Готельний бізнес - Мальська М.П - Оренда

Оренда (лізинг) як форма управління у готельній сфері розвивається з середини XX ст., сьогодні вона майже не типова у готельному бізнесі. Окремі випадки лізингу пов'язуються з державними готелями, які для підвищення ефективності управління віддають їх в оренду більш досвідченим менеджерам; інший випадок пов'язується з економічною експансією великих готельних корпорацій, які послаблюють конкурентні позиції окремих підприємств та змушують їх укладати угоди оренди.

Оренда дозволяє орендатору, який не позиціонує на ринку у готельному бізнесі, вийти на ринок і зміцнитись на ньому. Часто орендаторами виступають компанії з недостатніми фінансовими ресурсами, які зміцнюють свої позиції і водночас забезпечують більш ефективне функціонування готельних підприємств.

Основою орендних відносин є договір у якому зазначені обов'язки сторін та термін дії оренди. Розмір плати за оренду готельного підприємства визначається як певний відсоток від надання основних і додаткових послуг готелем, його розміри можуть змінюватись в межах від 20 % до 50 %.

Аналіз форм управління у готельному бізнесі свідчить про зростання популярності лізингу в період економічного спаду у цьому сегменті ринку. Окрім чистого лізингу, сьогодні виникають його різні модифіковані форми. Зокрема, на готельному ринку США серед недофінансованих проектів розроблений новий тип оренди, який дає прибуток власникам готелів без початкових затрат капіталу. Орендатор управляє готелем на основі договору побудованого на валовому доході з номерів. Він відповідає за страхування, наймання персоналу, постачання продуктів і маркетингові дослідження. За свою частку відповідальності орендатор отримує більшу частину чистого доходу з проданих номерів і надання додаткових послуг.

Актуальна проблема укладання угоди з оренди стосується узгодження якомога більшої кількості пунктів взаємовідносин між орендарем і орендодателем. Особливе значення відіграють питання плати по оренді, термін її дії, умови суборенди.

В більшості випадків умови відносин між сторонами оренди будуються на чистій оренді, згідно якої орендар сам платить за всі комерційні витрати, страховку, обладнання (облаштування прилеглої території, безпеку та ін.). Найбільш вигідною для оператора є довготермінова оренда з можливістю відновлення договору і уточнення умов угоди у вигляді суборенди. У готельному бізнесі умова суборенди особливо актуальна, оскільки орендна плата здійснюється згідно регламентованої ставки, незалежно від стану бізнесу. У випадку ситуативних економічних проблем, окремі приміщення готелю можна використовувати в іншому виді діяльності або передати іншому оператору. Переваги та недоліки управління згідно з договором оренди для орендодавця та для орендаря наведено у табл. 3.10 і табл. 3. 11.

Таблиця 3.10

ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ УПРАВЛІННЯ ЗГІДНО ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ДЛЯ ОРЕНДОДАВЦЯ

Переваги

Недоліки

1. Можливість утриматись на ринку готельних послуг, розширити виробництво за рахунок нових методів управління орендатора;

2. Отримання доходів від надання орендованого майна;

3. Компанія-орендатор не володіє майном готельного підприємства;

4. Можливість розірвати договір оренди у випадку недотримання умов оренди орендатором.

1. Ризик погіршення економічних параметрів функціонування підприємства у випадку нераціонального менеджменту орендаторів;

2. Втрата оперативного контролю над підприємством;

3. Труднощі дострокового розірвання договору;

4. Втрата значної частки доходів, яку отримує як винагороду орендатор.

Таблиця 3.11

ПЕРЕВАГИ ТА НЕДОЛІКИ УПРАВЛІННЯ ЗГІДНО ДОГОВОРУ ОРЕНДИ ДЛЯ ОРЕНДАРЯ

Переваги

Недоліки

1. Проникнення на ринок при мінімальних інвестиціях;

2. Отримання значної частки дивідендів від загальних доходів;

3.Значні повноваження у виборі управління, підборі кадрів, технології, обладнання;

4. Можливість приватизації підприємства після закінчення угоди з оренди.

1. Регламентований угодою характер та термін використання ресурсів підприємства;

2. Орендовані підприємства непривабливі для значної модернізації та диверсифікації виробництва;

3. Припинення діяльності, та втрата роботи після закінчення договору оренди.

Корпоративні форми управління
Розділ 4. ЯКІСТЬ ОБСЛУГОВУВАННЯ У ГОТЕЛЬНІЙ СФЕРІ
4.1. Поняття та особливості якості готельних послуг
4.2. Механізм управління якістю послуг у готелях
4.3. Нормативно-правові та нормативно-експлуатаційні основи державного регулювання якості послуг у готельній сфері України
4.4. Стандартизація якості готельних послуг
4.5. Сертифікація готельних послуг
Розділ 5. МЕХАНІЗМ ТА ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТАРИФІВ НА ГОТЕЛЬНІ ПОСЛУГИ
5.1. Структура вартості послуг у готелях
5.2. Цінова стратегія готельних підприємств
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru