Портфоліо містить такі складові (Рис. 6.1):
- план проекту, в навчальних цілях якого враховані вимоги державних освітніх стандартів та державних навчальних програм;
- приклади робіт, виконаних автором у ролі учня за допомогою комп'ютера: студентської мультимедійної презентації,
студентської публікації, виконаної у формі інформаційного бюлетеня або ж буклету та студентського веб-сайта;
- форми та критерії оцінювання діяльності студентів по створенню мультимедійної комп'ютерної презентації, публікації та веб-сайта;
- дидактичні матеріали для студентів: роздавальні матеріали, тести та шаблони документів;
- методичні матеріали для вчителя: вчительська мультимедійна презентація, публікація чи веб-сайт; інструкції по організації роботи в проекті, правила роботи з різним обладнанням тощо;
- план реалізації проекту;
- список інформаційних джерел.
Кожна складова портфоліо в електронному варіанті для зручності застосування має свою папку, в якій розміщено файли з відповідними назвами (Рис. 6.2).
Вміст папок творчого навчального проекту, що входять до методичного комплексу відображено наступних рисунку 6.3.
Папка "приклади" містить окремі папки (Рис. 6.4), в яких для зручності знаходяться відповідно презентація, публікація у вигляді інформаційного буклету або бюлетеня та веб-сайт, розроблені студентами або ж студентами.
Основними критеріями для оцінювання проекту є:
- ефективність застосування комп'ютерних технологій;
- самостійна творча діяльність із застосуванням знань із різних галузей наук, що спрямована на вирішення поставленої проблеми;
- можливість реалізації плану проекту та використання окремих складових комплекту;
- комплексне застосування засобів оцінювання всіх видів діяльності студентів.
Загальні вимоги до Портфоліо навчального проекту, розроблені компанією "Intel ® Навчання для майбутнього" подані у таблиці
Критерії оцінювання | Відмінно | Добре | Задовільно |
Застосування комп'ютерних технологій | Запропоновані комп'ютерні технології застосовано цікаво і у відповідності до віку студентів, вони розширюють та поглиблюють знання та вміння студентів та дозволяють розвивати навички мислення високого рівня | Запропоновані комп'ютерні технології застосовано цікаво і у відповідності до віку студентів, але незрозуміло, як вони розширюють та поглиблюють знання та вміння студентів | Запропоновані технології застосовано без урахування вікових особливостей студентів; вони не розширюють та не поглиблюють знання та вміння студентів |
Застосування комп'ютерних технологій є невід'ємною складовою успіху Плану навчального проекту | Застосування комп'ютерних технологій важливе для проекту, але не є його невід'ємною складовою | Незрозуміло, навіщо в Плані навчального проекту застосовано комп'ютерні технології | |
За допомогою зразків студентівських робіт чітко продемонстровано зв'язок між застосуванням комп'ютерних технологій та одержанням нових знань та вмінь студентами | Зразки студентів-ських робіт свідчать про обмежений зв'язок між використанням комп'ютерних технологій та одержанням нових знань та вмінь студентами | Зразки студентівських робіт не виявляють зв'язку між використанням комп'ютерних технології та одержанням нових знань та вмінь студентами | |
Застосування комп'ютерних технологій збагачує План навчального проекту завдяки використанню комп'ютера як знаряддя проведення досліджень, створення публікацій та засобу обміну інформацією | Застосування комп'ютерних технологій зводиться до використання комп'ютеру як знаряддя проведення досліджень, створення публікацій або засобу обміну інформацією | План навчального проекту не використовує переваг застосування комп'ютерних технологій при проведенні досліджень, створенні публікацій та обміну інформацією | |
Навчання та розвиток студентів | План навчального проекту вимагає, щоб учні інтерпретували, оцінювали, узагальнювали та синтезували інформацію | План навчального проекту вимагає, щоб учні аналізували та використовували інформацію, розв'язували проблеми та/або робили висновки | План навчального проекту вимагає, щоб учні давали означення, розпізнавали, описували та/або узагальнювали інформацію. Навички творчого та критичного мислення майже не формуються за Планом |
Продовження таблиці
Критерії оцінювання | Відмінно | Добре | Задовільно |
Навчання та розвиток студентів | Навчальні цілі сформульовано ясно і чітко та підкріплено Ключовим та Тематичними питаннями | Навчальні цілі сформульовано та певною мірою підкріплено Ключовим та Тематичними питаннями | Навчальні цілі сформульовано нечітко та не підкріплені Ключовим та Тематичними питаннями |
Приклади студентів-ських робіт за змістом пов'язані з Ключовим питанням | Приклади студентів-ських робіт до певної міри пов'язані з Ключовим питанням | Приклади студентів-ських робіт не пов'язані з Ключовим питанням | |
Усі навчальні цілі чітко узгоджуються з державними освітніми стандартами та навчальними програмами даного предмету (предметів) | Деякі навчальні цілі узгоджуються з державними освітніми стандартами та навчальними програмами даного предмету (предметів) | Зв'язок між навчальними цілями та державними освітніми стандартами та навчальними програмами незрозумілий | |
План навчального проекту передбачає можливості повної адаптації з урахуванням диференційованого навчання студентів | План навчального проекту передбачає можливості помірної адаптації з урахуванням диференційованого навчання студентів | План навчального проекту не враховує особливостей навчання студентів | |
Впровадження плану навчального проекту | План навчального проекту являє собою добре розроблений посібник щодо реалізації проекту | План навчального проекту являє собою посібник щодо реалізації проекту, але деякі питання в ньому висвітлено не досить зрозуміло, неповно | Плану навчального проекту не вистачає ясності, в ньому немає ефективних інструкцій та рекомендацій щодо реалізації проекту |
Складові Портфоліо навчального проекту являють собою добре розроблені моделі для реалізації проекту | Складові Портфоліо навчального проекту розроблено, але вони не досить деталізовані, щоб бути ефективними моделями для реалізації проекту | Складові Портфоліо навчального проекту являють собою неповні або незрозумілі моделі для реалізації проекту | |
План навчального проекту легко змінювати з метою реалізації у різних класах | План навчального проекту можна змінити для реалізації у різних класах | Реалізація Плану навчального проекту обмежена класом, в якому працює його автор |
Продовження таблиці
Критерії оцінювання | Відмінно | Добре | Задовільно |
Застосування засобів оцінювання діяльності студентів | Навчальний проект включає засіб (засоби) всебічного оцінювання усіх поставлених завдань | Навчальний проект включає засіб (засоби) оцінювання більшості поставлених завдань | В навчальному проекті немає засобу (засобів) оцінювання поставлених завдань або вони не відповідають поставленим завданням |
Передбачається чіткий тісний зв'язок між навчальними цілями проекту та критеріями оцінювання знань та вмінь студентів, одержаних при його реалізації | Передбачається певний зв'язок між навчальними цілями проекту та критеріями оцінювання знань та вмінь студентів, одержаних при його реалізації | Незрозумілим є зв'язок між навчальними цілями проекту та критеріями оцінювання знань та вмінь студентів, одержаних при його реалізації | |
Засоби оцінювання включають спеціальні тематичні критерії, які допомагають учням в процесі навчання | Засоби оцінювання включають деякі спеціальні тематичні критерії, але вони можуть бути незрозумілими учням | Засоби оцінювання включають лише загальні критерії |
Форма та критерії оцінювання презентації
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ КУРСУ
СЛОВНИК
ПЕРЕДМОВА
Частина 1. ОСНОВИ ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ
Розділ 1. ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ, ПРОБЛЕМИ І РОЛЬ ІНФОРМАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ТА ІНФОРМАЦІЙНИХ СИСТЕМ
1.1. Інформація і дані
1.2. Інформаційні ресурси організації
1.3. Інформаційні технології