3. Зв'язок педагогіки з іншими науками та її структура
4. Філософські основи педагогіки