Зовнішньоекономічний менеджмент - Дахно І.І. - Принципи регулювання діяльності природних монополій

Підкуп працівника постачальника - це надання або пропонування йому конкурентом покупця (замовника), безпосередньо або через посередника, матеріальних цінностей, майнових або немайнових благ за неналежне виконання або невиконання працівником постачальника службових обов'язків, що випливають з укладеного чи пов'язані з укладенням між постачальником і покупцем договору поставки товарів, виконання робіт, надання послуг, що призвело або могло призвести до отримання конкурентом покупця (замовника) певних переваг перед покупцем (замовником).

До працівника постачальника прирівнюється й інша особа, - яка згідно з своїми повноваженнями приймає рішення від імені постачальника про поставку товару, виконання робіт, надання послуг, впливає на прийняття такого рішення або якимось чином пов'язана з ним.

(Ст. 13 "Підкуп працівника постачальник" Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції". Ухвалений Верховною Радою України від 7.06. 1996 р. N 236/96-ВР).

Попит

Попит - певна кількість товару, яку споживачі готові або/та в змозі купити за певну ціну у межах певної території протягом певного періоду.

(Витяг з п.1.3. "Загальні положення" "Методики визначення монопольного (домінуючого) становища суб'єктів господарювання на ринку". Затверджено розпорядженням Антимонопольного комітету України від 5.03. 2002р. N 49-р.Зареє-стровано в Міністерстві юстиції України 1.04.2002р. за N 317/6605 ).

Порівняльна реклама

Порівняльною є реклама, що містить порівняння з товарами, роботами, послугами чи діяльністю іншого господарюючого суб'єкта (підприємця).

Не визнається неправомірним порівняння в рекламі, якщо наведені відомості про товари, роботи, послуги підтверджені фактичними даними, є достовірними, об'єктивними, корисними для

інформування споживачів.

(Ст. 7 "Порівняльна реклама" Закону України "Про захист від недобросовісної конкуренції". Ухвалений Верховною Радою України від 7.06.1996р. N 236/96-ВР).

Предмет регулювання діяльності суб'єктів природних монополій

Предметом регулювання діяльності суб'єктів природних монополій згідно з цим Законом є:

ціни (тарифи) на товари, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій.

доступ споживачів до товарів, що виробляються (реалізуються) суб'єктами природних монополій.

інші умови здійснення підприємницької діяльності у випадках, передбачених законодавством.

(Ст.8 "Предмет регулювання діяльності суб'єктів природних монополій" Закону України "Про природні монополії". Ухвалений Верховною Радою України 20.04. 2000 р. N 1682-ІІІ).

Принципи регулювання діяльності природних монополій

Регулювання діяльності суб'єктів природних монополій здійснюється на основі таких принципів:

гласності та відкритості процедур регулювання.

адресності регулювання, його спрямованості на конкретний суб'єкт природної монополії.

самоокупності суб'єктів природних монополій.

стимулювання підвищення якості товарів і задоволення попиту на них.

забезпечення захисту прав споживачів.

(Витяг з ст. 9 "Принципи регулювання діяльності суб'єктів природних монополій" Закону України "Про природні монополії". Ухвалений Верховною Радою України 20.04. 2000 р. N 1682-ІІІ).

Природна монополія

Природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги) (далі - товари).

(Витяг з ст.1 "Визначення термінів" Закону України "Про природні монополії". Ухвалений Верховною Радою України 20.04. 2000 р. N 1682-ІІІ).

Природна монополія
Пропозиція
Регіональний ринок товару
Ринкова (монопольна) влада
Ринок товару (товарний ринок)
Рівноцінні узгоджені дії
Розголошення комерційної таємниці
Споживач
Споживач товарів
Ступінь відкритості ринку
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru