Відповідно до українського законодавства, міста, в яких чисельність населення перевищує 300 тис, можуть утворювати райони в місті. В Україні існує 121 міський район.
На цей час є невирішеними такі концептуальні питання:
1) чи вважати населення районів у містах своєрідною внутрішньою територіальною громадою;
2) чи надавати районам у власність муніципальне майно;
3) чи зберігати у районах районні ради;
4) хто повинен здійснювати виконавчу владу в цих районах - місцеві державні адміністрації чи виконавчі органи райрад?
Закон України "Про власність" не відносить районні в місті ради народних депутатів до суб'єктів власності. Конституційний Суд України лише в 2000 р. визнав конституційним право районних рад у місті, включаючи Київ, мати у власності муніципальне майно.
Треба зазначити, що українські міста по-різному будують відносини між міськими і районними в місті органами місцевого самоврядування. Наприклад:
Харків - має 9 районів, муніципальне майно у власність районів не передавалося, тобто самоврядні функції районних у місті рад обмежені.
Львів - 5 районів, у 1994 р. визнано недоцільним існування районних у місті рад і вони проголосили про свій саморозпуск. У районах є лише підрозділи міського виконавчого органу.
Київ - 14 районів у 2002 р. реорганізовано в 10. У кожному районі обрано районну раду. Кожному району в розпорядження надано майно комунальної власності.
Розділ 1. НАЦІОНАЛЬНА ЕКОНОМІКА: ЗАГАЛЬНЕ ТА ОСОБЛИВЕ
1.1. Національна економіка: сутність, структура, механізми функціонування та цілі розвитку
1.2. Типи та моделі національних економік
1.3. Суб'єкти економічної діяльності
1.4. Особливості трансформації та розвитку національної економіки в Україні
1.5. Економічна безпека держави. Показники оцінки її рівня
Розділ 2. ЕКОНОМІЧНІ ТЕОРІЇ ТА БАЗИСНІ ІНСТИТУТИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІКИ
2.1. Основні економічні теорії функціонування національної економіки, їх сутність і зміст
2.2. Теорії структурних трансформацій національної економіки