Макетом називається остаточний варіант рекламного твору з точними розмірами, яких повинна дотримуватися друкарня; інколи подається на плівці. Як правило, макет містить вказівки щодо гарнітури та розміру шрифту. Первинний макет адаптується для різних рекламних площ. Дизайнер макета створює макет і адаптує його.
Комп'ютеризація внесла в роботу дизайнерів макетів та спеціалістів зі шрифтів такі ж самі кардинальні зміни, як і в працю творчих співробітників агентства. Тепер все можна робити електронним способом. Дві головні переваги — точність та швидкість. Макети набувають досконалих форм на екрані так само, як і на традиційній креслярській дошці. Шкала шрифтів замінила позначки. Модифікації та адаптації можна робити і ухвалювати дуже швидко.
Незалежно від того, хто виробляє рекламну продукцію — агентство або сторонні організації, макет можна передавати виробникові в електронній формі. Кольори не змінюються під час цього процесу; коли почнеться рекламна кампанія, арт-директор і клієнт отримають той матеріал, який вони бачать на макеті.
45. Спеціаліст зі шрифтів
Інколи дизайнер макетів також виконує обов'язки спеціаліста зі шрифтів. Цей спеціаліст знає сотні особливих шрифтів та гарнітур і знає, як їх використовувати так, щоб текст легко читався та справляв відповідне враження. Він повинен вивчити рекламний текст та макет, визначитися з розмірами та гарнітурою і дати відповідні вказівки складачеві. Щоб виконати це завдання, йому слід визначити обсяг друкарської роботи, тобто підрахувати кількість слів та обчислити необхідний для даної площі розмір шрифту.
Сьогодні спеціалісти зі шрифтів використовують високі технології — комп'ютери та різні друкарські програми, які пропонують тисячі шрифтів. Це звільняє від нудного обов'язку обчислювати обсяг друкарської роботи. Разом з тим, високі технології спокушають їх використовувати ексцентричні шрифти, які заважають читачеві сприймати рекламний текст.
46. Телевізійний продюсер
У великих агентствах, які реалізують проекти, що потребують телевізійних кампаній, продюсер створює концепції телевізійних рекламних роликів. Концепції подаються клієнту в формі "розкадров-ки" — серії малюнків у прямокутних рамках, що нагадують телевізійний екран (див. розд. 12, рис. 12.5). Телевізійний продюсер також відповідає за підбір акторів та ведучого, запрошує композитора та музикантів, призначає режисера та весь виробничий колектив. Слід розуміти різницю між продюсером, що працює в агентстві, створює концепції та збирає необхідні ресурси, і стороннім режисером та його групою, яка знімає рекламний ролик на плівку або відео.
47. Менеджер виробничого процесу
Його завдання полягає в організації виробництва агентством рекламних матеріалів згідно з узгодженим графіком, щоб засоби масової інформації їх вчасно одержували. Менеджер виробничого процесу виступає в ролі підганяльника, а також відповідає за замовлення набору та подання завершених рекламних матеріалів, якщо вони потрібні для флексографії, фотогравюри або офсетної репродукції (див. розд. 13). Оскільки сьогодні більшість газет та часописів друкується саме способом офсетної репродукції, ці засоби масової інформації мають одержувати рекламні матеріали на плівці. У великих агентствах за процесом стежить контролер руху (traffic controller), який передає вказівки всім відділам, задіяним у даному проекті. Оскільки, як правило, велике агентство одночасно здійснює кілька кампаній, процес треба контролювати кілька разів на день.
ПРОФЕСІЙНА МОВА РЕКЛАМНОГО АГЕНТСТВА
48. Специфічні терміни
49. Планова рада (plans board)
50. Рада критиків (review board)
51. Презентація
52. Англійське слово "copy"
53. Виставлені рахунки (billings)
54. "Довідка" (voucher)
55. Media