Педагогіка - Пальчевський С.С. - Директор школи.

До їхнього складу належить:

1) адміністрація (директор; заступники з навчально-виховної роботи у молодших, середніх та старших класах; заступники із виховної, наукової та соціально-педагогічної та господарської роботи);

2) органи колегіального управління (конференція, рада школи, педагогічна рада);

3) органи громадського самоврядування (учнів - учкоми, учнівські парламенти, ради командирів тощо; батьків - батьківський комітет; учителів - профспілкові об'єднання).

Директор школи.

Є найвищою посадовою особою у загальноосвітньому навчальному закладі. Представляє його в усіх ділянках діяльності: навчально-виховній, фінансово-господарській, організаційно-управлінській. У його компетенції - добір і розстановка педагогічних кадрів, формування творчого педагогічного колективу створення у навчальному закладі атмосфери ініціативного творчого пошуку, взаємоповаги та взаємопідтримки.

Учителем учителів називав директора школи В.О.Сухомлинський. "Якщо ви хочете бути хорошим директором, - писав він, - прагніть передусім бути хорошим педагогом - хорошим учителем-дидактом і хорошим вихователем не лише щодо тих дітей, яких ви навчаєте на своїх уроках, але й щодо всіх вихованців школи, довіреної вам суспільством, народом, батьками. Якщо ж ви, зайнявши посаду директора, вважаєте, що успіх залежить від якихось особливих адміністративних талантів, прощайтеся з думкою стати хорошим директором" (Сухомлинський В.О. Розмова з молодим директором //Педагогіка: Хрестоматія / Уклад.: А.І.Кузьмінський, В.М.Омеляненко. -К, 2003. - С. 690).

Предметом особливої турботи талановитого педагога було формування творчого педагогічного колективу. На його думку, одним із секретів педагогічної творчості є пробудження в учителів інтересу до пошуку, до аналізу власної діяльності. Той, хто намагається розібратися в хорошому і поганому на своїх уроках, у своїх взаємовідносинах із вихованцями, той уже досяг половини успіхів. На основі багаторічного досвіду В.О.Сухомлинський прийшов до висновку, що самою сутністю педагогічної творчості є думка, задум, ідея, пов'язані з тисячами повсякденних явищ. "Педагогічна ідея, - писав він, - це, образно кажучи, повітря, в якому парять крила педагогічної майстерності. Творча праця в нашій складній, багатогранній справі починається там, де загоряється іскра живої, трепетної думки, що шукає відповідь на питання, яке висувається життям. Без питання, без бажання знайти причинні залежності між явищами ця іскра ніколи не загориться. Питання, що запалює іскру творчості, виникає тоді, коли ти хочеш бачити свою справу, свою працю, результати своєї праці кращими, ніж вони є зараз, коли тобі не дає спокою думка: чому твої зусилля не приводять до того, до чого вони, здавалося б, повинні привести? Ви - директор школи, ви повинні, образно кажучи, повернути до колективу невідшліфований дорогоцінний камінь педагогічної праці саме тією гранню, яка відкрила б перед усіма вчителями цю думку, щоб вона схвилювала, стривожила всіх" (Там же. - С. 693).

Одним із важливих обов'язків директора загальноосвітнього навчального закладу є налагодження системи безпеки життєдіяльності.

Заступник директора з навчально-виховної роботи у середніх та старших класах.

Забезпечує плановий характер здійснення навчально-виховного процесу на підконтрольній йому ділянці роботи. Зокрема, контролює виконання навчальних планів і програм, якість засвоєння учнями основних компонентів змісту шкільної освіти: знань, умінь, навичок, досвіду творчої діяльності, досвіду емоційно-чуттєвого ставлення до світу.

Відповідає за облік виконаної кожним учителем роботи та її оплату згідно з тарифікаційною сіткою. Складає і контролює розклад уроків, графіки факультативних та гурткових занять. Керує методичною роботою з учителями школи. Вивчає та пропагує передовий педагогічний досвід. Бере активну участь в атестації педагогічних кадрів.

Заступник директора з навчально-виховної роботи у молодших класах.

Керує навчально-виховним процесом у молодших класах. Відповідає за зв'язки школи з дошкільними виховними закладами. Контролює роботу груп продовженого дня.

Заступник директора з наукової роботи.

Останніми роками ця посада найчастіше вводиться у навчальних закладах нового типу: ліцеях, гімназіях, колегіумах. Заступник директора з наукової роботи поряд із директором відповідає за розбудову інноваційної педагогічної системи освітнього закладу, у зв'язку з чим коригує стратегію його розвитку, впроваджує у педагогічну практику елементи дослідницької та дослідно-експериментальної роботи. Керує роботою творчих груп, у яких зайняті вчителі різних предметів. Аналізує інноваційні процеси у системі освіти, вивчає можливості впровадження їх у життя освітнього закладу. Залучає учнів до наукової діяльності у системі Малої академії наук. Налагоджує та підтримує зв'язки із вищими науковими закладами, науково-дослідними колективами АН України. Бере безпосередню участь у розробці перспективних напрямів розвитку педагогічної системи освітнього закладу.

Заступник директора з виховної роботи.

Організатор позакласної та позашкільної роботи. Співпрацює з класними керівниками, кураторами класів, керівниками гуртків, учителями фізичного виховання предметів мистецького циклу з метою організації позакласної та позашкільної виховної роботи і дозвілля учнів. Організовує та координує шкільну художню самодіяльність, туристичну та краєзнавчу роботи. Відповідає за підготовку та проведення державних і традиційних шкільних свят та за діяльність клубу вихідного дня. За умови відсутності у штатному розписі посади заступника директора із соціально-педагогічної роботи виконує його функції.

Заступник директора із соціально-педагогічної роботи.

Організовує соціально-педагогічний комплекс навчального закладу. Планує його роботу, складаючи циклограму діяльності впродовж року. Організовує соціально-педагогічну паспортизацію класів, на основі аналізу результатів якої здійснюється соціально-педагогічне планування. Координує зусилля психологічної служби закладу, його виховних центрів, інспекції у справах неповнолітніх, різноманітних позашкільних установ і організацій з метою вирішення конкретних соціально-педагогічних проблем. Займається питаннями адаптації учнів і вчителів у навчально-виховному процесі.

Заступник директора з господарської частини.

Відповідає за господарську діяльність, яка матеріально забезпечує навчально-виховний процес. Керує обслуговуючим персоналом. Забезпечує належний санітарний стан навчальних приміщень, їхню протипожежну безпеку.

Заступник директора з навчально-виховної роботи у середніх та старших класах.
Заступник директора з навчально-виховної роботи у молодших класах.
Заступник директора з наукової роботи.
Заступник директора з виховної роботи.
Заступник директора із соціально-педагогічної роботи.
Заступник директора з господарської частини.
Важливі управлінські функції загальноосвітнього навчального закладу.
Конференція.
Рада школи.
Педагогічна рада.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru