№ п/п | Теми та плани практичних занять | Кількість годин |
1 | Ж.-Б. Мольер "Мішаний— шляхтич"— вершина жанру комедії — балету. 1. Історія написання. Ставлення автора до своїх героїв. 2. Своєрідність комедії-балету. 3. Характеристика образу пала Журдсна. 4. Характеристика другорядних образів: графа Доранта. маркізи Дорімени, Клеонта, пані Журден. її художнє значення. | 2 |
2 | Д. Дефо "Робінзон Крузо". Уславлення енергії і заповзятливості людини в умовах чужого екзотичного середовища 1. Історія написання твору. 2. Жанрова своєрідність твору. 3. Просвітницька концепція людини і образ Робінзона Крузо. 4. Тема праці і її втілення в романі. 5. Поняття "робінзонади". | 2 |
3 | Роман Свіфта "Мандри Гуллівера" — сатиричне зображення англійського суспільства XVIIIСТ. 1. Жанрова своєрідність твору. 2. Країни, які відвідав Гуллівер: звичаї, спосіб життя, ідеологія. 3. Образ Гуллівера. 4. Парадокси Свіфта. | 2 |
4 | Відображення полеміки між філософськими концепціями оптимізму і песимізму у повісті Вольтера "Кандід, або Оптимізм" 1. Вольтер — енциклопедист доби Просвітництва. 2. Філософська повість "Кандід". Тема, жанр, композиція твору. 3. Образ Кандіда, його характеристика. 4. Пан глос — філософ-оптиміст. 5. Інші герої-повісті (Кунігунда, Мартен, Жірофле та ін.). Ставлення до них автора. | 2 |
5 | Втілення ідеї "природної людини" у повісті Вольтера "Простодушний" 1. "Простодушний" — філософська повість Вольтера (історія створення, тема, ідея, побудова, назва твору). 2. Характеристика головного героя Простодушного (Гурона), особливості його світогляду. 3. Проблема кохання у повісті. Образ Сентів. 4. Проблема релігії та викриття церковної реакції у творі. | 2 |
6 | Роман — сповідь Дені Дідро "Черниця"- Розкриття злочину церкви. 1. Жанрова специфіка твору, його ідейно-тематичний аналіз. 2. Три плани твору. 3. Місце головної героїні Сюзанни Сімонен в сім'ї та в суспільстві. 4. Затхлий монастирський світ і його представники. | 2 |
7 | Бомарше "Севільський цирюльник" Сумна історія життєвих пригод 1. Причини звернення Бомарше до іспанських тем. 2. Комедія "Севільський цирюльник". Назва, тема, композиція. 3. Образ Фігаро—втілення французького національного характеру. Граф Альмавіва та Розина. 5. Бартоло, його характеристика. і. Інші герої комедії. Ставлення до них автора. | 2 |
Закінчення переліку практ. робіт
п/п | Теми та плани практичних занять | Кількість годин |
8 | Г.Лессінг "Емілія Галотті"— протест проти насилля людини над людиною, проти тиранії жорстоких князів. 1. Лессінг —відомий німецький теоретик і драматург доби Просвітництва. Нові теорії драматурга. 2. "Емілія Галотті" — ілюстрація нових теоретичних положень Лессінга. 3. Сюжетна основа трагедії. Тема, ідея, проблематика твору. 4. Причини трагедії Емілії Галотті. 5. Характеристика інших образів трагедії: Одоардо, граф Аппіані, принц Марінеллі, графиня Орсіна. 6. Значення драматургії Лессінга в розвитку німецької літератури XVIII ст. | 2 |
9 | Ф. Шіллер "Розбійники". Ненависть до деспотизму і жагуче прагнення змінити соціальний порядок. 1. Сюжет і проблеми драми. 2. Карл Моор. Конфлікт з моральним і державним устроєм феодальної Німеччини. 3. Образи Франца і Амалії. 4. Характеристика розбійників. 5. Республіканський світовий ідеал у драмі. | 2 |
10 | Пошуки сенсу життя у трагедії Гете "Фауст". 1. Життя і творчість Гете. 2. Творча історія "Фауста", композиція трагедії. 3. Образи трагедії: а) Фауст і Вагнер; б) Фауст і Мефістофель; в) Маргарита, ІТ трагедія. 4. Реальне і фантастичне у творі. 5. Своєрідність і світове значення "Фауста". | 2 |
ВСЬОГО: | 20 |
Для вивчення напам'ять:
Роберт Берне "Чесна бідність", поезія за вибором; Літературна балада (за вибором).
ЛАРОШФУКО
ЛАФОНТЕН
РОБЕРТ БЕРНС
Ф. ШІЛЛЕР
Й. ГЕТЕ
Розділ 2. ЛЕКЦІЙНІ МАТЕРІАЛИ
ЛЕКЦІЯ 1. ІСТОРИКО-ЛІТЕРАТУРНИЙ ПРОЦЕС XVII СТ. ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ
1. Літературна боротьба XVII століття
2. Ренесансний реалізм у літературі XVII століття