Виділяють абсолютні і відносні показники. Абсолютні: прибуток, об'єм продажів. Відносні показники діяльності фірми включають: 1. За показником рентабельності: л л r, r ■ ■ Прибуток за звітний період , пл
1.1. Рентабельність продажів =------- х 100.
Об' єм продажів за звітний період
. Прибуток за звітний період ,""
1.2. Рентабельність активів =-----:-:---:- х 100.
Активи на кінець звітного періоду
. Прибуток за звітний період , ""
1.3. Рентабельність основного капіталу = ------- х 100.
Основний капітал
1.4. Рентабельність власного капіталу = Прибуток за звітний період х ш.
Власний капітал
1.5. Середня норма рентабельності фірми = (П1 + П2 + П3...)п ^
(А1 + А2 + А3...)п
де А - балансова вартість активів з вирахуванням амортизації на кінець року;
П - чистий прибуток;
п - число років.
2. За показником об'єму продажів:
2.1. Ефективність діяльності фірми = Об єм продажів х
Активи
2.2. Коефіцієнт оберненості оборотних активів = Об єм продажів х
Оборотні активи Коефіцієнт оберненості матеріально-виробничих запасів = Об'єм продажів
= -;-;- x 100.
Матеріально - виробничі запаси
2 4 D- .... к Об'ємпродажів 100
2.4. Рівень організації виробництва =- х 100.
Число зайнятих
3. Показники конкурентноздатності (К) фірми: _ л тг Об'єм продажів
3.1. К = -;-- x 100.
Нереалізована продукція
Об' єм продажів
3.2. К =- х 100.
Дебіторська заборгованість
3.3. Відсоток навантаження виробничих можливостей.
3.4. Портфель замовлень.
3.5. Об'єм і напрями капіталовкладень.
3.6. Зростання маси і норми прибутку фірми.
3.7. Динаміка продажів у вартісному та кількісному виразі. 4. Показники фінансового стану (ФС) фірми:
4.1. Ріст частки капіталізованого прибутку в загальному об'ємі акціонерного капіталу, що використовується.
л Власний капітал , ""
4.2. ФС =- х 100
Підсумок балансу
4 3 ФС = Власний капітал
Реальний основний капітал
4 4 ф£ = Боргова заборгованість Власний капітал
4.5. Коефіцієнт самофінансування поточних капіталовкладень =
_ Прибуток від капіталовкладення 1АП0/
= - х 100%.
Основний капітал
. , т. ,. . Оборотні активи
4.6. Коефіцієнт покриття =-:- >1.
Короткострокова заборгованість
л п тг л. o o o o г ■ Готівка + Цінні папери
4.7. Коефіцієнт ліквідності оборотних активів =--:-£-
Оборотні активи
4.8. Коефіцієнт покриття короткострокової заборгованості ліквідними
_ Готівка + Цінні папери + Дебіторська заборгованість
засобами =-:-
Оборотні активи
Зниження цього показника означає зниження платоспроможності фірми.
III. Методи пошуку потенційних партнерів
Найважливіші фактори при виборі іноземного партнера:
o репутація фірми та її продукції;
o фінансовий стан та платоспроможність фірми;
o рівень виробничого та науково-технічного потенціалу фірми.
Знаходження та оцінка партнерів для здійснення угод
Пошук партнера-покупця на рівні крупних фірм обумовлений:
o вузькістю внутрішнього ринку;
o прагненням використати можливості та переваги світового ринку.
Види збуту крупних фірм:
o власна система збуту;
o представники фірм: ділери, закордонні універсальні представники, бюро по збуту, агенції за кордоном;
o спільна збутова діяльність.
Переваги власних збутових компаній за кордоном:
o підтримання більш високих цін на продукцію;
o адаптація до ринку та попиту;
o економія на витратах по просуванню товару на ринок та рекламі;
o забезпечення швидкого та ефективного розповсюдження інформації про нові види продукції;
o забезпечення якісного післяпродажного технічного обслуговування;
o використання досвіду управління та маркетингової діяльності материнської компанії, що веде підготовку кадрів.
Функції дилерів:
o організація і проведення показу продукції;
o організація постійної виставки зразків продукції, яку вони реалізують;
o реалізація товарів материнської компанії. Проникнення на ринок включає такі етапи:
1. Вивчення номенклатури, асортименту ринку.
2. Вивчення прибутковості ринку.
3. Вибір місцевого представника серед торгових фірм, які працюють на ринку.
4. Створення власного філіалу:
o придбання фірми місцевого представника шляхом часткового викупу його підприємства.
o створення свого філіалу на місці представника.
Вивчення ринку передбачає вирішення питання, що створювати: торговий філіал, філіал з продажу виключних товарів чи виробниче підприємство. Це рішення залежить від: ємності ринку, характеру митних бар'єрів, можливостей експорту даного товару в треті країни.
Представник фірми зобов 'язаний:
o всебічно знати ринок;
o мати солідне фінансове положення;
o активно займатися створенням нових представництв.
Методи пошуку потенційних покупців:
o перегляд списків постійних покупців;
o бесіди з постійними покупцями;
o бесіди з новими покупцями;
o перегляд телефонних книг;
o перегляд проспектів;
o особисті знайомства;
o пряме звернення по пошті;
o конференції, симпозіуми, ярмарки, торгові виставки;
o реклама.
Купівельна спроможність клієнта:
o зрозуміло виражена потреба в конкретній продукції;
o право на купівлю продукції;
o можливість заплатити за продукцію.
Методи пошуку партнера:
1. Поштовий зв'язок - розсипка листів пропозицій.
2. Торговельні та науково-технічні виставки.
Характеристика:
o дозволяють торговому агенту зустрітися зі значною кількістю клієнтів;
o інформативність;
o оперативність.
3. Конференції, ярмарки, семінари. Вони є джерелом потенційних покупців, дають можливість реального укладання угод.
4. Пошук партнера на ринку. Цей простий метод є ефективним, якщо проводиться систематично та ретельно.
І. Економічний зміст МГК
II. Класифікація МГК
III. Види МГК
IV. Структура МГК
Розділ VI. Міжнародні розрахунки і міжнародні кредити
І. Формування інтернаціональної вартості товару
II. Механізм ціноутворення на світовому ринку
III. Система цін світового ринку
IV. Знижки і надбавки у зовнішній торгівлі