Маркетинг - Бутенко Н.В. - 3. Система засобів маркетингу

Система засобів маркетингу - це сукупність прийомів і методів, конкретний інструментарій, який використовується фірмою для досягнення поставленої мети, вирішення відповідних завдань. З кінця 70-х років систему засобів маркетингу називають "комплекс маркетингу" (marketing-mix).

Систему засобів маркетингу становлять такі чотири основні елементи:

Product - товар; Price - ціна; Place - місце збуту; Promotion - просування.

Товар: дизайн, упаковка, марка й знак на товари та послуги, позиція на ринку, довжина та ширина виробничої лінії, гарантії, сервісне обслуговування тощо.

Ціна: мета та стратегії ціноутворення, ціна виробника, гуртового та роздрібного торгівця, політика знижок та їх структура, умови контрактів.

Канали збуту: прямий чи непрямий метод збуту, довжина та ширина каналу збуту, відбір посередників, транспортування, матеріальні запаси, зберігання, управління й контроль за каналами розподілу.

Просування: реклама, персональний продаж, стимулювання споживачів, стимулювання посередників, стимулювання власного торгівельного персоналу, взаємини з громадськістю.

Приклад 1. Комплекс маркетингу TOB СОЦ "БАГРАТІОН"

У результаті структурних перебудов в економіці України останнім часом спостерігається процес зростання добробуту населення великих міст, лідером серед яких є місто Київ. Зростання добробуту веде до збільшення купівельної спроможності, що, у свою чергу, зумовить активізацію підприємницької діяльності. TOB СОЦ "БАГРАТІОН" є частиною мережі спортивних клубів і закладів охорони здоров'я "T-Sport".

Клуб розпочав свою роботу в 2001 р. в м. Києві. Клієнтами

спортивно-оздоровчого центру є представники таких фірм і установ: DHL, Samsung, JTI, Reebok, TurkAstra Inc., Nokia, UMC, IREX, АППБ "Аваль", BAT "ЄвроПроміндустрія", Міністерства фінансів України, Посольства СІЛА в Україні, Посольства Туреччини в Україні, Посольства Франції в Україні та ін. Продукт (Product)

> Сучасний спортивно-оздоровчий центр із сучасними засобами й системами покращення й відновлення здоров'я.

> Тренажерний зал (50 тренажерів).

> Аквазона (гідротерапія, басейн, лікувальні водні процедури).

> Сауна.

> Солярій.

> Кабінет фітотерапії.

> Кабінет східної терапії.

> Кабінет спортивно-оздоровчого харчування.

> Зал спортивної аеробіки.

> Зал східних бойових мистецтв.

> Міні-бар: 16 видів мінеральних вод, 8 видів свіжовичавлених соків, 29 сортів чаю, шоколад, фруктові салати і коктейлі, свіжі фрукти і інше.

> Підземний клієнтський паркінг.

> Дитяча кімната.

> Охорона.

> Додаткові послуги: гостьова автостоянка, душ, обмін валют, телефон/факс, послуги перекладача, таксі.

Ціна (Price)

> Абонемент на рік, на одну особу - 9800 грн.

> Абонемент на півроку, на одну особу - 5100 грн.

> Абонемент на один день, на одну особу - 100 грн.

> Абонемент "Родина - річний", на 4 осіб - 27 000 грн.

> Абонемент "Молодіжний - річний", на 2 осіб - 15 000 грн.

> Абонемент "Корпорація - річний", на 10 осіб - 88 900 грн. Місце (Place)

> "БАГРАТІОН" є частиною бізнес-центру "Альянс", що розташований в центрі міста за адресою: вул. Кропивницького, 12.

Просування (Promotion)

> Реклама в журналах "Афіша", "Спорт", "Компан&он", " Кореспондент".

> Реклама в довідниках "Діловий Київ", "Золоті сторінки".

> Реклама шляхом проведення презентацій для представників компаній, органів державної влади, бізнесменів, політиків.

> Реклама на інформаційних щитах (bigboard) в центральних радіостанції XIT-FM (15 виходів на місяць з

> Рекламна компанія, шляхом проведення на базі спортивно-оздоровчого центру професійних спортивних турнірів з пауер-ліфтингу й атлетики.

> Проведення direct-mail акцій для великих компаній м. Києва

Основні поняття до теми 1

1. Маркетинг - управлінський процес планування та втілення задуму, ціноутворення, поширення й просування ідей, товарів, послуг від виробника до споживача з метою задоволення потреб усіх суб'єктів ринку.

2. Ринок покупця - ринок, де більше влади мають споживачі, і активнішими діячами на ринку вимушені бути продавці.

3. Ринок продавця - такий ринок, на якому більше влади мають виробники, і активнішими діячами на ринку вимушені бути покупці. Ознакою цього є дефіцит товару.

4. Нестаток - відчуття людиною браку чогось; нестаток не має предметної форми. Наприклад, відчуття людиною почуття голоду, спраги, холоду тощо.

5. Потреба - це нестаток, який має предметну форму і залежить від культурного рівня людини. У двох різних людей однаковий нестаток може матеріалізуватись у різні потреби.

6. Попит - потреба, яка підтверджена матеріально.

7. Товар - все, що призначене для задоволення певної потреби споживача й запропоновано на ринку для продажу.

8. Обмін - акт отримання будь-чого бажаного за будь-що інше.

9. Концепції маркетингу - система поглядів, що визначають орієнтацію підприємницької діяльності на певних етапах її розвитку. Існують п'ять альтернативних концепцій, на основі яких фірма може здійснювати свою маркетингову діяльність* концепція вдосконалення виробництва, концепція вдосконалення товару, концепція інтенсифікації збутових зусиль, концепція маркетингу та соціально-етичного маркетингу.

10. Освічений маркетинг - згідно з філософією освіченого маркетингу маркетингова діяльність фірми має бути спрямована на виконання завдань усієї системи маркетингу в довгостроковій перспективі.

11. Інвайронменталізм - течії щодо захисту навколишнього середовища.

12. Конс'юмеризм - течії щодо захисту прав споживачів.

13. Комплекс маркетингу - це сукупність прийомів і методів, конкретний інструментарій, який використовується фірмою для досягнення поставленої мети, вирішення відповідних завдань. Комплекс маркетингу (marketing-mix) становлять такі чотири основні елементи: Product - товар; Price - ціна; Place - місце збуту; Promotion - просування.

Приклад 1. Комплекс маркетингу TOB СОЦ "БАГРАТІОН"
Тема 2. Маркетингове середовище підприємства
1. Сутність і структура маркетингового середовища підприємства
1.1. Фактори й показники маркетингового макросередовища
1.2. Фактори та показники маркетингового мікросередовища
2. Процес та методи аналізу маркетингового середовища
Процес аналізу сильних та слабких сторін фірми
Тема 3. Інформаційне забезпечення маркетингової діяльності підприємства
1. Маркетингова інформаційна система та її роль на підприємстві
1.1. Основні елементи маркетингової Інформаційної системи
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru