Блок А. Контрольні питання одиничного вибору відповідей
1. Хто виступає головними партнерами соціального співробітництва: ,
а) підприємці, профспілки, держава;
б) громадяни, партії, держава;
в) економічно активне населення та економічно неактивне населення;
г) усі відповіді правильні.
2. На якому рівні розробляються генеральні угоди:
а) регіональному;
б) галузевому;
в) державному;
г) рівні підприємства.
3. Закон України "Про колективні договори і угоди" був прийнятий у:
а) 1991 р.;
б) 1993 р.;
в) 1998 р.;
г) 2005 р.
4. На яких підприємствах відбувається укладання колективного договору як правового акта:
а) державних;
б) приватних;
в) на всіх підприємствах незалежно від форми власності й господарювання;
г) підприємствах змішаної форми власності.
5. Які з наведених нижче категорій характеризують зміст Генеральної угоди:
а) мінімальні соціальні гарантії оплати праці;
б) досягнення загального і міцного миру на основі соціальної справедливості;
в) відповідальність сторін та їх представників за невиконання колективних договорів та угод;
г) зацікавленість сторін в участі в договірних відносинах.
6. Позитивне розв'язання трудового конфлікту враховує:
а) суб'єктивні характеристики сторін конфлікту;
б) об'єктивні й суб'єктивні причини конфлікту;
в) масштаби конфлікту та його тривалість;
г) усі відповіді правильні.
7. Яка з наведених характеристик може бути причиною співробітництва профспілок між собою:
а) допомога під час вирішення трудового конфлікту;
б) застереження виникнення конфлікту;
в) матеріальні вигоди;
г) моральне задоволення.
8. До якого типу суперечностей належать конфлікти, що виникають при підвищенні заробітної плати без достатніх на те підстав:
а) несумісність;
б) ділові розбіжності;
в) рольові суперечності;
г) проблеми розподільчих відносин.
9. Предметом трудового договору на підприємстві не може бути:
а) житлово-побутове, культурне обслуговування працівників;
б) медичне обслуговування та оплата праці;
в) організація оздоровлення та відпочинку працівників;
г) матеріальна допомога.
10. Яка з позитивних функцій конфлікту стимулює впровадження змін на підприємстві:
а) інформаційна;
б) соціалізації;
в) інноваційна;
г) психологічна.
Блок Б. Контрольні питання множинного вибору відповідей
1. Назвіть головні передумови розвитку соціального партнерства:
а) формування трудового законодавства та інститутів громадянського суспільства;
б) участь найманих робітників в управлінні підприємством, проведення колективних переговорів;
в) забезпечення реалізації соціально орієнтованої економічної політики;
г) створення організацій, що представляють інтереси найманих працівників — професійних спілок.
2. Соціальне партнерство — це спільна діяльність уряду, підприємців і профспілок, спрямована па узгодження інтересів і вирішення проблем у:
а) соціальній діяльності;
б) економічній діяльності;
в) виробничій діяльності;
г) юридичній діяльності.
3. Згідно із Законом України "Про соціальне партнерство" завданням соціального партнерства е:
а) сприяння держави у зміцненні та розвитку соціального партнерства на демократичній основі;
б) запобігання колективних трудових спорів (конфліктів) і сприяння вирішенню соціально-трудових конфліктів;
в) вдосконалення чинного законодавства в сфері соціально-трудових і пов'язаних із ними економічних відносин;
г) обов'язковість виконання колективних договорів та угод.
4. Засобом вирішення конфліктів у межах соціального партнерства є:
а) ліквідація приватної власності па засоби виробництва;
б) компроміс;
в) узгодження інтересів роботодавців і найманих працівників;
г) узгодження інтересів професійних спілок та роботодавців.
5. Які проблеми можуть бути предметом угод на національному рівні:
а) максимальна тривалість робочого тижня;
б) вимоги до організації та нормування праці;
в) охорона праці та довкілля;
г) задоволення духовних потреб населення.
6. Які з наведених характеристик найбільш повно відображають предмет галузевої та регіональної угоди:
а) взаємні зобов'язання сторін щодо виконання угод;
б) форми та системи оплати праці;
в) вимога до організації та нормування праці;
г) система контролю за виконанням угод.
7. Реорганізація як форма розв'язання трудового конфлікту — це:
а) рішення на користь більшості, задоволення інтересів сильнішої в соціальному відношенні сторони;
б) зміна організаційно-трудового порядку, який спричинив конфлікт;
в) перехід від стану марної ворожнечі до стану переговорів;
г) боротьба д домовленості конфліктуючих сторін.
8. Співробітництво соціальних партнерів здійснюється у формі:
а) консультацій;
б) конференцій та симпозіумів;
в) лекцій та практикумів;
г) переговорів.
9. Основними формами розв'язання трудового конфлікту є:
а) реорганізація, інформування;
б) відволікання, дистанціювання, ігнорування;
в) комфортна перевага;
г) санація, оздоровлення.
10. В основу трудового конфлікту закладені такі типи суперечностей:
а) складність функціональної взаємодії;
б) несумісність;
в) фактичні втрати часу;
г) проблеми розподільчих відносин.
Методичні вказівки до вивчення теми
Ринок праці
Попит на робочу силу
Пропозиція робочої сили
Інфраструктура ринку праці
Сегментація ринку праці
Патерналістська модель (японська).
Соціал-демократична модель (шведська).
Ліберальна модель (американська).