1. Авдеева І. Д. Через образ головного героя - до осягнення естетики "нової драми". Урок за п'єсою Г. Ібсена "Ляльковий дім" з використанням інтерактивних прийомів // Всесвітня література. - 2006. - № 4. - С. 27-32.
2. Айрих Л. Філософська казка А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц" // Зарубіжна література. - 2005. - № 10 (410). - С. 17-18.
3. Альбер Камю. (11 клас) // Всесвітня література. - 2004. - № 4. - С. 52-55.
4. АнастасъевН. Творчество Эрнеста Хемингуэя. - М., 1981.
5. Андронік А. Сенс чорної магії. (Матеріали до вивчення новели "Маріо і чарівник" Т. Манна у порівнянні з "Майстром і Маргаритою" Булгакова, "Фауста" Гете та іншими) // Зарубіжна література. - 2001. - № 44 (253). - С. 1-19.
6. Андронік А. В. Вітаю тебе, людино! // Зарубіжна література. - 2004. - № 25-26. - С. 3-32.
7. Аникин Г. В., Михальская П. П. История английской литературы. - М., 1975.
8. Бабич Л. І. У біографічному контексті. Бінарний урок за новелами О'Генрі (з елементами театралізації) // Всесвітня література. - 2004. - № 2. - С. 40-43.
9. Балтроп Г. Лондон: человек, писатель, бунтарь. - М., 1981.
10. Баскакова П. П. Тези вступного слова вчителя, форми опитування, завдання для роботи в групах учнів та вчителя за романом Г.Уеллса "Війна світів" // Всесвітня література. - 2000. - № 5. - С. 43-44.
11. Белів НІ. "Смерті не знає душа". Конспект уроку за новелою Франца Кафки "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 2003. - № 10. - С. 49-53.
12. Берко Л. Цінності дитинства // Зарубіжна література. - 2004. - № 17. - С. 10-11.
13. Бертольд Брехт. 11 клас // Всесвітня література. - 2004. - № 4. - С. 52.
14. Бігун Б. Я. Митець і його творіння за постмодерністської доби // Всесвітня література. - 2002. - № 5 - 6. - С. 75-81.
15. Білокінь В. Передбачення Г. Веллса // Зарубіжна література. - 2006. - № 8 (456). - С. 1-2.
16. Білоцерківець Н. Воскресіння Калігули (А. Камю "Калігула") // Зарубіжна література. - 2005. - № 3 (403). - С. 2-4.
17. Білоцерківець Н. Г. Геніальна компіляція (про "Запахи" П.Зюскінда) // Всесвітня література. - 2002. - № 5 - 6. - С. 81-83.
18. Богословский В. Джек Лондон - М., 1964.
19. Богословский В. Н., Гражданская 3. Т. История зарубежной литературы 1917 - 1943 г. - М, 1990. - 196 с.
20. Бойко I. Б. Театр, який спонукає задуматись над абсурдністю нашого життя. Конспект уроків за п'єсою "Носороги" Е.Йонеско. 11 клас // Всесвітня література. - 2006. - № 4. - С. 52-56.
21. Борисик Р. А. Від проблемної ситуації до осмисленого прочитання тексту (Урок-діалог за романом Г. Веллса "Війна світів") // Всесвітня література. - 2000. - № 5. - С. 42-43.
22. Боровська Є. М. Чи справді покоління втрачене? (Матеріали до уроку за романом Е. М. Ремарка "Три товариші") // Всесвітня література. - 1999. - № 4. - С. 38-39.
23. Братко В. О. "Незрівнянне відчуття - смирення і гордощів": історія змужніння та захоплення світом природи у новелі Фолкнера "Ведмідь". Матеріали до вивчення творчості письменника // Зарубіжна література. - 2004. - № 6. - С. 29-32.
24. Братко В. О. від жанру до змісту. Вивчення новели О'Генрі "Останній листок". 7 клас // зарубіжна література. - 2004. - № 7. - С. 31-34.
25. Бульваренко Л. Прекрасний принц з потворною зовнішністю (О. Вайльд "Портрет Доріана Грея") // Зарубіжна література. - 2006. - № 7 (455). - С. 13-14.
26. Бурда Т. М. Аналіз п'єси Б. Брехта "Життя Галілея" в запитаннях і коментарях // Всесвітня література. - 1998. - № 12. - С. 40-42.
27. Буряк С. Скритися і боротися // Зарубіжна література. - 2005. - № 4 (404). - С. 3-6.
28. Богословский В. Н. и др. История зарубежной литературы XX века. - М., 1990. - 289 с.
29. Васильєв Є. М. "І я обрав щастя вбивств..." Трагедія Камю "Калігула" // Зарубіжна література. - 1999. - № 4. - С. 22-26.
30. Васильєв Є. М. "Усе-таки Галатеї не зовсім подобається Пігмаліон". Матеріали до вивчення комедії Б.Шоу // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 1. - С. 7-12.
31. Васильєв Є. М. Міфи, вписані в шар реальності, або античні герої в окупованому Парижі. Матеріали до вивчення п'єс "Антігона" Ж. Ануя і "Мухи" Ж. П. Сартра // Зарубіжна література. - 2000. - № 1. - С. 57-64.
32. Васильєв Є. М. Міфи, вписані в шар реальності, або античні герої в окупованому Парижі. Матеріали до вивчення п'єс "Антігона" Ж. Ануя і "Мухи" Ж. П. Сартра // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 5. - С. 14-23.
33. Велимчаниця Н. Ю. Відтворення атмосфери формування тоталітарних режимів у Європі. Урок аналізу літературного твору за новелою "Маріо і чарівник" Т. Манна // Зарубіжна література. - 2003. - № 5. - С 29-3 5.
34. Вербовсъка Л. Т. Шедевр маляра Бермана. Урок за новелою О'Генрі " Останній листок" // зарубіжна література. - 2003. - № 10. - С 28-30.
35. Веремчук Ю. "Щоб зрозуміти буденне життя..." Драми-притчі "Антігона" Жана Ануя та "Андорра" Макса Фріша // // Всесвітня література та культура. - 2003. - № 10. - С 48-52.
36. Веренько Л. Трагедія Другої світової війни в творчості Г. Белля // Зарубіжна література. - 2005. - № 5 (405). - С. 7-8.
37. Вітренко А. О. "Парадокси самої дійсності". Система уроків та позакласний захід за темою Б. Шоу "Пігмаліон" // Всесвітня література. - 2006. - № 4. - С. 41-51.
38. Вітренко А. О. Два уроки за драмою Ф. Дюрренматта "Гостина старої дами" (з практики аналізу "слідом за розвитком подій") // Всесвітня література. - 2003. - № 9. - С 11-15.
39. Вовк Я. Г. Жорстокий світ самотності. Франц Кафка "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 1998. - № 4. - С. 28-31.
40. Вознюк О. Художній світ Ф. Кафки у новелі "Перевтілення" // Зарубіжна література. - 2001. - № 11 (219). - С. 2.
41. Войцехівська Л. Природа і людина (Джек Лондон "Жага до життя") // Зарубіжна література. - 2005. - № 4 (404). - С. 12.
42. Волощук Є. В. На підмостках свідомості (Матеріал літературознавця до уроку з вивчення п'єси "Санта Крус" М.Фріша) // Всесвітня література. - 2002. - № 3. - С. 35-39.
43. Гавришко Г. І. "Принц Парадокс"? "Апостол естетизму?", "Король життя?" (Урок набуття нових знань у формі рольової гри). О. Уайльд // Всесвітня література. - 2000. - № 3. - С. 54-57.
44. Галка Г. А. Справжній герой роману - Слово (Уроки за твором У. Еко "Ім'я троянди ") // Всесвітня література. - 2002. - № 4. - С. 47-50.
45. Ганіч Н. І., Друзі О. Ф. Кнут Гамсун "Пан": матеріали до варіативного вивчення. 11 клас // Всесвітня література. - 1999. - № 6. - С. 43-50.
46. Ганіч Н. Західна драматургія (загальна характеристика) // Зарубіжна література. - 2005. - № 13 (413). - С. 20-21.
47. Ганущак О. Поради мудрого чарівника О'Генрі. Новела "останній листок" // Зарубіжна література. - 2005. - № 7 (407). - С. 16-17.
48. Генріх Белль. День поминання героїв // Зарубіжна література. - 2000. - № 17. - С. 1-2.
49. Генріх Белль. До естетики гуманного (фрагменти "Франкфуртських лекцій") // Зарубіжна література. - 2000. - № 17. - С. 2.
50. Генріх Белль. Матеріали до вивчення творчості // Всесвітня література. - 1998. - № 5. - С. 12-18.
51. Гергун Н. Людина проти тоталітарної влади. Новела "Маріо і чарівник" Т. Манна // Зарубіжна література. - 2005. - № 45. - С. 19.
52. Гетьман О. Сміх, як Сумнів, як шлях до Істини (У. Еко "Ім'я троянди") // Зарубіжна література. - 2005. - № 13 (413). - С. 18-19.
53. Гладишев В. Вивчення творчості Г. Белля // Зарубіжна література. - 2005. - № 5 (405). - С. 3 - 7.
54. Гладишев В. В. Вивчення літературного твору має бути контекстуальним (Матеріал до такого вивчення оповідання "Перевтілення" Ф. Кафки) // Всесвітня література. - 2003. - № 9. - С. 54-55.
55. Гладишев В. В. Ще один фінал "Лялькового дому". Якої ви думки про нього? // Всесвітня література. - 2006. - № 5. - С. 31.
56. Гладишев В. В., Шошура СМ., Пономарьова Г. В. Б. Шоу. "Пігмаліон": матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література. - 2000. - № 2. - С. 47-49.
57. Глушенко Г. Ф. "Гімн людині чи щось інше?". Огляд науково-методичних статей, присвячених вивченню повісті-притчі Е. Хемінгуея "Старий і море" // Всесвітня література і культура. - 2004. - № 9. - С. 18-23.
58. Головченко Н. Структурно-стильові домінанти імпресіонізму. Твори Кнута Гамсуна, М.Коцюбинського, І. Буніна // Всесвітня література та культура. - 2006. - № 1. - С. 5-11.
59. Головченко Н. І. Творча манера М. Пруста та її відмінність від реалістичного способу письма. Структурно-стильовий аналіз тексту вставної повісті "Сваннове кохання" з роману "У пошуках утраченого часу" на уроці-семінарі та уроці-бесіді // Всесвітня література. - 2006. - № 3. - С. 40-49.
60. Гонта Г. "Одначе правий впертий Галілей" (Система уроків з вивчення творчості Б. Брехта) // Зарубіжна література. - 2001. - № 29-32 (237-240). С. 16-20.
61. Горбатенко О. С. Б. Брехт: звертатися до розуму глядача, а не до його емоцій. Система уроків за п'єсою "Матінка Кураж та її діти" // Всесвітня література. - 2005. - № 1. - С. 34-37.
62. Гордєєва Л. В. "Людина не для того створена, щоб терпіти поразки..." Вивчення творів Е. Хемінгуея // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 9. - С. 15-18.
63. Гордіна Л. Осуд антигуманно! сутності війни в оповіданні Г. Белля "Подорожній. Коли ти прийдеш у Спа..." // Зарубіжна література. - 2005. - № 5 (405). - С. 9-11.
64. Горідько Ю. Вивчення творчості А. Камю // Зарубіжна література. 2005. - № 3 (403). - С. 5-16.
65. Горідько Ю. Тема війни у творчості Г. Белля // Зарубіжна література. - 2005. - № 5 (405). - С. 1-3.
66. Горідько Ю. А. Стильовий аналіз як шлях вивчення модерністських творів. На прикладі п'єси Е.Йонеско "Носороги" // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 5. - С 33-37.
67. Горозинський В. Дикий тупіт копит. До вивчення п'єси Е. Ионеско "Носороги" // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 5. - С 30-33.
68. Грабоеський А. В. Парадокси здорового глузду. До аналізу роману В. Голдінга "Володар мух" // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 1. - С. 39-42.
69. Гражданская 3. Б. Шоу. - М., 1979.
70. Грибанов В. Хемингуэй - М., 1971.
71. Григорьева Т. Японская литература XX века. - М., 1983.
72. Грищенко Л. "Від історії людства до історії духовності". Матеріали до вивчення роману Г. Г. Маркеса "Сто років самотності" // Всесвітня література і культура. - 2001. - № 5. - С. 41-44.
73. Ґудзик О. А. Як повернути додому таке чортеня? Вивчення оповідання О'Генрі "Вождь червоношкірих" // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 9. - С. 5-8.
74. Гузь О. Шляхом діалогу розвивати аналітико-інтерпретаційні уміння та навики учнів, створювати власні смисли. Урок-осягнення художнього світу оповідання Г. Веллса "Чарівна крамниця" // Всесвітня література. - 2006. - № 6. - С. 37-41.
75. Гурдуз А. І. Мета героїв романів Кнута Гамсуна: динаміка пантеїстичного світосприймання // Всесвітня література. - 2004. - 32. - С. 54-57.
76. Гурдуз А. І. Норвегія - Україна: літературні зв'язки. Кнут Гамсун в Україні сьогодні // Всесвітня література та культура. - 2005. - № 5. - С 29-31.
77. Гусєв А. Квіти запізнілого кохання. "Пігмаліон", Бернард Шоу і міс Кембл // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 1. - С. 13-15.
78. Гуцал С. Найголовнішого очима не побачиш. Система уроків за творчістю А. Де Сент-Екзюпері // Зарубіжна література. - 2006. - № 12 (460). - С 5-9.
79. Денисова Т. Ернест Хемінгуей. Життя і творчість. - К, 1972.
80. Денисова Т. Джек Лондон: життя і творчість. - К, 1978.
81. Дереза Л. В. Щоб глибше осягнути ідейно-естетичний зміст твору (Урок порівняльного аналізу філософських казок: О. Вайльд "Хлопчик-зірка", А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц") // Всесвітня література. - 2004. - № 10. - С. 31-33.
82. Дибенко Л. К. Рансмайр і його роман "Останній світ" // Всесвітня література. - 2002. - № 5-6. - С 105-108.
83. Дітькова С. Ю. "Насичений квітковими пахощами Комбре". До вивчення роману М. Пруста "В напрямку Сванна" // Всесвітня література і культура. - 2005. - № 3. - С 32-36.
84. Дітькова С. Ю. Запах краси, або Життя і смерть геніальної бактерії. Особливості вивчення роману П. Зюскінда "Запахи" // Всесвітня література та культура. - 2003. - № 12. - С 21-27.
85. Дітькова С. Ю. Приречені на самотність. До вивчення роману Г. Г. Маркеса "Сто років самотності" // Всесвітня література і культура. - 2005. - № 9. - С. 13-18.
86. Домановська Н. Від квіткарки до герцогині. Матеріали до уроку з вивчення п'єси Б. Шоу "Пігмаліон" // Зарубіжна література. - 2005. - № 11 (411). - С. 11-12.
87. Доценко С. С. Перемога чи поразка? За повістю Е. Хемінгуея "Старий і море" // Зарубіжна література. - 2004. - № 3. - С 27-29.
88. Драч І. До таємниці Ф. Г. Лорки // Зарубіжна література. - 1998. - № 3 (67). - С. 3-6.
89. Драч І. Кілька слів про Гемінгуея // Зарубіжна література. - 2005. - № 5 (405). - С. 14.
90. Дудка Н. Віддзеркалення нонконформістського світовідчуття. Позакласне читання за творчістю Д. Д. Селінджера // Зарубіжна література. - 2006. - № 8 (456). - С. 11-16.
91. Ежен Йонеско (11 клас) // Всесвітня література. - 2004. - № 4. - С. 55-56.
92. Єременко О. В. Власна доля митця як ключ до осягнення його твору (Погляд літературознавця) // Всесвітня література. - 2000. - № 3. - С. 51-53.
93. Єременко О. В. Погляд у "темноту людського серця" (Матеріали до прочитання роману В.Голдінга "Володар мух") // Всесвітня література. - 1999. - № 4. - С. 16-19.
94. Жарська Л. Думки з приводу... Спроба інтерпретації повісті Е. Гемінгуея "Старий і море" // Зарубіжна література. - 2005. - № 5 (405). - С. 15-19.
95. Железникоеа Т. Поезд жизни Франц Кафка "Железнодорожные пассажиры". Урок внеклассного чтения, 11 класс // Зарубіжна література. - 2004. - № 32. - С. 6-7.
96. Жупанський О. Записники А. Камю // Зарубіжна література. - 2005. - № 3 (403). - С. 1-2.
97. Завальна И. Старий і море // Зарубіжна література. - 2005. - № 5 (405). - С. 19-23.
98. Завгородня Л. Чи потрібні ангели на землі? (Порівняльний аналіз оповідань "Дідуган з крилами" Г. Г. Маркеса та "Що живить людей?" Л. Толстого) // Зарубіжна література. - 2001. - № 40. - С. 2.
99. Задонський Д. Окрема і самостійна людяність // Зарубіжна література. - 2000. - № 17 (177). - С. 3-6.
100. Задонський Д. Роман У. Еко "Ім'я троянди" у дзеркалі літературознавства. // Всесвітня література. - 2002. - 35-6. - С. 121-126.
101. Задонський Д. В. Роман К. Рансмайра "Останній світ" у дзеркалі літературознавства // Всесвітня література. - 2002. - № 5 - 6. - С. 103-105.
102. Задонський В. Роман П. Зюскінда "Запахи" у дзеркалі літературознавства // Всесвітня література. - 2002. - № 5 - 6. - С. 71-74.
103. Залевська Є Філософські здобутки збірки "Нові поезії" Р. М. Рільке // Зарубіжна література. - 2005. - № 36. - С. 22-24.
104. Зарубежная литература XX века (1917-1945) / Под.ред. В. Н. Богословского, 3. Т. Гражданской. - М., 1984.
105. Зарубіжна література XX ст. / за ред. Ніколенко О. М., Хоменко Н. В., Конє-воїТ. М. - К., 1998.
106. Зарудня І. О. До змісту роману - через осмислення особливостей його художнього простору, часу та системи символів. Уроки аналітичної роботи над романом "Чума" А. Камю // Всесвітня література. - 2006. - № 3. - С. 49-61.
107. Засурский Я. И. Американская литература XX века. - М, 1984.
108. Зверев Н. Джек Лондон. - М., 1975.
109. Ивашева В. Литература Великобритании XX века. - М., 1984.
110. Ивашева В. В, Литература Великобритании XX века, - М., 1984.
111. История зарубежной литературы XIX века / под ред. Н. Засурского и С. В. Тура-ева. - М., 1982.
112. История зарубежной литературы XX века (1917-1945) / Под. ред. Л. Г. Андреева. - М., 1982.
113. История зарубежной литературы XIX века / под ред. А. С. Дмитриева Ч Л., 4.2. - М., 1979 - 1983.
114. История зарубежной литературы конца XIX - начала XX вв. / Под. ред. Л. Г. Андреева. - М., 1978.
115. История зарубежной литературы конца XIX века - начала XX века. Курс лекций / под ред. М Е. Елизаровой и Н. П. Михальской. - М, 1970.
116. История зарубежной литературы конца XIX - начала XX века / под ред. Л. Г. Андреева. - М., 1978.
117. История зарубежной литературы конца XIX - начала XX века. Курс лекций под редакцией М. Е. Елизаровой, Н. П. Михальской. - М., 1970.
118. История немецкой литературы. - М, 1963. - Т. 2.
119. Іванова Н. А. Новаторське зображення трагедії людини - заручника війни (Трагедія голокосту у поезії "Фуга смерті" Пауля Целана крізь призму модернізму) // Всесвітня література. - 2004. - № 2. - С. 43-46.
120. Іроденко Л. М. Система уроків за казкою-притчею А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц" // Зарубіжна література. - 2004. - № 3. - С. 34-39.
121. Кабкова О. Складний і чарівний "Джакомо" Джойс // Зарубіжна література. - 2000. - № 17 (177). - С 8.
122. Кабкова О.В. Коли відлітають ангели... (Проблемний аналіз новели Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами") // Всесвітня література. - 1998. - № 12. - С 15-17.
123. Канюк Л. Загадкова царина людської душі. Проблематика, ідейно-художні особливості новели "Маріо і чарівник" Т. Манна // Зарубіжна література. - 2005. - № 45. - С 6-13.
124. Канюк Л. Пошуки виходу з кризи гуманізму. Т. Манн. Життєвий і творчий шлях. // Зарубіжна література. - 2005. - № 45. - С. 3-6.
125. Катихіна М. Конфлікт краси і добра у казці О. Вайльда "Зоряний хлопчик" // Зарубіжна література. - 2004. - № 15. - С 8-10.
126. Коваленко О. Кінець царства ненависті. Розробка уроків за темою Дж. Лондон "Біле Ікло" // Зарубіжна література. - 2005. - № 4 (404). - С. 7-9.
127. Ковбасенко Ю. І. Чи слід інтерпретувати творчість Камю у безнадійно трагічному ключі? // Всесвітня література. - 2006. - № 3. - С. 61.
128. Козаченко І. Вчимося читати новелу О'Генрі "Вождь червоношкірих" // Зарубіжна література. - 2005. - № 7 (407). - С 14-16.
129. Козленке Р. О. "Де вони діваються взимку". Матеріали до вивчення роману Дж. Д. Селінджера "Над прірвою у житі" // Всесвітня література і культура. - 2004. - № 9. - С. 37-40.
130. Конєва Т. М. Особливості конфлікту в "новій драмі". Матеріали до уроку за п'єсою "Ляльковий дім" Г. Ібсена та "Вишневий сад" А. Чехова // Всесвітня література. - 2006. - № 4. - С. 33-37.
131. Костенко Ю. В. Виразне читання як засіб осягнення художнього твору. Урок за казкою О. Вайльда "Зоряний хлопчик" // Всесвітня література. - 2005. - № 2. - С. 36-37.
132. Кохан Г. О. Логічно-змістові співвіднесення різних рівнів оповіді як шлях проникнення у контекст роману-параболи У. Еко "Ім'я троянди" // Всесвітня література та культура. - 2003. - № 7. - С 31-34.
133. Кошкин И. Эрнест Хемингуэй. - М., 1966.
134. Красунька І. Крутий обрив дорослості. Урок за романом Дж. Д. Селінджера "Над прірвою у житі" // Зарубіжна література. - 2006. - № 8 (456). - С. 17-19.
135. Кузнецова Л. К. Гамсун "Пан". Система уроків // Зарубіжна література. - 2004. - № 32. - С 12-14.
136. Кухар О. М. О'Генрі "Вождь червоношкірих": матеріали до варіативного вивчення. Через розкриття основних ознак жанру "новела" до ідейного змісту твору. Урок-дослідження // Всесвітня література. - 2005. - № 5. - С. 40-41.
137. Куц Є. Л. Мистецтво бути Людиною (Два уроки за новелою О'Генрі "Останній листок") // Всесвітня література. - 2000. - № 3. - С. 42-43.
138. Ладушина О. О'Генрі "Дарунки волхвів" // Зарубіжна література. - 2005. - № 7 (407). С. 18-19.
139. Лінецька Р. С. Трагедія єврейського народу очима Пауля Целана. Урок-семінар // Зарубіжна література. - 2004. - № 4. - С. 27-28.
140. Лобода О. П. "Єдине, що важливо - це бути людиною". Урок за романом Альбера Камю "Чума" // Зарубіжна література. - 2000. - № 1. - С 13-18.
141. Логвин Г. ТІ. Чи ж почують його люди? Новела Ф. Кафки "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 2003. - № 10. - С. 53-58.
142. Мазур І. "... Над нашим потоком гріхів і блукань...". За оповіданням Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами" // Зарубіжна література. - 2005. - № 10 (410). - С. 14.
143. Маклоеська Л. "Маленький принц" А. де Сент-Екзюпері // Зарубіжна література. - 2005. - № 10 (410). - С. 19-21.
144. Максименко К. "Перша людина" А. Камю // Зарубіжна література. - 2005. - № 3 (403). - С. 21-22.
145. Марченко Ж. "Абсурд життя - це зовсім не кінець, а лише початок" (за романом А. Камю "Чума") // Зарубіжна література. - 2005. - № 3 (403). - С. 17-20.
146. Марченко Н. П. Поезія модернізму (Рільке, Аполлінер, Еліот, Лорка, Незвал) // Всесвітня література. - 1998. - № 12. - С. 22-32.
147. Марченко Н. П., Савчук Р. П. Сенс просвітлення. Постмодернові роздуми про роман Дж. Д. Селінджера "Над прірвою у житі" // Всесвітня література і культура. - 2001. - № 5. - С. 52-54.
148. Матюшкіна Т. "Допомогти людині вистояти і взяти гору". Матеріали до вивчення повісті У. Фолкнера "Дельта восени" з творчими завданнями та схематичною наочністю // Всесвітня література. - 2005. - № 12. - С. 43-46.
149. Матюшкіна Т. Методичні рекомендації та матеріали до вивчення повісті У. Фолкнера "Дельта восени" з творчими завданнями // Зарубіжна література. - 2005. - № 43. - С. 3-8.
150. Матюшкіна Т. Г. Чужий серед чужих. Повість Альбера Камю "Сторонній" // Зарубіжна література. - 1998. - № 4. - С. 17-20.
151. Матюшкіна Т. П. Як врятувати світ? Матеріали до вивчення творчості Ф. Дюрренматта // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 5. - С. 37-41.
152. Мащенко Є. М. Вивчення повісті "Біле Ікло" Д. Лондона на літературознавчій основі // Всесвітня література. - 2004. - № 8. - С. 12-15.
153. Медвідь Н. О. Тема Бога і митця в поезіях В. Стуса і Р. М. Рільке (Спроба компаративного аналізу) // Всесвітня література. - 2004. - № 9. - С. 48-51.
154. Межанов К. Вихід з лабіринту: сміх проти страху. За романом У. Еко "Ім'я троянди" // Зарубіжна література. - 2004. - № 3. - С. 45-49.
155. Мележик В. Психологія свободи. За новелою "Маріо і чарівник" Т. Манна // Зарубіжна література. - 2005. - № 45. - С. 17-19.
156. Меркулова Н. Лихий дух тутешніх країв. За новелою "Маріо і чарівник" Т. Манна // Зарубіжна література. - 2005. - № 45. - С. 14-16.
157. Михайлик Г. Значення кольорів у романі Кнута Гамсуна "Пан" та драми-феєрії Лесі Українки "Лісова пісня" (білий і чорний) // Всесвітня література та культура. - 2003. - № 10. - С. 38-41.
158. Михалъская Н. П., Аникин Г. 3. Английский роман XX века. - М., 1982.
159. Мігальчинська В. М. "Питання, а не відповідь. "" До вивчення творчості Г. Ібсена // Всесвітня література та культура. - 2005. - № 5. - С. 18-19.
160. Мокієва Л. Розп'яття серця, сповненого любов'ю. "Потік відомості" та аналіз психології людини в психологічному есе Джеймса Джойса "Джакомо" // Зарубіжна література. - 2005. - № 34. - С. 20-22.
161. Моруа А. ОтМонтеня до Арагона. - М, 1983.
162. Муратова В. І. Типологічні сходження у повісті Е. Хемінгуея "Старий і море" та оповіданні Кавабата "Голос бамбука, квітка персика". Матеріал до уроку аналізу цих сходжень // Всесвітня література. - 2005. - № 1. - С. 38-41.
163. Мустафіна В. Якщо ти людина... (Урок-роздум про роман Е. Хемінгуея "Прощавай, зброє!") // Зарубіжна література. - 1998. - № 6 (70). - С. 7.
164. Мухомеджанова С Художній світ Франца Кафки // Зарубіжна література. - 2004. - № 32. - С. 3-6.
165. Мухомеджанова С. О. Вчитись сприймати художній твір не як віддзеркалення реального життя, а як реакцію митця на умови буття. Спроба цілісного аналізу роману А. Камю "Чума". Система уроків // Всесвітня література. - 2005. - № 2. - С. 50-52.
166. Мухомеджанова С. О., Рижко О. С. Урок осягнення ідейного змісту роману П. Зюскінда "Запахи" // Всесвітня література. - 2005. - № 4. - С. 37-38.
167. Нагорна А. Ю. Вивчення літературного твору у філософському контексті. Урок-евристична бесіда за новелою Ф. Кафки "Перевтілення" // Всесвітня література. - 2005. - № 7. - С. 57-60.
168. Нагорна А. Ю. Осягаючи творчу манеру письменника крізь призму його філософських ідей. На матеріалі роману "Чума" А. Камю // Всесвітня література. - 2005. - № 6. - С. 61-64.
169. Наєнко О. У світі живих солдатиків і мандрівних крамниць. Система уроків з вивчення новели Г. Веллса "Чарівна крамниця" // Зарубіжна література. - 2001. - № 29 - 32 (237-240). - С. 5-6.
170. Наєнко О. В. З практики аналізу моделі художнього світу (На матеріалі драми Ф. Дюрренматта "Гостина старої дами") // Всесвітня література. - 2003. - № 12. - С 18-20.
171. Назарець В. М. Містифікація театрального режисера Оріона Уеллса, або гортаючи сторінки романів Герберта Уеллса // Всесвітня література і культура. - 2005. - № 4. - С 16-21.
172. Назарець В. М., Васильєв Є. М. Роман Умберто Еко "Ім'я троянди". Матеріали до проведення уроків // Всесвітня література та культура. - 2003. - № 12. - С.13-16.
173. Наливайко Д. Трагічний гуманізм А. Камю // А. Камю. Вибрані твори. - К. - 1991.
174. Наливайко Д. С, Рихло П. В. "Фуга смерті" Пауля Целана в контексті його творчості // всесвітня література. - 2002. - № 1. - С 42-47.
175. Неб'янська Т. Модерністське зображення трагедії голокосту в поезії "Фуга смерті" Пауля Целана // Зарубіжна література. - 2005. - № 8 (408). - С. 19-22.
176. Нев'ярович Н. Ю. Знайти Овідія Назона, або Діалоги з античністю про сучасне мистецтво (Уроки-діалоги за романом К Рансмайра "Останній світ") // Всесвітня література. - 2004. - № 7. - С. 8-15.
177. Нев'ярович Н. Ю. Основні риси поетики "магічного реалізму" (На матеріалі оповідання Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами") // Всесвітня література. - 2006. - № 6. - С 4-7.
178. Нев'ярович Н. Ю. Гротеск як складова поетики "магічного реалізму". Урок-практикум з інтерпретації тексту за оповіданням Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами" // Всесвітня література. - 2006. - № 6. - С. 8-10.
179. Нев 'ярович Н. Ю. Парфумерна композиція з життя і мистецтва (Урок-навіювання за романом П.Зюскінда "Запахи") // Всесвітня література. - 2004. - № 7. - С. 17-19.
180. Нев'ярович Н. Ю. Урок-розслідування за романом У. Еко "Ім'я троянди" // Всесвітня література. - 2004. - № 7. - С. 15-17.
181. Ненько І. Я. Відображаючи життя як хаос... (Про зумовленість ідейного змісту та поетики роману К Рансмайра "Останній світ" постмодерністською світоглядною позицією його автора) // Всесвітня література. - 2002. - № 5 - 6. - С. 109-110.
182. Нестерук С. Творчість Б. Шоу у тендерному прочитанні // Зарубіжна література. - 2003. - № 48. - С. 13-15.
183. Несторова Л. Молодий герой і Америка. За романом Дж. Д Селінджера "Над прірвою у житі" // Зарубіжна література. - 2006. - № 8 (456). - С 20-21.
184. Несторова Л. Сумна радість поезії Федеріко Гарсіа Лорки і Ліни Костенко // Зарубіжна література. - 2006. - № 1 (449). - С 6-9.
185. Неустроев В. П. Литература Скандинавских стран. - М., 1980.
186. Ніколенко О. М. Пошуки сенсу буття в країні абсурду. Андрій Платонов "Котлован" // Зарубіжна література. - 1998. - № 4. - С. 26-28.
187. Ніколенко О. М., Шахова Н. О. Б. Шоу. "Справжній прогрес стане можливим, якщо ми зможемо створити нових людей". Про боротьбу драматурга за новий театр - дієвий засіб духовного перетворення світу, його художні відкриття // Всесвітня література. - 2006. - № 4. - С. 38-41.
188. Овсяннікова Є. Перлина про Правду. Система уроків за темою: Рільке "Пісня про Правду" // Зарубіжна література. - 2005. - № 46. - С. 20-24.
189. Орлова О. В. На уламках класичного театру. Аналіз п'єси "Носороги" Е. Йонеско крізь призму правила трьох єдностей // Всесвітня література. - 2006. - № 4. - С. 56-59.
190. Орфей XX століття. Райнер Марія Рільке // Зарубіжна література. - 2000. - № 11 (171). - С. 4-48.
191. Осипович І. Докір суспільству в оповіданні Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами" // Зарубіжна література. - 2005. - № 10 (410). - С. 10-13.
192. Павленко І. Дорослість - це хвороба? Г. Веллс "Чарівна крамниця" // Зарубіжна література. - 2006. - № 8 (456). - С. 5-6.
193. Палій Н. І. Компаративний аналіз як засіб з'ясування типологічних рис у характерах героїв різних національних літератур (Проблема призначення людини, жінки у драмі "Ляльковий дім" Г. Ібсена та повісті "Людина" О. Кобилянської) // Всесвітня література. -
2004. - № 10. - С. 40-42.
194. Пастухові Н. Світ маріонеток. Обговорення змісту малюнків учнів за новелою "Маріо і чарівник" Т. Манна // Зарубіжна література. - 2005. - № 45. - С. 20.
195. Первак О. П. "Золотий ланцюжок" - спосіб перевірки знань. Літературна гра до теми "Друга світова війна у творах А. Камю, Г. Белля, О. Твардовського, П. Целана" // Всесвітня література. - 2006. - № 5. - С. 50-52.
196. Первак О. П. Від концепції твору - до концепції уроку (До вивчення оповідання Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами") // Всесвітня література. - 2000. - № 2. - С. 23-26.
197. Первак О. П., Решетняк О. Д., Зюскінд П. "Запахи": у пошуках методичних варіантів // Всесвітня література. - 2002. - № 4. - С. 39-44.
198. Пирсон Бернард Щоу. - М., 1972.
199. Пікун Л. В. Прийом дзеркальної гри набутками романтичної культурної традиції. Використання цього прийому в романі "Запахи" П. Зюскінда // Всесвітня література. -
2005. - № 12. - С. 48-51.
200. Пінігіна Г. Символічний сенс п'єси "Носороги". 11 клас // Зарубіжна література. - 2005. - № 13 (413). - С. 21-24.
201. Попович М. А. Ціна моралі та людяності. Урок-дослідження за п'єсою Ф. Дюрренматта "Гостина старої дами" // Зарубіжна література. - 2003. - № 11. - С. 42-44.
202. Приходько Л. І. Сполохи північного сяйва. Система уроків з вивчення Дж. Лондона // Зарубіжна література. - 2004. - № 6. - С. 17-22.
203. ПулинаГ. А. Система символів у романі В. Голдінга "Володар мух" // Зарубіжна література. - 2004. - № 4. - С. 40-44.
204. Ракушняк О. М. Патрік Зюскінд - романіст (Матеріал до уроку за повістю П. Зюскінда "Голубка") // Всесвітня література. - 2003. - № 5. - С. 56-57.
205. Ревнівцева Є. Зіткнення мрії та реальності. Матеріали до уроків з вивчення творчості Г. Ібсена (10 клас) // Зарубіжна література. - 2005. - № 11 (411). - С. 9-10.
206. Ревнівцева О. Запалити вогонь. За новелою О'Генрі "Світильник, що горить", 7 клас // Зарубіжна література. - 2006. - № 8 (456). - С. 9-10.
207. Рибакова О. В. Американський варіант загадки Сфінкса. Новели О'Генрі // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 9. - С. 2-5.
208. Рильов К. Надлюдина Д. Лондон // Зарубіжна література. - 2005. - № 4 (404). - С. 1-2.
209. Рогозинський В. Блукаючи в темряві ночі, або Пекло очима Семюеля Беккета // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 5. - С. 25-30.
210. Рогозинський В., Рогозинська В. "Фуете Овехуна" в постановці Федеріко Гарсіа Лорки // Всесвітня література і культура. - 2005. - № 7. - С. 29.
211. Рогозинський В. В. "Згідно з якими зірками жити...". До вивчення роману Кнута Гамсуна "Пан" // Всесвітня література та культура. - 2005. - № 5. - С. 27-28.
212. Ромащенко Л. І. Пафос заперечення війни (Матеріали до уроку за повістю "Альпійська балада" В.Бикова і оповідання "Подорожній, коли ти прийдеш до Спа...") // Всесвітня література. - 1999. - № 4. - С. 39-41.
213. Ромащенко Л. І. Крила як символ духовного злету людини (До трактування образу крил в оповіданні Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами" та баладі І. Драча "Крила") // Всесвітня література. - 1998. - № 12. - С. 17-19.
214. Рудакіеська С В. "Привести світ до чистоти, правди, сталості..." Урок за новелою Ф.Кафки "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 2000. - № 1. - С. 18-28.
215. Рудакіеська С. В. Вивчати постмодерністський художній твір відповідно до його мистецької природи та з урахуванням рівня підготовленості учнів. Матеріали до уроків за романом К. Рансмайра "Останній світ" // Всесвітня література. - 2006. - № 5. - С. 52-56.
216. Руденко Л. "У нас без обману". Своєрідність сприйняття подій героями твору Г. Веллса "Чарівна крамниця" // Зарубіжна література. - 2006. - № 8 (456). - С. 3-4.
217. Савченко 3. В. Роман Е. Хемінгуея "По кому подзвін". Урок позакласного читання: методичні рекомендації // Зарубіжна література. - 2004. - № 1. - С. 38-40.
218. Савчук Р. П. "... застосовувати свої знання тільки на благо людства" (Б. Брехт). Вивчення п'єси "Життя Галілея" з використанням елементів лінгвістичної концепції О. Потебні // Всесвітня література. - 1998. - 312. - С. 35-40.
219. Свербілова Т. О'Генрі "Вождь червоношкірих". Поради вчителю для підготовки твору // Зарубіжна література. - 2005. - № 7 (407). - С. 11-13.
220. Свічкарьова І. Б. Вчимося інтерпретації художнього тексту (Урок-дослідження за романом О. Вайльда "Портрет Доріана Грея") // Всесвітня література. - 2003. - № 12. - С 30-32.
221. Семенко Т. М. Українське коріння Пауля Целана // Всесвітня література. - 2002. - № 4. - С. 37-39.
222. Сердюк Г А. Бути людиною - значить бути борцем. Конспект уроку за оповіданням Д. Лондона "Жага до життя" // Зарубіжна література. - 2004. - № 2. - С. 44-45.
223. Сердюк Г. А. Перемога людського розуму та гідності. Урок за новелою "Маріо і чарівник" Т. Манна // Зарубіжна література. - 2004. - № 12. - С. 15-19.
224. Силкіна В. І. "Заповідав знищити свої рукописи..." До вивчення новели Ф.Кафки "Перевтілення". 11 клас // Зарубіжна література. - 2003. - № 10. - С. 58-60.
225. Силкіна В. І. "Янголи втомилися від людських гріхів". Урок-роздум за оповіданням Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами" // Зарубіжна література. - 2000. - № 1. - С. 11-13.
226. Силкіна В. І. "Янголи втомилися і постаріли від людських гріхів...". Урок-роздум за оповіданням Г. Г. Маркеса "Стариган з крилами" // Всесвітня література і культура. - 2005. - № 1. - С. 32-33.
227. Силкіна В. І. До змісту "Носорогів" через поетику "театру абсурду" (Конспект уроку). 11 клас // Всесвітня література. - 2004. - № 3. - С. 23-26.
228. Силкіна В. І. Прочитання новели Т. Манна "Смерть у Венеції" через зіставлення з міфом про Нарциса // Всесвітня література. - 1999. - № 12. - С. 39.
229. Сипливець Л. "Струна, що ридає за даллю". Життєвий і творчий шлях Федеріко Гарсіа Лорки // Зарубіжна література. - 2006. - № 1 (449). - С. 3-5.
230. Сікорська В. С, Довгань Г. В. Методика аналізу художнього твору визначається літературознавчою концепцією (На прикладі оповідання Р. М. Рільке "Пісня про Правду") // Всесвітня література. - 1999. - № 12. - С 18-21.
231. Сіптарова С В. Б. Шоу "Пігмаліон": матеріали до варіативного вивчення // Всесвітня література. - 2005. - 35. - С 42-44.
232. Скобелъсъка О. І. Виклик над безоднею: роман Дж. Д. Селінджера "Над прірвою у житі" // Всесвітня література і культура. - 2004. - № 9. - С. 33-37.
233. Скобелъсъка О. І. Естет Оскар Уайльд у карикатурах // Всесвітня література і культура. - 2004. - № 1. - С 44-48.
234. Скобелъсъка О. І. Естет Оскар Уайльд у карикатурах // Зарубіжна література. - 2004. - № 11. - С. 41-46.
235. Скобелъсъка О. І. Шлях до справжньої краси. Система уроків за казкою О. Вайльда "Зоряний хлопчик" // Зарубіжна література. - 2004. - № 2. - С. 35-39.
236. Скоцик Л. Подорож у Всесвіті. Життєві уроки Маленького принца за твором А. Де Сент-Екзюпері // Зарубіжна література. - 2006. - № 12 (460). - С. 12-13.
237. Слюнкоеа Г. Хіба це мало незабутня мить? Вивчення казки А. де Сент-Екзюпері "Маленький принц" // Зарубіжна література. - 2006. - № 12 (460). - С. 10-11.
238. Соколова К. А. "Єдиний ворог людини - в ній самій". В. Голдінг. (Матеріали до роботи з текстом твору) 6 клас // Всесвітня література. - 1999. - № 4. - С. 19-21.
239. Соловйова І. В. Всесвіт письменника у слові, як у краплі роси (Аналіз притчі Ф.Кафки "Пасажири залізниці" методом "від тексту до контексту") // Всесвітня література. - 1999. - № 7. - С. 7-12.
240. Сорокіна Є. А. Урок-дискусія за символістсько-філософською драмою Г. Ібсена "Пер Гюнт" // Всесвітня література та культура. - 2005. - № 5. - С. 21-23.
241. Стамат Т. В. Метаморфози як вихід із хаосу буття. Спроба інтерпретації роману К. Рансмайра "Останній світ" // Всесвітня література і культура. - 2003. - № 12. - С. 17-20.
242. Стамат Т. В. Метаморфози як вихід із хаосу буття. Спроба інтерпретації роману К. Рансмайра "Останній світ" // Зарубіжна література. - 2003. - № 12. - С. 36-40.
243. Стамат Т. В. Формувати самостійність та незалежність естетичних суджень (Конспект уроку за романом Оскара Уайльда "Портрет Доріана Грея") // Всесвітня література. - 2004. - № 8. - С. 26-29.
244. Стамат Т. В., Польова С, Сокіл М. Краса, як гармонія Духа і тіла. Сценарій уроку за романом Оскара Уайльда "Портрет Доріана Грея" // Зарубіжна література. - 2001. - № 10. - С. 41-46.
245. Стеценко Т. Використання сюжетної гри у творах письменників-постмодерністів (У. Еко, М. Павич) // зарубіжна література. - 2005. - № 13 (413). - С. 9-17.
246. Стус В. Про п'єсу Б. Брехта "Життя Галілея" // Всесвітня література. - 1998. - 312. - С. 32-35.
247. Султанов Ю. І. та інші. Краса чистих людських взаємин (Система уроків О'Генрі "Останній листок", Дж. Оддрідж "Останній дюйм") // Всесвітня література. - 2000. - № 3. - С. 37-42.
248. Сучков Б. Лики времени. - М., 1969. - 251 с.
249. Таранік-Ткачук К. В. Застосування елементів стилістичного аналізу під час вивчення модерністського твору. Урок-бесіда за романом Кнута Гамсуна "Пан" // Всесвітня література. - 2005. - № 7. - С. 52-56.
250. Таранова В. Пігмаліон. Дія шоста // Зарубіжна література. - 2005. - 311 (411). - С. 13-15.
251. Тимощук О. В. "Думати - то ще не найгірше зло". П'єса С. Беккета "Чекаючи на Годо" // Зарубіжна література. - 2004. - № 4. - С. 9-11.
252. Тимощук О. В. "Думати - то ще не найгірше зло". П'єса С. Беккета "Чекаючи на Годо" // Всесвітня література та культура. - 2004. - № 5. - С. 23-25.
253. Томас Стернз Еліот. "Пісня кохання Пруфрока" (1915) // Зарубіжна література. - 2003. - № 45. - С. 11-16.
254. Турок А. Человек в этом мире - одинокое насекомое. Разр
ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВО ЯК НАУКА
Предмет і метод літературознавства
Зв'язок літературознавства з іншими гуманітарними науками
Специфіка науки про літературу
Періодизація
Особливості розвитку українського літературознавства і зв'язок його із світовою наукою про літературу
1. ДАВНІЙ ПЕРІОД СВІТОВОГО Й УКРАЇНСЬКОГО ЛІТЕРАТУРОЗНАВСТВА
Становлення науки про літературу: об'єктивні умови й суб'єктивні вияви
Фольклорне і художнє літературознавство