Страхові послуги - Яворська Т.В. - 2.3. Нетрадиційні канали реалізації страхових послуг та їх характеристика

Інтернет є новим, маловитратним каналом збуту страхових продуктів, він простий у використанні, одночасно є цілодобовим діючим рекламним носієм.

На Заході Інтернет - страхування почало активно розвиватися з 1996 р. Найбільш привабливим цей канал продажу є для компаній, які займаються особистим страхуванням, страхуванням майна фізичних осіб, автомобілів, "Зеленою карткою", туристичним страхуванням. Інтернет як канал продажу страхових продуктів активно використовується у США, Канаді та Великій Британії. В Японії використовується меншою мірою.

Перевагами Інтернету для страхової компанії є:

· менші витрати на організацію віртуального офісу;

· витрати з укладання договорів страхування є меншими, ніж витрати на обслуговування клієнта безпосередньо в офісі страхової компанії;

· географічна диверсифікація страхових продуктів страхової компанії.

При організації продажу страхових послуг через Інтернет необхідно враховувати, що пропонована страхова послуга має бути максимально страндартизованою, не вимагати здійснення оцінки з боку страховика. Тобто через Інтернет можна укласти не всі договори страхування. Проблемою у реалізації страхових продуктів через Інтернет є доставка договору страхування клієнтові. Питома вага продажу страхових послуг через Інтернет на вітчизняному ринку є незначною, оцінити обсяги "віртуального страхування" досить складно. Більшість страховиків України розміщують в Інтернеті лише інформацію про свою діяльність та послуги, що пропонуються ними. У табл. 2.1 представлено Інтернет - продукти деяких вітчизняних страховиків.

У Росії Інтернет - страхування активно розвивається, обсяги продажів зростають. Розвивається не лише напрям Business to Consumer С"бізнес споживачу"), але й Business to Business ("бізнес бізнесу"). Наприклад, з'являються віртуальні страхові біржі.

Таблиця 2.1. Інтернет-продукти, які реалізуються деякими страховими компаніями України

Страхова компаніяПродукти які продаються через ІнтернетОбсяги оn-line продажу за 2003 р.
"АСКА""автоцивілка", "Зелена картка", автоасистанс, туристичне [ страхування5—10 договорів за місяць
"Остра-Київ""автоцивілка", "Зелена картка"82 договори за рік
"Українська

екологічна

компанія"
екологічне страхування, страхування майна, ризиків, пов'язаних з експлуатацією вантажів, фінансових ризиків7 договорів за рік

Для укладання договору страхування страхувальник може скористатися телефоном як ще одним каналом продажу. По телефону продаються ті страхові продукти, які також не вимагають оцінки об'єкта страхування з боку страховика. Страхувальник телефонує за відповідним номером у страхову компанію, відповідає на поставлені запитання, після чого працівник страхової компанії розраховує страхову премію, яку страхувальник має сплатити протягом установленого строку.

Сучасним маркетинговим інструментом, який сприяє реалізації страхових продуктів, є мерчандайзинг — специфічна маркетингова технологія, яка використовується для реалізації клієнтам страхових послуг безпосередньо у точці продажу. У перекладі з англійської мерчандайзинг означає мистецтво продавати. Тобто це комплекс заходів, які здійснюються у точці продажу та спрямовані на просування і реалізацію певних страхових продуктів.

Стратегія страхового мерчандайзингу передбачає [16, с. 65—81]:

вибір оптимального місця розташування точок продажу (аналіз території, оцінка конкретного місця розташування);

ефективне облаштування точок продажу (урахування чуттєвих компонентів, що впливають на прийняття рішення про купівлю страхового продукту, зокрема, місце продажу страхових продуктів і місце здійснення страхових виплат і врегулювання збитків мають бути розділеними; внутрішній дизайн і відповідний рівень комфортності перебування потенційного страхувальника на місці продажу);


інформаційно-рекламне оформлення точок продажу (відомості про той чи інший страховий продукт мають знаходитися на зручному для клієнта місці, бути добре оформленими та доступними);

ефективне представлення пропонованих страхових продуктів.

Мерчандайзинг у страхуванні — це мистецтво створення "страхового магазину".

Отже, зміни, що відбуваються у суспільстві, вимагають від страхових компаній використовувати нетрадиційні канали продажу (Інтернет, телефон) — засоби комунікації, що дозволяють пропонувати страхові послуги страхувальникам у зручний для них час.

2.4. Роль та значення реклами на ринку страхових послуг
Тема 3. АНАТОМІЯ ДОГОВОРУ СТРАХУВАННЯ ТА ЙОГО ЕЛЕМЕНТИ
3.1. Сутність та порядок укладання договору страхування
3.2. Права й обов'язки суб'єктів страхових відносин
3.3. Відмова у страхових виплатах. Припинення дії договору страхування
3.4. Дія договору страхування у країнах Європейського співтовариства
Заява про страхування
Набуття чинності договором страхування.
Істотні умови у договорі страхування
Розгляд скарг між страховиками і страхувальниками.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru