Тедді-беар туризм (туризм іграшок) - різновид туризму, де головним суб'єктом-туристом подорожі є дитяча іграшка.
Для багатьох може здатися, що подорожуючі іграшкові ведмедики - це повна нісенітниця. Насправді ідея, що стоїть за цим, досить цікава і логічна. Все почалось з того, що у другій половині минулого століття у США педагоги винайшли нову методику викладання для дітей шкільного віку, бажаючі школярі могли віддати свою іграшку, яка протягом навчального року подорожувала по світу, а учень отримував фото та невеличкі розповіді з "досвіду" ведмедика. Таким чином, школярі, а особливо діти молодшого шкільного віку, мали можливість вивчати світ через спостереження свого улюбленця. Дитина, навіть не помічаючи цього, ставала безпосереднім учасником дидактичного процесу. Точно визначити першого подорожуючого ведмедика (на англійській Teddy Bear-від імені президента США Теодора Рузвельта) неможливо. Проте така педагогічна методика стала розповсюдженою вже у 80-х роках XX століття. Широко застосовується вона і сьогодні. Тим більше, що сучасні інформаційні технології дозволяють надавати інформацію про пригоди ведмедика в режимі реального часу, відсилати фото електронною поштою, вести блог. Однак те, що починалось як педагогічна методика, у XXI столітті переросло у захоплення сотень тисяч людей отримало назву Teddy Bear Tourism,
Сьогодні ідея відсилання своїх іграшок у подорож захоплює тисячі людей. Масове явище, пов'язане з використанням плюшевих ведмедиків для подорожування, отримало назву тедді-беар туризм (teddy bear tourism) або туризм іграшок (toy tourism). Варто зазначити, що це поняття не можна повністю віднести до туризму як наукового терміну, оскільки подорожуванню іграшок властиві не всі ознаки, що характеризують туризм як такий.
Спершу організацією подорожей плюшевих іграшок займались шкільні вчителі США, які використували такий метод для мотивування своїх учнів до навчання. Проте дуже швидко ідею запозичили і дорослі люди. Виникли цілі організації, які давали можливість любителям такого виду заняття обмінюватись поштовими адресами. Учасники таких організацій зобов'язувались приймати іграшки інших членів спілки, провести їх значними місцями округи та надіслати назад разом з фотографіями чи відео, знятими за участі ведмедиків. Натомість - отримували можливість надсилати власних плюшевих улюбленців до інших учасників.
Найбільше тедді-беар туризм наблизився до справжнього тур-бізнесу у XXI столітті, кілька туристичних компаній Чехії, Німеччини, США організували спеціальні тури для плюшевих іграшок. Подорож відбувається наступним чином: власник відправляє іграшку в посилці для фірми, а потім щодня отримує електронні листи з повідомленнями про те, де вона побувала в цей день. Після завершення туру іграшку надсилають назад разом з сертифікатом та компакт-диском, куди записані фотографії плюшевого мандрівника на тлі визначних пам'яток. Пропонуються і більш дорогі варіанти поїздки, що включають ароматерапію, масаж та фотоальбом, а також більш комфортну коробку для іграшки. Крім того, власників просять попереджати організаторів поїздки про особливі побажання мандрівника, зокрема, про переваги в їжі.
Тематичний туризм (подієвий туризм)
Тематичний туризм (подієвий туризм) - різновид туризму, основна мета якого присвячена якій-небудь події.
Унікальні тури, що поєднують в собі традиційний відпочинок та участь в найбільш видовищних заходах планети, поступово завойовують все більшу популярність. Подієвий туризм - це чудова атмосфера свята, індивідуальні умови відпочинку і незабутні враження. Головна особливість подієвого туризму - безліч яскравих неповторних моментів. Цільова аудиторія тематичного туризму - це забезпечені туристи з доходом вище середнього, а також компанії, що складаються з декількох пар.
Подієвий туризм можна класифікувати за масштабом події (національного чи міжнародного рівня) і за тематикою події.
В подієвому туризмі можна виділити кілька тематичних видів:
1) національні фестивалі і свята;
2) театралізовані шоу;
8) фестивалі кіно і театру;
4) гастрономічні фестивалі;
5) фестивалі та виставки квітів;
6) модні покази:
7) аукціони;
8) фестивалі музики і музичні конкурси;
9) спортивні події.
Темний туризм (чорний туризм, туризм суму, танатотурнзм, туризм по в'язницях)
Термальний туризм (геотермальний туризм)
Толкін-туризм
Туризм для домашніх тварин
Туризм солодощів (солодкий туризм)
Фермерський туризм
Фото-туризм
Фруктовий туризм
Чайний туризм