Менеджмент зовнішньоекономічної діяльності - Кириченко O.A. - 16.6. Регулювання торгівлі послугами

Здійснювати іноземне інвестування можна в різних формах, у тому числі створюючи нові підприємства, які цілком або частково належать іноземним інвесторам.

Держави встановлюють вимоги, які необхідно виконувати і мати на увазі при створенні підприємств. У той час, як деякі з цих вимог спеціально "призначені" для того, щоб обмежувати іноземне інвестування, більшість з них належить до всіх видів діяльності та до всіх форм організації бізнесу.

До вимог, спрямованих на обмеження іноземного інвестування, можна віднести заборону або обмеження на створення підприємств, що повністю належать іноземним особам. Єдиним виходом буде створення спільного підприємства. В деяких країнах є різноманітні мінімальні рівні вітчизняної участі в підприємствах: наприклад, у жодному підприємстві, утворюваному в країні А, не повинно бути менше 49 % місцевого капіталу.

У різних країнах застосовуються свої правила бухгалтерського і податкового обліку. Це може призвести до того, що особам з однієї країни буде важко зрозуміти фінансові документи іншої, або, що ще гірше, вони зрозуміють їх неправильно.

Трудове законодавство і практика відносин між роботодавцем і найманими працівниками також не однакові у всіх країнах.

Відносини між урядом і приватними підприємствами в одних країнах можуть значно відрізнятися від відносин в інших державах. Вплив уряду на рішення керівників підприємств не однаковий у різних країнах. Не однаковий і ступінь участі державних підприємств у підприємницькій діяльності.

16.6. Регулювання торгівлі послугами

Держави різними засобами обмежують і регулюють міжнародну торгівлю послугами. До таких засобів належать:

1. Обмеження на пересування людей і на їхнє право здійснювати фахову практику за кордоном.

2. Податкові норми і правила переказу валюти за кордон, що на практиці призводить до відсутності іноземних джерел послуг.

3. Обмежувальна практика ліцензування або сертифікації, наприклад, ліцензування телевізійних станцій або надання іноземним літакам права приземлятися на своїй території.

4. Обмеження на створення іноземцями підприємств з надання послуг.

5. Існування монополій на надання певних послуг, визнаних державою, а іноді навіть здійснюваних нею.

6. Заборона державним органам закуповувати іноземні послуги

7. Обов'язкові вимоги використовувати місцеві підприємства з надання певних послуг.

8. Заборона передавати у власність іноземцям приміщення, устаткування і т. ін., необхідні для надання послуг.

9. Неофіційна, але дуже ефективна бюрократична протидія роботі іноземних (або контрольованих іноземцями) підприємств, що надають послуги.

За результатами Уругвайського раунду переговорів у ГАТТ було підписано Генеральну угоду про торгівлю послугами (ГАТС). Участь у ГАТС є обов'язковою умовою членства у СОТ, прямої спадкоємиці ГАТТ.

ГАТС - перша спроба встановити "всесвітні правила поведінки" держав при регулюванні торгівлі послугами. Оскільки ще не набуто досвіду таких всесвітніх угод, і тому, що міжнародна торгівля послугами, на відміну від міжнародної торгівлі товарами, справа порівняно "нова"16, держави змогли домовитися тільки про загальні підходи до регулювання торгівлі послугами. На основі цих єдиних підходів деякі країни вже знижують бар'єри в торгівлі послугами. Що особливо важливо, ГАТТ заклала основу для подальших переговорів між країнами - членами СОТ про зниження бар'єрів у торгівлі послугами. Вже зараз ведуться переговори про:

- фінансові послуги (банківські, страхові та ін.);

- професійні послуги (бухгалтерські і юридичні);

- обмеження на пересування фізичних осіб.

Література

1. Внешнеторговые сделки / Сост. И.С. Гринько. - Сумы. 1994.

2. Держпвнс регулювання економіки: Підручник для ВИЗ / За ред. І.Р. Михасюка. - 2-ГЄВИД. - К., 2000.

3. Зовнішньоекономічнії діяльність підприємства: Навч. посів. / 3" ред. д. скон. н., проф. Ю. В. Мвкагоив. - К.: Центр ивпч. літ. 2004. - 424 е.

4. Липсиц И.В. Введение в экономику и бизнес: Учеб. для сред. спец.

учеб. завед. - 2-е изд. - М., 1999.

б. Регулювання зовнішньоекономічної діяльності п Укрепи: Навч. посіб. / За заг. ред. A.A. Мвзпракі. - К.: Київ. нац. торг. скон. ун т, 2003. - 272 с.

6. Чистов С.М.. Никифоров A.C.. Куцепко Т.Ф. Державне регулювати! економіки: Навч. посіб. для ВИЗ. - К., 2000.

Глава 17. Зовнішньоекономічні відносини України
17.1. Формування відкритої економіки
17.2. Тенденції і суперечності розвитку зовнішньої торгівлі
Імпорт товарів
17.3. Концептуальні основи зовнішньоекономічної стратегії
17.4. Механізм реалізації зовнішньоекономічної політики
Глава 18. Проблеми економічної інтеграції України в Європейський Союз і приєднання до ГАТТ/СОТ
18.1. Лібералізація міжнародної торгівлі в рамках ГАТТ і СОТ
18.2. Процес інтеграції України в ЄС
Елементи тимчасової угоди.
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru