Міжнародний маркетинг - Барановська М.І. - 5.4.8. Які види цін окрім світових впливають на зовнішньоторговельне ціноутворення?

Слід звернути увагу на те, що, крім світових цін, що складають основу зовнішньоторговельного ціноутворення, значне місце займають й інші ціни:

- вільні ціни;

- ціна покупця;

- ціна продавця;

- ціна виробництва;

- ринкова ціна;

- базисна ціна;

- контрактна (фактурна) ціна;

- тверда ціна;

- рухома ціна;

- ціна, що ковзає (плинна);

- номінальна ціна;

- питома ціна;

- довідкова ціна.

Приведемо коротку характеристику перерахованих вище цін:

1. Вільні ціни встановлюються фірмами самостійно або на договірній основі з урахуванням співвідношення попиту і пропозиції на ринку товарів і послуг.

2. Ціна покупця - це фактична ціна товарів, операція купівлі-продажу яких здійснюється в умовах ринку покупця; знаходиться нижче за ринкову вартість товару.

3. Ціна продавця встановлюється виходячи з фактичної ціни товару, операція з продажу якого полягає в умовах ринку продавця. Вигідно стимулює розвиток виробництва товарів.

4. Ціна виробництва визначається витратами виробництва і середнім прибутком на весь інвестиційний капітал.

5. Ринкова ціна - грошовий вираз вартості товарів, що реалізовуються на ринку; фактична ціна, по якій здійснюється купівля-продаж.

6. Базисна ціна - узгоджена між покупцем і продавцем ціна товару певної якості і сорту.

7. Контрактна (фактурна) ціна - ціна продажу, що указується у всіх документах пов'язаних з контрактом. Виражається у валюті експортера, імпортера або третьої країни.

Залежно від способу фіксації розрізняють наступні різновиди цін:

8. Тверда ціна - встановлюється остаточно в момент підписання контракту і не підлягає зміні протягом терміну його дії.

9. Рухома ціна - фіксується при укладенні контракту, але може бути переглянута наступний період в разі зміни ринковій ситуації і зафіксованих в контракті умов.

10. Ціна, що ковзає (плинна) - обчислюється в момент виконання контракту шляхом перегляду договірної, базисної ціни з урахуванням змін у витратах виробництва.

11. Номінальна ціна - ціна, опублікована в прейскурантах і довідниках. Так само називається біржова котирувальна ціна за товар, по якому на день котирування не було здійснено угод.

12. Питома ціна - середня ціна товарної одиниці або одиниці споживної вартості, статистичний показник руху цін в міжнародній торгівлі. Управління статистики ООН щорічно публікує 33 ряди експортних питомих цін.

13. Довідкова ціна - ціна, що відображає рівень фактично укладених операцій за який-небудь період і яка використовується в переговорах для визначення базисної ціни.

В процесі формування ціни необхідно пам'ятати, що обґрунтованість встановленої ціни, своєчасність її коригування в значній мірі залежить від професіоналізму цінових експертів, що встановлюють знижки і надбавки.

5.4.9. Які існують цінові стратегії на світових ринках?

Тільки високий професіоналізм, детальне дослідження і вивчення міжнародного ринку дозволить фірмі вибрати найбільш ефективну цінову стратегію, що забезпечує успішне просування товару на міжнародний ринок з найбільшою для себе вигодою.

Далі проаналізовані основні цінові стратегії, що використовуються в міжнародному маркетингу, і дана їх коротка характеристика.

Стратегія "зняття вершків" - реалізація товарів по високих цінах. Ця стратегія доцільна для товарів-новинок, захищених патентами. Даний вид стратегії забезпечує швидку окупність вкладених коштів, і найбільший ефект буде забезпечено для товарів і ринків з достатньо низьким рівнем еластичності попиту від ціни. Застосовується в основному, коли спостерігається деяке перевищення попиту над пропозицією і фірма може зайняти монопольне положення у виробництві і реалізації даного товару.

Стратегія "низьких цін", або стратегія "прориву" - первинний продаж товарів по низьких цінах з метою стимулювання попиту, витіснення конкуруючих товарів і завоювання масового ринку. В основному застосовується для товарів з низькою еластичністю попиту. Застосування в сучасних умовах ускладнене через перешкоди на шляху підвищення ціни, що є причиною відмови від укладання операції. Тому в даний час все частіше використовується модифікована форма цієї стратегії: низькі ціни дозволяють фірмі "прорватися" на ринок, але надалі вони не підвищуються, а підтримуються.

Досягти отримання прибутку можна за рахунок масовості продажів. При цьому необхідно, щоб еластичність попиту була високою, а по конкретному товару спостерігалося скорочення витрат на виробництво і обіг у розрахунку на одиницю продукції відповідно до збільшення його виробництва і збуту.

Стратегія "диференційованих цін" стимулює або стримує процес продажу різних товарів на різних ринках, "заохочує" або "карає" різних покупців. Знайшла застосування в торговій практиці фірм, що встановлюють шкалу можливих знижок і надбавок до середнього рівня цін для різних ринків, сегментів і покупців. її різновидами є стратегії пільгових і дискримінаційних цін.

Стратегія "єдиних цін" використовується в основному при реалізації товару по каталогах, зразках, через канали розсилкової торгівлі. Найбільше застосування знайшла при формуванні круга постійних клієнтів.

Стратегія "цінового лідера" здійснює "прив'язку" рівня своїх цін до руху і характеру цін на конкретний товар фірми-лідера, визнаної на даному ринку, або укладення негласної угоди з лідером на даному ринку або його сегменті про те, що в разі зміни ним ціни фірма коригує ціни на свої товари. Вона переважна для фірм, що не мають можливості або бажання проводити свої власні розробки цінової стратегії. Недолік даної стратегії - підвищений ступінь ризику, оскільки обмежено діяльність фірми.

Стратегія "збиткового лідера" (стимулювання комплексних продажів). Суть даної стратегії наступна. Товар-лідер реалізується по низьких цінах, а інші вироби, які входять до комплекту і що володіють новизною, пропонуються по цінах, що включають монопольний прибуток. В результаті фірма отримує цільовий прибуток. Цей вид стратегії використовується на останній стадії життєвого циклу товару, коли застосування інших видів стратегії практично неможливе або недієве.

5.4.9. Які існують цінові стратегії на світових ринках?
Розділ 6. СПОСОБИ ПРОСУВАННЯ ПРОДУКТУ НА ЗАРУБІЖНИЙ РИНОК
6.1. Міжнародні канали розподілу продукції
6.1.1. В чому полягає сутність політики розподілу на зовнішніх ринках?
6.1.2. В чому полягає специфіка політики розподілу на зовнішніх ринках?
6.1.3. Яка існує специфіка каналів розподілу товарів в різних країнах?
6.1.4. Як визначити рівень каналу розподілу?
6.1.5. Чим відрізняються канали прямого та непрямого розподілу?
6.1.6. Які існують канали розподілу споживчих товарів?
6.1.7. Які існують канали розподілу товарів виробничого призначення?
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru