Інтернет дає можливість підтримувати зворотний зв'язок із клієнтами, покупцями і споживачами компанії, що забезпечується за допомогою програм реєстрації відвідувачів сайту. Маркетолог ретельно вивчає, хто заходив на сайт компанії, якими ключовими словами він користувався для пошуку, а також аналізує дату, час і зміст запиту, об'єм і тематику відправленої інформації. Спеціальні технічні засоби дозволяють не лише відстежувати всі дії відвідувача сайту компанії, але і настроюватися на його запити. Такий підхід забезпечує вдосконалення Web-сервера компанії і підвищення ефективності маркетингової роботи в міжнародній мережі Інтернет.
Списками розсипки є бази даних по кожному адресатові і містять досить докладну інформацію про нього. Якщо це компанія, то в список буде включена інформація по схемі "довідка на фірму", тобто розширені дані про компанію, керівництво, відповідальних осіб, контактних осіб і т. ін. При цьому відправка інформації всім одержувачам здійснюється через поштовий сервер компанії, що значно спрощує дану роботу. Компанії проводять підписку на розсипку своїх матеріалів.
1.3.12. Яким чином можна проводити польові дослідження завдяки Інтернету?
Компанії працюють в Інтернеті не тільки в режимі кабінетних маркетингових досліджень, але і проводять польові дослідження, організовуючи опити за допомогою анкет і інтерв'ю. Інтерв'ю можуть проводитися через поштовий сервер компанії в режимі "відправка - отримання", по електронній пошті, у формі телеконференцій (у групах новин). Проте анкети переважно розсилати за допомогою e-mail, а також інформацію розміщують на Web-сервері компанії з вказівкою, як відвідати сторінку з анкетою і заповнити її. При цьому слід мати на увазі, що відповіді на анкету, розміщену на сервері конкретної компанії, будуть суб'єктивнішими, ніж при анонімному опиті.
Більшою об'єктивністю відрізнятимуться анкети, заповнені на сайтах незалежних від конкретної фірми, спеціалізованих агентств, проте це призводить до здороження опитної кампанії. Використання в таких цілях університетів здатне значно знизити витрати.
Етикет поведінки в мережі Інтернет і завдання отримати достовірну і добросовісну інформацію вимагають перед розсипкою анкет з'ясувати в адресатів, чи згодні вони брати участь в даному опиті, повідомити адресатів. Крім того, у ряді країн при зборі міжнародної маркетингової інформації про споживача необхідно повідомити його щодо цілей збору інформації та її використання. Проте на практиці це переважно не дотримується, і бази даних міжнародних компаній містять такі обсяги конкретної інформації про споживачів, що носить конфіденційний і особистий характер, що це явно порушує права людини, проте довести таке положення буває неможливо.
Інформація виходить з різного роду джерел і має велику цінність. Наприклад, інформація, якою володіють універсальні торгові фірми Японії, за своїм значенням прирівнюються до інформаційних баз Пентагону або Ватикану.
Заповнення анкет в мережі Інтернет вельми зручно. Також полегшена обробка заповнених анкет і систематизація результатів опиту. Для проведення опитів на WEB - сервері розроблені численні комп'ютерні програми, а також розвивають свою діяльність спеціалізовані комп'ютерні компанії з проведення WEB - опитів і роботи з фокус-групами, в мережі Інтернет.
Зібрана інформація обґрунтовує управлінські рішення компанії в міжнародному масштабі і забезпечує високу якість внутріфірмового прогнозування і планування. Перевагами інформації, отриманої за допомогою Інтернету, є її оперативність, дешевизна, простота надання, отримання і обробки, широке коло джерел та ін.
1.3.14. Яким чином Інтернет забезпечує компанії, зв'язки з громадськістю?
1.3.15. Яким чином Інтернет забезпечує компанії стимулювання збуту?
1.3.16. Яким чином здійснюється електронна торгівля?
1.3.17. Яким чином Інтернет допомагає формувати товарну і цінову політику в міжнародній маркетинговій діяльності?
1.3.18. Які існують проблеми і перспективи розвитку міжнародного інформаційного середовища?
Розділ 2. ПОЛІТИКО-ПРАВОВЕ ТА СОЦІАЛЬНО-КУЛЬТУРНЕ СЕРЕДОВИЩЕ МІЖНАРОДНОГО МАРКЕТИНГУ
2.1. Політичне середовище міжнародного маркетингу
2.1.1. Чим визначено політичне середовище міжнародного маркетингу?
2.1.2. В чому полягає сутність поняття політична стабільність ?