1. Як створювалися уявлення про структуру дій праці?
2. Чому людина - суб'єкт дії, а предмет - протилежне йому?
3. Що входить до складу предметів праці людини?
4. Визначте склад і функції мети трудових дій.
5. Чому засобами розвитку механізмів психіки є дії праці?
6. Що входить до складу продуктів праці?
7. Визначте зміст поняття "духовність".
8. Коли, ким і чому було створене поняття "ноосфера" – сфера розуму?
9. Дії учіння і саморозвиток людини.
10. Які психічні явища і їхня динаміка містяться в понятті "учіння"?
11. Яка будова дій учіння?
12. Назвіть дії гри.
13. Чому гра - унікальне явище життя?
14. У чому виявляються крсативні сили гри?
15. Звідки виникає енергетична і інформаційна невичерпність гри?
16. Назвіть моменти, коли гра: а) створення, б) учіння і в) праця.
17. За яких обставин гра веде до програшу?
18. Назвіть єдність і відмінності дій гри і праці.
19. Що станеться, якщо в грі стануть повноправними елементами учіння і праця?
20. Чому необхідний синтез засобів розвитку психіки?
Альтернативно-тестові завдання
1. Чому не можна звести уявлення про працю до діяльності і активності людини?
2. Поясніть, чому людина - суб'єкт дії, діяльності і активності.
3. Чому головним предметом праці є сама людина, її психіка і свідомість?
4. Як може мета — модель бажаного майбутнього — впливати на сучасне?
5. Чи можете ви запропонувати альтернативні засоби розвитку психіки?
6. Чи можуть бути продуктами праці, крім ноосфери, екстрасенсорні і парапсихологічні явища?
7. Чи згодні ви з тим, що поняття "духовність" включає в себе всі віровчення і міфи?
8. Чи згодні ви з судженням: ноосфера - сфера розуму, що оволодів законами природи і суспільства?
9. Чому дії учіння є джерелом саморозвитку людини?
10. Чи можна вважати учіння лише засобом розвитку?
11. Знайдіть формулу свого розвитку з відсоткового відношення: дій учіння, навчання, научіння, вправляння, моделювання, наслідування і хобі - і оцініть його повноту.
12. Чи можуть дії гри стати працею?
13. Чому гру не можна назвати витратою надлишкової енергії?
14. Чому гра - унікальне явище життя, а не дитя праці?
15. Чому гра породжує креативні процеси, а не є зовнішнім виявом комплексу неповноцінності (за Адлером)?
16. Чому енергетична і інформаційна невичерпність гри є засобом дозвілля?
17. Чи є правильним судження, що гра - створення "фіктивної" ситуації і перехід до дій в уяві?
18. Чи є правильним судження, що гра - створення, учіння, праця?
19. Доведіть положення: гра заради гри - гра на програш.
20. Назвіть умови взаємного переходу гри і праці в учіння і навпаки.
21. Чи можна сказати, що гра в учінні і праці - початок творчого процесу?
Література
1. Белоус В. В. Темперамент и деятельность: Учеб. пособие. - Пятигорск, 1990.
2. Брушлинский А. В. Деятельность, действие и психическое как процесс// Вопр. психологии. - 1984. - № 5.
3. Валлон А. Психическое развитие ребенка. - М., 1967.
4. Давыдов В. В. Проблемы развивающего обучения - М.: Педагогика, 1986.
5. Давыдов В. В., Маркова А. К. Концепция учебной деятельности школьников //Вопр. психологии. — 1981. — № 6.
6. Загальна психологія / За ред. С. Д. Максименка. - К.: Форум, 2000.
7. Конопкин О. А. Психологические механизмы регуляции деятельности. -М.: Наука, 1980.
8. Леонтьев А. Н. Деятельность. Сознание. Личность - М.: Политиздат, 1977.
9. Ломов Б. Ф., Сурков Е. Н. Антиципация в структуре деятельности - М.: Наука, 1980.
10. Максименко С. Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [В 2 т.], Т.1. Теоретико-методологічні проблеми генетичної психології. - К.: Форум, 2002.
11. Максименко С. Д. Розвиток психіки в онтогенезі: [В 2 т.], Т. 2. Моделювання психологічних новоутворень. - К.: Форум, 2002
12. Немов Р. С. Психология. - М.: Просвещение, 1995.
13. Общая психология / Под ред. С. Д. Максименко. - М.: Рефл-бук; К.: Ваклер, 1999.
14. Общая психология / Под ред. А. В. Петровского. - М.: Просвещение, 1977.
15. Основи загальної психології / За ред. С. Д. Максименка. - К.: НПЦ "Перспектива", 1998.
16. Подольский А. И. Формирование умственной деятельности в практике профессионального обучения // Вопр. психологии. - 1985. -№5.
17. Психологія / За ред. Г. С. Костюка. - К.: Рад. школа, 1968.
18. Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии. - М.: Педагогика, 1989.
19. Толочек В. А. Индивидуальный стиль деятельности - устойчивость и изменчивость //Вопр. психологии. - 1987. - № 4.
20. Юдин Э. Г. Системный подход и принцип деятельности. - М., 1978.
22. Творчий потенціал праці та інноваційні технології освіти
Суперечності освіти - витоки інноваційних її технологій
Поняття інновації
Поняття технології
Психологічна характеристика інноваційної діяльності
Діяльність як предмет управління
Діяльність як предмет проектування
Діяльність як цінність
Сфери людини - предмети інноваційних технологій розвитку