Корпоративна культура: діловий етикет - Тимошенко Н.Л. - ВИ ОТРИМАЛИ ЗАПРОШЕННЯ НА РОБОТУ

Надзвичайно важливим є не лише отримати роботу, а й вдало розпочати свою діяльність на новому місці. Поради спеціалістів допоможуть вам у цьому:

· Зразу ж починайте встановлювати свою систему зв'язків та контактів з колегами.

· Вчіться тонкощам своєї справи. Не бійтеся ставити питання.

· Знайте та розумійте, що і чому ви робите: вивчіть свої обов'язки та усвідомте необхідність виконуваної вами щоденної роботи.

· Продовжуйте підвищувати свою кваліфікацію.

КОНТРОЛЬНІ ЗАПИТАННЯ

А. Дайте відповіді 'Так" чи "Ні".

1. При спілкуванні з фірмою, де ви хочете пройти співбесіду, не важливо дотримуватися одного, вибраного спочатку, способу комунікації.

2. Разом з резюме слід надсилати і усі наявні письмові рекомендації та відзнаки.

3. Одяг, вибраний для проходження співбесіди, як і поведінка кандидата, можуть відіграти значну (а часом і вирішальну) роль при прийнятті рішення про надання роботи даній особі.

4. Після проходження ділового інтерв'ю слід направити особі, які його проводила, лист. У тому випадку, коли співбесіду проводило кілька людей, можна відправити лист лише співробітнику, який обіймає найвищу посаду.

Б

1. У ході ділового інтерв'ю представник фірми не проявляє ніякого інтересу до тих аспектів вашої кар'єри, які ви вважаєте

найбільш важливими. Ви:

а) запитуєте його про причину такої незацікавленості;

б) у найбільш підходящий момент самі розповідаєте про те, що вважаєте найбільш важливим та виграшним у вашій кар'єрі;

в) говорите собі, що особа, яка проводить співбесіду,знає краще, що до чого, і тому їй вирішувати, про що і коли запитувати.

2. З самого початку співбесіди стало зрозумілим, що ви та співробітник, який проводить інтерв'ю, не маєте ніякого контакту та

взаєморозуміння. Ви:

а) припиняєте співбесіду, заявивши про бажання піти;

б) просите, щоб інтерв'ю провів хтось інший;

в) незважаючи на несприятливі обставини, продовжуєте проходження співбесіди.

3. Чим більше ви дізнаєтесь у ході ділового інтерв'ю про конкретну роботу на вакантному місці (на якому б ви бажали
працювати), тим менше ця вакансія приваблює вас. Ви:

а) очікуєте, поки співбесіда закінчиться, і тоді висловлюєте усі свої сумніви;

б) нічого не говорите особі, яка проводить інтерв'ю, і вирішуєте для себе, що сьогоднішня співбесіда буде для вас
просто хорошою практикою;

в) відразу висловлюєте свої сумніви співробітнику, який проводить інтерв'ю, і тим самим закінчуєте вашу зустріч.

4. Ви отримали запрошення на роботу від однієї фірми, але не даєте згоди, бажаючи перед цим з'ясувати, чи не буде
більш привабливою посада, вакантна зараз в іншій фірмі. Наприкінці співбесіди у другій фірмі ви розумієте, що ро-
бота, яка пропонується тут, приваблює вас більше. Ви:

а) щоб прискорити позитивне вирішення вашого питання, кажете співробітнику, який проводить інтерв'ю, про
запрошення, яке вже маєте від іншої фірми;

б) нічого не кажете і сподіваєтесь, що запрошення від другої фірми прийде раніше, ніж вам доведеться давати відповідь

першій фірмі;

в) кажете, що вам необхідно знати рішення про прийняття/неприйняття вас на роботу до певної конкретної дати, не

називаючи при цьому причини такого вашого прохання.

СИТУАЦІЯ

Під час співбесіди кандидат хвилювався настільки, що не дочув, а тому не повністю зрозумів одне з поставлених питань. Не бажаючи виглядати непідготовленим і невпевненим у собі, він почав відповідати, сподіваючись у процесі повністю зрозуміти суть запитання і таким чином дати адекватну відповідь.

Де була допущена помилка?

Відповіді на контрольні запитання

А

1. Ні. При спілкуванні з фірмою, де ви бажаєте пройти співбесіду, слід дотримуватися того засобу комунікації, яким ви почали користуватися спочатку, аж поки ваш можливий наймач не вибере інший.

2. Ні. Усі письмові рекомендації та відзнаки, які ви маєте, слід не відправляти з резюме, а принести з собою на ділове інтерв'ю. Ці документи допоможуть вам відчувати себе впевненіше, а також сприятимуть створенню позитивного враження про вас як кандидата у особи, яка проводитиме співбесіду.

3. Так. Невдало підібраний одяг, як і неадекватна поведінка, можуть створити (і створять) у особи, яка проводитиме співбесіду, невигідне враження про кандидата. На жаль, перше враження часом надзвичайно важко змінити, незважаючи на всі докладені зусилля.

4. Так. Після проходження співбесіди (у той самий день) слід відправити особі, яка проводила її, лист. Ні. Якщо інтерв'ю проводило кілька представників фірми/установи, необхідно написати кожному з них. При цьому слід певною мірою урізноманітнити написане.

Б

1. б). Співбесіда — це діалог. Якщо ви хочете порушити якусь певну тему, обговорити конкретне питання, ви повинні мати

впевненість (і деяку сміливість) зробити це.

2. в). Кращим вибором у цій ситуації буде продовжувати інтерв'ю, незважаючи на відсутність контакту та взаєморозуміння

між вами і представником фірми. Прохання замінити особу, яка проводить співбесіду, навряд чи принесе відчутні позитивні результати, тому що новий співробітник очевидно почує відповідні коментарі про вас від свого колеги.

3. в). Зрозумівши, що запропонована робота вас не цікавить, чітко і в коректній формі викладіть свою позицію представнику

фірми, який проводить інтерв'ю. У такий спосіб ви збережете і свій, і чужий час, а отже, проявите себе професіоналом.

4. в). Найкраще сказати представнику фірми, який проводить співбесіду, що вам необхідно знати результати до певної конкретної дати. При цьому будьте готові за необхідності пояснити причину вашого прохання (обмеженість часу у зв'язку з необхідністю дати відповідь на пропозицію від іншої фірми). Якщо ви сильний кандидат, фірма-наймач буде зацікавлена у можливості запропонувати вам роботу у підходящий час — тоді, коли ви ще не будете зв'язані домовленістю з іншою фірмою чи установою.

СИТУАЦІЯ

Недочувши, а тому не повністю зрозумівши запитання, кандидат повинен був попросити особу, яка проводила інтерв'ю, повторити сказане і, тільки повністю усвідомивши, про що йшла мова, давати відповідь. Нечітко зрозумівши сказане, кандидат, очевидно, не зможе дати адекватної відповіді і тим самим продемонструє свою недостатню підготовленість, а отже, і зменшить можливість отримати запрошення на роботу. Варто також пам'ятати, що знервованість та хвилювання ніколи не допомагають, тому слід намагатися заспокоїти себе (у цьому можуть допомогти кілька глибоких вдихів та видихів) і максимально сконцентруватися на суті запитань.

Розділ 3. Уміння спілкуватися
3.1. ВІТАННЯ ТА РЕКОМЕНДУВАННЯ
ПРЕДСТАВЛЕННЯ
ВІДПОВІДЬ НА ПРЕДСТАВЛЕННЯ
ПРОБЛЕМНІ СИТУАЦІЇ ПРИ ПРЕДСТАВЛЕННІ
РУКОСТИСКАННЯ
3.2. ЕТИКЕТ БІЗНЕС-КАРТОК
ЗАГАЛЬНИЙ ВИГДЯД БІЗНЕС-КАРТКИ
ЧАС ОБМІНУ БІЗНЕС-КАРТКАМИ
ЕТИКЕТ ОБМІНУ БІЗНЕС-КАРТКАМИ
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru