Завдання до теми 8. Рольовий аспект діяльності соціального педагога
1. Ознайомитися із структурою клубу студентського самоврядування в університеті, написати стислу характеристику його діяльності.
2. Ознайомитися з роботою студентського клубу з організації художньої самодіяльності і розробити план роботи на наступний рік.
3. Розробити проект КТС (колективної творчої справи), основною ідеєю якого е профілактика правопорушень серед студентів, та захистити його в ході проведення дослідження.
4. Скористатися необхідними матеріалами для порівняльної характеристики соціального захисту молоді в Україні і Росії, оформити у вигляді наукового звіту.
Завдання до теми 9. Міжнародні організації соціально-педагогічного напряму
1. Ознайомитися з діяльністю міського притулку № 2, написати стислу характеристику щодо соціальної допомоги його мешканцям.
2. Ознайомитися з діяльністю міського притулку № 2, написати стислу характеристику щодо соціальних відхилень у поведінці його мешканців.
3. Провести наукове спостереження за роботою одного з міських центрів соціальної служби для молоді, представити у формі наукового звіту.
4. Ознайомитися з роботою міського Молодіжного інформаційного центру, представити у формі наукового звіту.
Завдання до теми 10. Клієнти соціально-педагогічної роботи і сфера діяльності соціального педагога
1. Підібрати методи і провести дослідження, яке дасть можливість оцінити розвиток загальної культури студентської молоді. Оформити у вигляді наукового звіту.
2. Підібрати методи і провести дослідження, яке дасть можливість оцінити розвиток професійно-етичної культури студентської молоді. Оформити у вигляді наукового звіту.
3. Розробити проект КТС (колективної творчої справи), основною ідеєю якого е прояви професійно-етичної культури майбутніх соціальних педагогів, і захистити його в ході проведення дослідження.
4. Скласти перелік формальних та неформальних студентських молодіжних організацій в регіоні.
Підсумковий тест на виявлення рівня теоретичних знань
Із запропонованих варіантів виберіть один. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.
1. Явище, пов'язане з поновленням працездатності, отримало назву "ефект Сєченова". Згідно з дослідженнями І.М. Сєченова, для поновлення працездатності потрібна:
а) пасивна діяльність;
б) активна діяльність у вигляді зміни фізичної і розумової праці;
в) помірна діяльність.
2. Психологічну форму успішного засвоєння інформації складають:
а) мотивація, пошук інформації та її запам'ятовування;
б) розуміння інформації та її запам'ятовування;
в) мотивація, пошук, розуміння, запам'ятовування, застосування та зміст інформації.
3. Організація самостійної роботи студентів з книгою передбачає наявність у них такого комплексу умінь:
а) попередній швидкий перегляд всього змісту (відчуття та усвідомлення змістової сторони, її значущості), аналіз структури переказу (складання розгорнутого плану або визначення головних ідей, ключових питань — залежно від мети роботи), повторний швидкий перегляд всього змісту;
б) помірне читання із зосередженням особливої уваги на головному, підкреслювання основного, аналіз структури переказу (складання розгорнутого плану або ж визначення головних ідей, ключових питань — залежно від мети роботи), повторний швидкий перегляд всього змісту;
в) попередній швидкий перегляд всього змісту (відчуття та усвідомлення змістової сторони, ЇЇ значущості), помірне читання із зосередженням особливої уваги на головному, підкреслювання основного, аналіз структури переказу (складання розгорнутого плану або ж визначення головних ідей, ключових питань — залежно від мети роботи), повторний швидкий перегляд всього змісту.
4. Мета соціалізації полягає в тому, щоб:
а) оволодіти досвідом старших поколінь, зрозуміти своє покликання, визначити власне місце у суспільстві, самостійно знайти шляхи найефективнішого самовизначення в ньому;
б) допомогти особистості вижити у суспільному потоці криз і революцій — екологічній, енергетичній, інформаційній, комп'ютерній тощо, оволодіти досвідом старших поколінь, зрозуміти своє покликання, визначити власне місце у суспільстві, самостійно знайти шляхи найефективнішого самовизначення в ньому;
в) зрозуміти своє покликання, визначити власне місце у суспільстві, самостійно знайти шляхи найефективнішого самовизначення в ньому.
5. Соціалізація розгортається у трьох взаємопов'язаних сферах, характерною особливістю яких є відтворення соціальних зв'язків особистості із зовнішнім світом:
а) діяльності, спілкуванні, самовизначенні;
б) спілкуванні, самосвідомості, організованості;
в) діяльності, спілкуванні, самосвідомості.
6. Основні напрями соціалізації молоді здійснюються у процесі:
а) соціального виховання, соціальної адаптації;
б) соціальної освіти, соціального виховання, соціальної адаптації, соціальної роботи;
в) соціальної роботи, соціальної освіти.
7. Основними складовими соціальної роботи є:
а) соціальна реабілітація з урахуванням відповідних умов життєдіяльності;
б) соціальні послуги, соціальна допомога, соціальне обслуговування, соціальна реабілітація;
в) соціальна профілактика, соціальні послуги, соціальна допомога, соціальне обслуговування, соціальна реабілітація з урахуванням відповідних умов життєдіяльності.
8. З якою метою створено Український національний комітет молодіжних І дитячих організацій (УНКМО):
а) репрезентації молодіжного руху України на міжнародному рівні;
б) координації діяльності громадських молодіжних і дитячих організацій України; представлення інтересів молодіжного руху України у відносинах з органами вищої державної влади України;
в) координації діяльності громадських молодіжних і дитячих організацій України; представництво інтересів молодіжного руху України у відносинах з органами вищої державної влади України; репрезентації молодіжного руху України на міжнародному рівні?
9. Які повноваження бере на себе система центрів соціальних служб для молоді:
а) надання соціальних послуг і соціальної допомоги молодим верствам населення;
б) участь у реалізації молодіжної політики;
в) участь у реалізації молодіжної політики та надання соціальних послуг і соціальної допомоги молодим верствам населення?
10. Практична діяльність соціального педагога спрямована на виконання таких соціальних ролей:
а) роль експерта у постановці соціального діагнозу; роль адвоката, захисника інтересів та прав людини, сім'ї; роль помічника клієнтів для розв'язання проблем;
б) роль державного діяча, який підтримує соціальні ініціативи громадян; роль людини, дії якої спрямовані на гуманні вчинки, на милосердя; роль організатора; роль помічника клієнтів для розв'язання проблем; роль терапевта і наставника сім'ї, дітей;
в) роль посередника між дітьми і дорослими, між сім'єю і державними службами; роль людини, дії якої спрямовані на гуманні вчинки, на милосердя; роль організатора; роль конфліктолога; роль експерта у постановці соціального діагнозу; роль адвоката, захисника інтересів та прав людини, сім'ї; роль помічника клієнтів для розв'язання проблем; роль терапевта і наставника сім'ї, дітей; роль державного діяча, який підтримує соціальні ініціативи громадян.
Підсумкова оцінка:
низька — від 0 до 2 балів; задовільна — від 3 до 5 балів; добра — від 6 до 8 балів; висока — від 9 до 10 балів.
Орієнтовна сумарна модульно-рейтингова оцінка
Навчальний модуль "Вступ до спеціальності** | |||||
Змістовий модуль 1 | Змістовий модуль 2 | ||||
Завдання до | Бали | Додаткові бали | Завдання до | Бали | Додаткові бали |
першої теми | 4 | 1 | п'ятої теми | 4 | 1 |
другої теми | 4 | 1 | шостої теми | 4 | 1 |
третьої теми | 4 | 1 | сьомої теми | 4 | 1 |
четвертої теми | 4 | 1 | восьмої теми | 4 | 1 |
Тест рівня готовності | 40 | Дев'ятої Темі! | 4 | 1 | |
десятої теми | 4 | 1 | |||
Контрольний тест з теорії | 10 | ||||
Всього | 60 | Всього | 40 | ||
Сумарна кількість балів — 100 |
Шкала оцінювання:
90—100 балів — відмінно (А);
75—89 балів — добре (ВС);
60—74 бали — задовільно (БЕ);
35—59 балів — незадовільно з можливістю повторного складання (ГХ);
1—34 бали — незадовільно з обов'язковим повторним курсом (Г).
Т7Т7
Підсумковий тест на виявлення рівня теоретичних знань
Орієнтовна сумарна модульно-рейтингова оцінка
Частина ІІ. СОЦІАЛЬНА ПЕДАГОГІКА
ВСТУП
Змістовий модуль 1. СУТНІСТЬ СОЦІАЛЬНОЇ ПЕДАГОГІКИ
ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ ДЛЯ АУДИТОРНОГО ВИВЧЕННЯ
Тема 1. ВИНИКНЕННЯ І СТАНОВЛЕННЯ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОПЧНОЇ ТЕОРІЇ ТА ПРАКТИКИ
1.1. Історична ретроспектива соціально-педагогічної теорії та практики
1.2. Екскурс в історію розвитку соціальної педагогіки