Закон передбачає, і небезпідставно, що для виникнення відповідальності продукт має завдати шкоди. Це та основа, на якій базується більшість позовів щодо нібито дефектних фармацевтичних препаратів. Виробник може заявити у відповідь на твердження, ніби його препарат спричиняє головний біль і нудоту, що багато хвороб мають побічні ефекти у вигляді головного болю та нудоти і немає жодних доказів того, що головний біль та нудота, від яких страждає позивач, спричинені саме препаратом виробника, а не звичайними побічними ефектами самої хвороби. У цьому разі у гру мають вступити правила причинно-наслідкових зв'язків при недбалості. Наприклад, чи спричинена хвороба позивача дефектним препаратом виробника? Чи вона пов'язана з тим, що препарат приписаний лікарем в обставинах, коли цього робити було не слід? Чи вона пов'язана з тим, що аптекар не надрукував необхідних вказівок щодо правильного використання продукту?
Наступне питання, що постає, пов'язане з передбачуваністю шкоди. Загальне правило стосовно делікту недбалості полягає в тому, що якщо ушкодження позивача виникло в непередбачуваний спосіб, то, хоч воно і стало прямим наслідком безпечності відповідача, він не несе відповідальності. Як приклад можна згадати справу Доуті проти "Тернер Менюфекчуринг" (1964 р.), у якій позивач зазнав ушкоджень, коли азбестова кришка через необережність впала до ванни з розплавленим металом, що спричинило вибух. Можливість такого вибуху не була відома до того, як це сталося, і лише контрольний експеримент, проведений згодом, виявив причину — хімічну реакцію між азбестовою кришкою і металом у ванні, що розпочалася при досягненні металом певної температури. Було ухвалено рішення, що відповідачі не несуть відповідальності в цьому випадку. Шкода була непередбачуваним, а отже, надто віддаленим наслідком дій відповідача. Однак не виключено, тест на віддаленість причинного зв'язку шкоди можна модифікувати, щоб він узгоджувався з принципом, сформульованим щодо безумовної відповідальності за Законом про фабрики у справі Міллард проти "Серк Тьюбс" (1969 р.). У цій справі відповідач не звів огорожі навколо агрегата, хоч за Законом про фабрики був зобов'язаний це зробити. Позивач зазнав ушкоджень, але в непередбачуваний спосіб. Суд ухвалив рішення, що не можна стверджувати, що ушкодження позивача спричинене в непередбачуваний спосіб: достатньо того, що якби агрегат був огороджений, то ушкодження не було б. Тож складається враження, що якщо дефектний продукт спричиняє ушкодження в непередбачуваний спосіб, відповідач може, проте, нести за це відповідальність.
23.9. Що таке "дефект" у товарах?
Положення статті З передбачають, що в продукті є дефект, якщо безпечність продукту не така, на яку особи можуть загалом розраховувати. (Товари, які швидко зношуються або не працюють правильно, у зв'язку з цим не вважаються дефектними в розумінні Закону.) Визначаючи, на що особи можуть розраховувати, необхідно взяти до уваги всі обставини, а особливо:
а) спосіб і мету продажу продукту, його оформлення, застосування будь-якої марки до продукту (наприклад, марки Британських стандартів) та інструкцій
чи попереджень про те, що слід або чого не слід робити з продуктом або стосовно нього;
б) чого можна очікувати внаслідок дій з продуктом або стосовно нього;
в) час, коли виробник поставив продукт іншим особам.
Положення статті 3(2) передбачають, що безпека включає ризики,
на які наражаються майно, а також особи, тож дія закону охоплює шкоду майну, а також тілесні ушкодження. Однак далі, у частині 2, передбачено, що, по суті, будь-яке покладання сторони, яка зазнала шкоди, на фальшиву або оманливу обіцянку, що характеризує продукт як такий, не робить продукт дефектним. Є чотири можливі джерела дефектів у продуктах, а саме: виробничі дефекти, конструктивні вади, незастереження про можливу небезпеку, пов'язану з продуктом, недотримання висловленого застереження. З передбачуваних дефектів у товарах, мабуть, найлегше виявити виробничі дефекти. Як правило, товари виготовляють відповідно до конкретних специфікацій, і товари, які не відповідають специфікаціям або компоненти яких не дотягують до них, очевидно, вважатимуться дефектними. Виявити невідповідність висловленому застереженню також має бути відносно просто.
З іншого боку, конструктивні вади, можуть викликати необхідність застосування тестів, що відрізняються від тестів, спрямованих на виявлення недбалості, наприклад, зіставлення суспільної корисності продукту з витратами на усунення конструктивних вад. Аналогічно відповідь на питання, чи слід було робити застереження, може залежати від того, чи існували підстави очікувати, що за даних обставин виникне необхідність у такому попередженні. Однак у преамбулі до Директиви зазначається: "Відповідальність без вини виробника є єдиним засобом розв'язання проблеми, притаманної нашому часу, що характеризується розширенням технічної сторони справи, — проблеми справедливого розподілу ризиків, характерних для виробництва із застосуванням сучасних технологій". З цього можна зробити висновок про те, що поширювати концепцію недбалості на передбачуваність не рекомендується.
23.10.1. Шкода, яка породжує відповідальність
23.11. Зустрічна недбалість
23.11.1. Звільнення від відповідальності
23.12. Кримінальна відповідальність за небезпечні продукта
23.12.1. Положення про виконання
23.12.2. Інші закони про безпечність товарів
Розділ 24. КРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ЗАЯВИ
24.1. Закон про опис товарів 1968 р.
24.1.1. Опис товарів, що не відповідає дійсності чи вводить в оману