У даному розділі визначається склад результатів і затрат проекту для визначення його економічної ефективності у господарській системі.
Показники народногосподарської економічної ефективності відображають ефективність проекту з точки зору інтересів всього народного господарства в цілому, а також для тих, хто бере участь в здійсненні проекту регіонів, галузей і підприємств.
Порівняння різних проектів (варіантів проекту), які передбачають участь держави, вибір кращого із них і обґрунтування розмірів і форм державної підтримки, відбувається за найбільшим значенням показників інтегрального народногосподарського економічного ефекту. Розрахунки показників проводяться за загальними формулами, які наведені у розділі 6.2.
Бюджетна ефективність визначається на основі вивчення складу доходів і витрат і відображає вплив результатів здійснення інвестиційного проекту на доходи і витрати державного, регіонального або місцевого бюджетів.
Основним показником бюджетної ефективності, який визначає заходи державної, регіональної або місцевої фінансової підтримки проекту є бюджетний ефект (Бт)Бюджетний ефект для т-го кроку здійснення проекту визначається як перевищення доходів відповідного бюджету (Ді.) над витратами (Зі) у зв'язку із здійсненням даного проекту:
Бі = Ді - Зі
- інтегральний бюджетний ефект обчислюється за формулою 6.2.4. як сума дисконтова них бюджетних ефектів або як перевищення інтегральних доходів бюджету над інтегральними прямого бюджетного фінансування проекту;
- кредити Національного банку України, регіональних і уповноважених банків для окремих учасників реалізації проекту, які виділяються як позикові кошти, що підлягають компенсації за рахунок бюджету;
- прямі бюджетні асигнування на надбавки до ринкових цін на паливо і енергоносії;
- виплат допомоги для осіб, що залишилися без роботи у зв'язку з здійсненням проекту ( в тому числі - при використанні імпортного устаткування і матеріалів замість аналогічних вітчизняних);
- виплати по державних цінних паперах;
- державні, регіональні гарантії інвестиційних ризиків іноземних і вітчизняних учасникам;
- кошти, що виділяються з бюджетів для ліквідації наслідків можливих при здійсненні проекту надзвичайних ситуацій і компенсації іншого можливого збитку від реалізації проекту.
До складу доходів бюджетів включаються:
- податок на додану вартість і всі інші податкові надходження (з урахуванням пільг) і рентні платежі даного року в бюджет з іноземних підприємств і фірм-учасників в частині, що стосується здійснення проекту;
- митні збори і акцизи, які потупають у бюджет за продукти (ресурси), що виробляються(витрачаються) відповідно з проектом;
- емісійний дохід від випуску цінних паперів під здійснення проекту;
- дивіденди з акцій та інших цінних паперів. Що належать державі, регіону з метою фінансування проекту;
- надходження в бюджет прибуткового податку із заробітної плати вітчизняних і зарубіжних працівників, яка нарахована за виконання робіт, передбачених проектом;
- надходження в бюджет плати за користування землею, водою та іншими природними ресурсами, плати за надра, ліцензії на право ведення геологорозвідувальних робіт в частині, що залежить від здійснення проекту;
- надходження від ліцензування, конкурсів і тендерів на розвідку, будівництво і експлуатацію об'єктів;
- штрафи і санкції, пов'язані з проектом, за нераціональне використання матеріалів, енергетичних, паливних, і природних ресурсів.
До доходів бюджетів прирівнюються також надходження у позабюджетні фонди - пенсійні фонди, фонди зайнятості, соціального страхування тощо.
По проектах, якими передбачається бюджетне покриття витрат в іноземних валютах і / або валютні надходження до бюджету, визначаються показники валютного бюджетного ефекту (річні і інтегральні). Розрахунок проводиться шляхом урахування витрат і прибутків тільки в іноземній валюті з перерахунком у валюту України за встановленими курсами.