Інформаційні системи і технології на підприємствах - Плескач В.Л. - Висновки

Головними напрямами розвитку технологій мережевих обчислень є: архітектура "клієнт - сервер" буде домінантною архітектурою; домашні комп'ютерні засоби будуть інтегровані з телефоном, телевізором та іншими електронними засобами; використання Internet буде зростати; Intranet-мережі стануть мережевими системами на більшості підприємств; е-бізнес розвиватиметься швидкими темпами, змінюючи організаційну структуру, процеси, процедури, менеджмент і способи ведення бізнесу; інтелектуальні програмні агенти будуть посередниками контрагентів традиційного бізнесу, поширюватимуться інтелектуалізовані системи прийняття рішень.

Сучасні системи управління стають усе складнішими, і одна функціональна мета, наприклад, максимізація прибутку, зустрічається рідко. Менеджери хочуть досягати водночас кількох цілей, що конфліктують одна з одною. Тому часто необхідно аналізувати кожну альтернативу через її потенційний вплив на кілька цілей.

Розробник моделі робить прогнози і припущення щодо вхідних даних, багато хто з яких має справу з оцінкою невизначеного майбутнього. Коли модель реалізована і одержані рішення на моделі, то результати залежать від цих даних. Аналіз чутливості здійснює перевірку впливу змін вхідних даних або параметрів на передбачуване рішення, тобто результуючу змінну. Аналіз чутливості важливий, оскільки він дає можливість гнучкості й адаптації до змін умов і до вимог різних ситуацій ухвалення рішень. Він забезпечує краще розуміння моделі й ситуації для ухвалення рішення.

Останніми роками технологія рішення інформаційних задач значно змінилася. Інтенсивно розвивається й упроваджується нова інформаційна технологія рішення задач управління. Нова інформаційна технологія ставить своєю метою забезпечення простоти процесу взаємодії користувача з комп'ютером з виключенням необхідності регулярного супроводу.

Основна ідея нової технології, покликана забезпечити проблеми інтерпретації, полягає в тому, щоб розглядати систему понять ПрО і відповідність між нею й системою понять формальної моделі як початкову інформацію для вирішення прикладних завдань.

Нова інформаційна технологія ґрунтується насамперед на інтелектуальних технологіях і теорії штучного інтелекту.

При впровадженні систем прийняття рішень організаційна структура підприємства і його бізнес-процеси перебудовуються таким чином, що ефективність виробництва збільшується. Процесне управління як спосіб радикального підвищення конкурентоспроможності бізнесу завойовує все більше прихильників. Сама ідея процесного управління не нова, а сплеск інтересу до нього зумовлений появою нового інструментарію і методології під назвою Business Process Management (ВРМ).

До впровадження ВРМ компанії підходять по-різному. Якщо процес контролюється керівниками, акцент робиться на управлінні бізнес-процесом. Якщо в основу покладено ІТ-підхід, то основна увага приділяється інтеграції різнорідних автоматизованих систем (передача і синхронізація даних, оркестровка Web-сервісів) і мінімізації зусиль користувача при роботі з системою.

У ВРМ поєдналися попередні досягнення в кількох сферах, як: моделювання і реінжиніринг бізнес-процесів (Business Process Modelling, Business Process Reingeneering), електронний документообіг (Electronic Workflow), інтеграція корпоратив-

них додатків (Enterprise Appications Integration), моніторинг ефективності бізнесу (Business Performance Management, Business Intelligence, Balanced ScoreCard). BPM відрізняється наявністю розвинених засобів моделювання, засобів інтеграції, заснованих на відкритих стандартах, коротким циклом розробки і прямим виходом на аналіз ефективності.

Ще одна сфера застосування ВРМ - інтеграція бізнес-партнерів. Так, В2В-інтеграція набула значного поширення в системах електронного бізнесу.

Висновки

У цьому розділі розглянуто проблеми розробки і застосування систем підтримки прийняття рішень як інформаційних систем нового покоління. Проаналізовано історію розвитку СППР, їх призначення та чинники сприяння їх розповсюдженню. СППР виникли у результаті розвитку управлінських інформаційних систем і систем управління базами даних на початку 70-х років минулого століття. Висвітлено організаційно-технологічні засади прийняття рішень і необхідність їх комп'ютерної підтримки. Подано класифікацію і структуру СППР та її базові компоненти: користувацький інтерфейс, базу даних і систему управління базою даних, базу моделей тощо.

Є три основні задачі, що вирішує СППР: введення даних, зберігання даних, аналіз даних. Основна задача СППР - надати аналітикам інструмент для виконання аналізу даних.

Розділ 8. Інтелектуальні інформаційні системи на підприємствах
8.1. Поняття та загальна характеристика інтелектуальних систем
Квазіалгоритми
8.2. Організаційні основи експертних систем
Класифікація експертних систем
Інструментарій створення ЕС
8.3. Інтелектуальні системи аналізу і звітності на підприємствах. Приклади використання інтелектуальних ВІ-платформ
Структура Cognos & ВІ
Oracle ВІ Server
Oracle ВІ Publisher
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru