Планування маркетингу - Овєчкіна О. А. - 11.2. Поняття концепції екологічного маркетингу.

У напрямку концепції сталого розвитку розвивається концепція екологічного маркетингу, яка полягає в орієнтації виробництва і збуту на задоволення екологічно орієнтованих потреб і запитів споживачів, створення і стимулювання попиту на екологічні товари (вироби або послуги) - економічно ефективні та екологічно безпечні у виробництві та споживанні з урахуванням різних інтересів суб'єктів ринку.

Часовий період розвитку концепції екологічного маркетингу - кінець ХХ століття і початок XXI століття, концепція ринку - екологічна, ключова ланка - екологічна безпека і раціональне природокористування, рівень дії - людська цивілізація і природа, відображення в організаційно-штатній структурі фірм серйозної уваги до питань охорони навколишнього середовища і раціонального використання природних ресурсів - введення посади віце-президента з екологічної безпеки, посади менеджера з екологічної політики.

Екологічний маркетинг - це розробка і створення методів просування і реалізації екологічно безпечної продукції або послуги. Одна з цілей екологічного маркетингу полягає в тому, щоб забезпечити баланс інтересів економіки та охорони навколишнього середовища.

Одне з найбільш повних визначень поняття "екологічний маркетинг" запропоновано Альфредом Ендресом в його роботі "Економіка навколишнього середовища. Введення": екологічний маркетинг - особливий вид людської діяльності, спрямованої на задоволення потреб за допомогою обміну, але не зачіпає екологічної рівноваги навколишнього природного середовища і не впливає на стан здоров'я суспільства.

Найбільш вдалим є визначення Садченко Є.В., в якому екологічний маркетинг розглядається як логічне розширення класичного маркетингу на принципах екологічної нешкідливості: екологічний маркетинг - це функція управління, яка організує і спрямовує діяльність підприємств (організацій), яка пов'язана з оцінкою і перетворенням запитів споживачів в екологічно орієнтований попит на товари та послуги, що сприяють збереженню якісного і кількісного рівня основних екосистем, задовольняють потреби як окремих особистостей, так і організацій або суспільства в цілому.

В таблиці 11.1 наведено основні з існуючих визначень поняття "екологічний маркетинг".

Мета екологічного маркетингу - створення таких економічних умов для підприємства, організацій (фірм, компаній), при яких вони будуть зацікавлені в модернізації технологій виробництва й прагнути раціонально використовувати, зберігати й відновлювати природно-ресурсний потенціал регіону (або компенсувати суспільству збиток, якщо вони його завдають). Екологічний маркетинг спрямований на стимулювання виробника до створення й поширення екологічно безпечних товарів і послуг, сполучення економічних і екологічних інтересів суспільства.

Задоволення потреб в контексті екологічного маркетингу відбувається за допомогою обміну, при цьому не порушується екологічна рівновага навколишнього природного середовища й стан здоров'я суспільства. Завданням екологічного маркетингу є створення умов для збереження навколишнього середовища, пристосування виробництва до вимог ринку, розробка екологічно чистої продукції, що має високу конкурентоспроможність, а також інтенсифікації її збуту й одержання додаткового прибутку за рахунок екологізації виробництва.

Основні функції екологічного маркетингу: вивчення попиту на екологічно чисту продукцію, ціноутворення; реклама й стимулювання; планування екологічно чистих асортиментів, збуту й торговельних операцій; діяльність, пов'язана зі зберіганням і вибором екологічно чистого руху товарів, організацією екологічно безпечного обслуговування споживачів.

Таблиця 11.1. ВИЗНАЧЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ

ВИЗНАЧЕННЯ ЕКОЛОГІЧНОГО МАРКЕТИНГУ

11.3. Підходи до визначення категорії "екологічно чистий товар"
11.4. Екологічна політика підприємства
Перелік рекомендованої літератури
ГЛОСАРІЙ






© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru