Менеджмент у галузі охорони здоров'я - Баєва О.В. - 1.4. Менеджери та управлінці в галузі охорони здоров'я

Особливість галузі охорони здоров'я полягає в необхідності двох типів керівників: менеджерів та управлінців. Це пов'язано з тим, що на сьогодні в галузі охорони здоров'я функціонують два типи організацій.

Перший тип - державні заклади охорони здоров'я (лікарні, поліклініки, клініки при медичних науково-дослідних інститутах, санітарно-епідеміологічні станції, центри здоров'я тощо) функціонують як організації, які не є самостійними господарюючими суб'єктами. Такі заклади охорони здоров'я отримують фінансування з державного бюджету, держава чітко визначає і контролює всі статті витрат. Згідно з Конституцією, в Україні медична допомога надається населенню безкоштовно, й державні лікувально-профілактичні заклади не можуть установлювати за неї плату. Перелік медичних послуг, які можуть сплачуватися пацієнтами, не значний. Тому керівника державного лікувально-профілактичного закладу можна назвати управлінцем, а не менеджером.

Друга категорія управлінців - державні службовці, працівники органів державної влади, керівники органів управління охороною здоров'я. Вони формують державну політику та стратегію в галузі охорони здоров'я, організовують соціальне управління охороною громадського здоров'я.

Другий тип - заклади охорони здоров'я недержавної форми власності, що функціонують як самостійні господарюючі суб'єкти в умовах ринку. Управління такими закладами забезпечують менеджери в галузі охорони здоров'я.

Першим документом, у якому зазначенло, що медичний менеджмент є новою для України спеціальністю, була програма реорганізації медичної допомоги "Перс-пектива-2010". Ця програма була схвалена на Першому всеукраїнському з'їзді медичних працівників у 1999 р.

У програмі зазначалось: "Медичний менеджмент - це цілком нова кваліфікація. Менеджер у сфері медичної допомоги керує інфраструктурою з метою ефективної організації діяльності надання медичних послуг. Такий спеціаліст має, з одного боку, підпорядковувати організаційні структури медичної допомоги завданням виконання замовлення, а з іншого - представляти інтереси сфери професійної медичної діяльності перед замовником з інших сфер, наполягаючи на таких обмеженнях параметрів замовлення, які продиктовані закономірностями організації охорони здоров'я.

У 2002 р. указом Президента України була затверджена "Концепція розвитку охорони здоров'я населення України". Згідно якої реформування системи охорони здоров'я передбачає здійснення заходів, спрямованих на здійснення інноваційної і кадрової політики в галузі.

Сутність інновації полягає в започаткуванні підготовки фахівців за новими спеціальностями:

♦ менеджер охорони здоров'я;

♦ економіст охорони здоров'я;

♦ спеціаліст з інформатики охорони здоров'я.

Фахівець з менеджменту в охороні здоров'я - це фахівець, підготовлений за різними освітньо-кваліфікаційними рівнями (бакалавр, спеціаліст, магістр), який здатний виконувати роботу з управлінської та економічної діяльності:

♦ в різних лінійних та функціональних підрозділах лікувально-профілактичних установ усіх форм власності;

♦ на підприємствах медичної та мікробіологічної промисловості,

♦ у фармацевтичних фірмах,

♦ на аптечних базах та складах,

♦ у магазинах "Оптика" та "Медтехніка",

♦ у діагностичних центрах,

♦ у санаторно-курортних закладах,

♦ на санітарно-епідеміологічних станціях,

♦ у закладах медико-соціального захисту

♦ у структурах Товариства Червоного Хреста.

Фахівці з менеджменту в галузі охорони здоров'я можуть бути задіяні також як менеджери медичних закладів недержавної форми власності та установ медичного страхування.

У табл. 1.3 зазначено професійні назви робіт, які здатен виконувати бакалавр з менеджменту в галузі охорони здоров'я.

Таблиця 1.3

ПРОФЕСІЙНІ НАЗВИ РОБІТ, ЯКІ ЗДАТЕН ВИКОНУВАТИ БАКАЛАВР ПРОФЕСІЙНОГО СПРЯМУВАННЯ "МЕНЕДЖМЕНТ ОРГАНІЗАЦІЙ", ВАРІАТИВНА КОМПОНЕНТА "МЕНЕДЖМЕНТ ПІДПРИЄМСТВ І ОРГАНІЗАЦІЙ В ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я"

з/п

Назва і шифр професійної групи

Професійна назва роботи

1

1475.4* Менеджери (управителі) з питань комерційної діяльності та управління

Менеджер (управитель) з персоналу установ в галузі охорони здоров'я.

Менеджер (управитель) з постачання установ в галузі охорони здоров'я.

Менеджер (управитель) зі збуту установ в галузі охорони здоров'я

2

1222.2*Начальники (інші керівники) та майстри виробничих дільниць (підрозділів) у промисловості

Завідувач майстерні "Медтехніка", "Оптика". Майстер дільниці в медичній промисловості. Керівник підрозділу протезно-ортопедичного виробництва

Закінчення табл. 1.3

Назва і шифр професійної групи

Професійна назва роботи

3

1226.2*Начальники (інші керівники) та майстри в складському господарстві

Завідувач відділу аптечного складу (бази) відділ медичного скла; відділ допоміжних матеріалів, предметів догляду за хворими; відділ тари; відділ дезінфекційних засобів

4

1235*Керівники підрозділів матеріально-технічного постачання

Начальник відділу матеріально-технічного постачання в фармацевтичній промисловості, в територіальних медичних об'єднаннях

5

1239*Керівники інших функціональних підрозділів

Заступник головного лікаря з адміністративно-господарської роботи.

Головна медична сестра лікувально-профілактичної установи

6

1317 Керівники малих підприємств без апарату управління в комерційному обслуговуванні

Керівник рекламного агентства фармацевтичної фірми, фірми із збуту медичних товарів, оптики, медичної техніки, медичних меблів, спец-медодягу

Бакалавр професійного спрямування "Менеджмент організацій", варіативна компонента "Менеджмент підприємств і організацій у галузі охорони здоров'я" може займати первинні посади відповідно до професійних назв робіт, а також посади заступників у тих видах діяльності, які в табл.1.3 позначено зірочкою (*).

Професійна діяльність бакалавра з менеджменту підприємств і організацій у галузі охорони здоров'я на первинних посадах полягає в:

o реалізації загальних функцій управління шляхом здійснення переважно адміністраторських та операторських і частково евристичних процедур праці;

o прийнятті оперативних рішень у межах своєї компетенції;

o функціональній та інформаційній підготовці рішень;

o оперативному управлінні первинними підрозділами - лінійними (основна діяльність) або функціональними (підготовча та допоміжна діяльність), а також самостійними організаціями, які переважно не мають апарату управління;

o керівництві підлеглими, компетенція яких не вища за молодших спеціалістів та технічних службовців.

Основні напрями професійної діяльності бакалавра:

o організаційно-управлінська,

o адміністративно-господарська

o інформаційно-аналітична.

Бакалавр з менеджменту за умов набуття відповідного досвіду може адаптуватися до таких напрямів суміжної професійної діяльності, як економічна, маркетингова, обліково-контрольна.

Бакалавр з менеджменту підприємств і організацій у галузі охорони здоров'я має мати уміння, зазначені в табл. 1.4.

Фахівці, які мають диплом бакалавра з менеджменту підприємств і організацій в галузі охорони здоров'я, можуть продовжити навчання за програмою "спеціаліст" або "магістр".

Спеціаліст із менеджменту підприємств і організацій в галузі охорони здоров'я може займати первинні посади відповідно до професійних назв робіт, а також посади заступників у тих видах діяльності, які в табл. 1.5 позначено зірочкою (*).

Таблиця 1.4

УМІННЯ БАКАЛАВРА З МЕНЕДЖМЕНТУ ПІДПРИЄМСТВ І ОРГАНІЗАЦІЙ В ГАЛУЗІ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я

Зміст функції

Назва та номер типового завдання діяльності

Зміст і номер уміння

1. Планувальна

1.1. Розроблення тактичних та оперативних планів поточної діяльності

1.1.1. Здійснювати сценарне бізнес-планування, використовуючи висновки аналізу діяльності закладів у галузі охорони здоров'я та маркетингові дослідження.

1.1.2. Використовуючи сучасні методики проводити аналіз і розрахунок основних економічних показників діяльності установ у галузі охорони здоров'я з урахуванням інфляції національної валюти.

1.1.3. На основі даних статистичної звітності та бухгалтерського обліку оцінювати господарсько-економічний потенціал установи, розраховувати обсяги та динаміку розвитку, здійснювати прогноз.

1.1.4. За сучасними методиками здійснювати фінансове планування діяльності з урахуванням особливостей галузей охорони здоров'я, формувати та здійснювати податкову політику, забезпечуючи відтворення та зростання капіталу різної форми власності в галузі охорони здоров'я.

1.1.5. 3 урахуванням особливостей використання показників у галузі охорони здоров'я на підставі маркетингового підходу формувати програми реалізації, обґрунтувати вибір найбільш економічних форм закладу охорони здоров'я надання медичних послуг.

1.1.6. Планувати систему заходів по забезпеченню необхідної якості медичного обслуговування.

1.1.7. Впровадити багатоваріантні розрахунки цін на товари та послуги, формувати цінову політику в галузі охорони здоров'я.

1.1.8. Оцінювати та формувати інвестиційний портфель закладів різної форми власності в галузі охорони здоров'я.

1.1.9. Формувати програми соціального розвитку колективу підприємства

1.2. Планування потреби у ресурсах (матеріальних, фінансових, трудових)

1.2.1. На основі сучасних методик визначати ефективність використання ресурсів, обґрунтувати шляхи їх заощадження.

1.2.2. Визначивши ефективність використання ресурсів на основі стандартних методик, вміти підбирати діагностичне, профілактичне та лікувальне обладнання з метою економії коштів.

1.2.3. 3 використанням сучасних методик і економіко-математичних моделей планувати потребу в медичних послугах, товарах медичного спрямування та інших матеріальних, фінансових та трудових ресурсах. Визначати постачальників товарів та інших ресурсів

1.3. Розробка тактичних стратегічних напрямів розвитку підприємств. Забезпечення конкурентоспроможності

1.3.1. Розробляти тактичні цілі функціонування підсистем закладів у галузі охорони здоров'я в умовах конкуренції.

1.3.2. На основі діагностики внутрішнього середовища установи і аналізу факторів зовнішнього середовища розробляти тактичні та оперативні альтернативи розвитку підсистем. Забезпечувати на стадії планування високий рівень збалансованості його складових елементів.

Продовження табл. 1.4

Зміст функції

Назва та номер типового завдання діяльності

Зміст і номер уміння

1.3.3. За результатами маркетингових досліджень і моніторингу конкурентів на локальному ринку медичних послуг оцінювати конкурентоспроможність установи та розробляти тактику отримання конкурентної переваги, основної конкурентної компетентності закладів в галузі охорони здоров'я.

1.3.4. Визначати можливі фактори ризику, оцінювати його рівні та обирати оптимальну тактику діяльності з урахуванням прийнятного рівня ризику.

1.3.5. Аналізувати продуктивність праці і розробляти заходи щодо її підвищення

1.4. Розробка і впровадження нововведень

1.4.1. Розробляти інновації (нові технології товаропостачання та обслуговування, організаційні зміни) на основі аналізу демографічних показників, стану захворюваності населення України, ринкових тенденцій у галузі охорони здоров'я і змін макросередовища.

1.4.2. Використовуючи методи прогнозування, розробляти ідеї нових продуктів (товарів або послуг) в галузі охорони здоров'я відповідно до попиту споживачів.

1.4.3. Здійснювати моніторинг інновацій, розраховувати ефективність проектів, виконувати економічне оцінювання нововведень.

1.4.4. Розраховувати потребу в інноваційних інвестиціях в галузі охорони здоров'я, здійснювати заходи по впровадженню економічно-обґрунтованих інновацій.

1.4.5. Підтримувати раціоналізаторські і новаторські пропозиції працівників.

1.4.6. Розробляти і здійснювати заходи щодо подолання опору інноваціям

1.5. Прогнозування динаміки попиту

1.5.1. Розробляти план маркетингових досліджень і здійснювати маркетингові дослідження з метою визначення сегмента ринку медичних послуг, потенційних споживачів, їх поведінко-вих особливостей та мотивації попиту, форм та методів продажу, рекламно-комунікаційних заходів у галузі охорони здоров'я.

1.5.2. Обґрунтовувати варіанти гнучкої цінової політики в галузі охорони здоров'я в умовах змін попиту.

1.5.3. Аналізувати і прогнозувати основні кон'юктуроутворювальні фактори потенційних ринків збуту, виявляти нових покупців у галузі охорони здоров'я.

1.5.4. Розраховувати місткість ринку, прогнозувати попит на товари та послуги в галузі охорони здоров'я

1.6.Формування оптимального асортименту товарів та послуг

1.6.1. За матеріалами маркетингових досліджень визначати позицію закладу охорони здоров'я різної форми власності на ринку медичних послуг, обирати свій сегмент.

1.6.2. 3 урахуванням особливостей використання медичних і фінансових показників у галузі охорони здоров'я на підставі маркетингового підходу формувати програми реалізації.

1.6.3. Досліджувати і прогнозувати вплив факторів сезонності, коригувати відповідні зміни асортименту товарів медичного спрямування та медичних послуг, сезонних цін.

1.6.5. Аналізувати, планувати та прогнозувати обсяг реалізації товарів медичного спрямування та медичних послуг в різні періоди

1.7. Планування особистої роботи

1.7.1. На основі аналізу використання робочого часу складати плани особистої роботи, планувати час як ресурс

2. Організаційна

2.1. Поєднання всіх видів ресурсів, організовування колективної праці по досягненню місії закладів у галузі охорони здоров'я

2.1.1. Підтримувати раціональну структуру і збалансованість поєднання всіх ресурсів закладів у галузі охорони здоров'я.

2.1.2. Розробляти і впроваджувати раціональні форми закладу охорони здоров'я праці.

2.1.3. На основі використання раціональних форм та методів закладу охорони здоров'я праці забезпечити виконання основних операцій по руху товарів медичного спрямування та обслуговування населення медичними послугами.

2.1.4. Розподіляти діяльність у часі і просторі, забезпечувати упорядкованість організаційної системи, підтримання її у стані динамічного розвитку.

2.1.5. Забезпечувати безпеку і ризикозахищеність діяльності установ різної форми власності в галузі охорони здоров'я.

2.1.6. Створювати належні умови для збереженості товарно-матеріальних цінностей та фармакологічних засобів.

2.1.7. Забезпечувати організацію надання допомоги в амбулаторних та стаціонарних умовах різним категоріям пацієнтів, в різних сферах клінічної медицини.

2.1.8. Створювати належні умови для здійснення лікувального процесу в закладах медичного спрямування.

2.1.9. Організовувати лікувальне харчування в лікувально-профілактичних закладах.

2.1.10. Створювати належні умови для застосування лікувального та профілактичного масажу і лікувальної фізкультури в різних клінічних підрозділах.

2.1.11. Забезпечувати дотримування правил асептики і антисептики в лікувально-профілактичних закладах, організовувати проведення дезінфекції та стерилізації

2.2. Організація та раціоналізація робочих місць

2.2.1. За результатами оцінки і атестації робочих місць розробляти раціональні схеми їх планування та закладу охорони здоров'я в галузі охорони здоров'я.

2.2.2.Впроваджувати передовий досвід оснащення робочих місць та їх обслуговування в галузі охорони здоров'я.

2.2.3. Створювати ділянки, служби та підрозділи, враховуючи масштаби та ротацію працівників в галузі охорони здоров'я

2.3. Організація процесів управління

2.3.1. Використовуючи принципи та методи закладу охорони здоров'я управлінської праці в установах охорони здоров'я, вміти ефективно розподіляти повноваження в структурі апарату управління.

2.3.2. На базі інформації про можливості підлеглих здійснювати делегування повноважень.

2.3.3. Виходячи з групових норм та статусу членів групи, організовувати виконання функціонально пов'язаних дій та поєднання зусиль членів групи

Продовження табл. 1.4

Зміст функції

Назва та номер типового завдання діяльності

Зміст і номер уміння

2.4. Прийняття управлінських рішень

2.4.1. Використовуючи різні джерела інформації, формувати інформаційне забезпечення закладів у галузі охорони здоров'я.

2.4.2. Формулювати лікувальну, економічну, соціальну постановку завдань, брати участь у розробці алгоритмів і програм.

2.4.3. Ефективно використовуючи можливості автоматизованого робочого місця, оперативно обробляти значні масиви різноманітної інформації, провадити діагностику управлінської ситуації в умовах обмеженості часу.

2.4.4. Виходячи з критеріїв соціально-економічної та лікувально-оздоровчої ефективності та екологічної безпеки на основі наукових методів і моделей оцінювати альтернативи, обґрунтовувати й здійснювати вибір оптимальної альтернативи.

2.4.5. На основі сучасного програмного забезпечення та специфічних програм медичної статистики використовувати ЕОМ для оптимізації рішень в галузі охорони здоров'я.

2.4.6. Забезпечувати участь у прийнятті рішень працівників усіх рівнів

2.5. Організація реалізації управлінських рішень

2.5.1. Структурувати завдання відповідно до кількості виконавців, визначати черговість робіт, розраховувати термін їх виконання, складати план заходів щодо реалізації рішення, враховуючи специфіку роботи установ в галузі охорони здоров'я.

2.5.2. Добирати виконавців відповідно до їх кваліфікації та ділових якостей, організовувати їх діяльність щодо виконання рішення, провадити інструктування виконавців, враховуючи специфіку роботи установ в галузі охорони здоров'я.

2.5.3. Регламентувати та нормувати роботу конкретного виконавця управлінського рішення, враховуючи специфіку роботи установ у галузі охорони здоров'я.

2.5.4. Будувати комунікаційну мережу для обміну інформації і зворотного процесу, враховуючи специфіку роботи установ у галузі охорони здоров'я

2.6. Організація антикри-зового управління

2.6.1. 3 урахуванням стартових можливостей і спеціалізації установ у галузі охорони здоров'я обирати ефективно-правову форму господарювання.

2.6.2. На основі чинного законодавства складати засновницькі документи, створювати і реєструвати підприємства з урахуванням особливостей різних організаційних форм та форм власності в галузі охорони здоров'я.

2.6.3. Ідентифікувати та аналізувати можливий вплив факторів ризику та виявляти симптоми кризових ситуацій у галузі охорони здоров'я.

2.6.4. Розробляти і впроваджувати запобіжні заходи щодо потенційних кризових ситуацій у діяльності установ у галузі охорони здоров'я.

2.6.5. Створювати системи комунікацій, що відповідають кризовим ситуаціям, долати опір підлеглих у кризових ситуаціях, враховуючи специфіку роботи установ у галузі охорони здоров'я. 2.6.7. Розробляти заходи щодо подолання криз у діяльності установ у галузі охорони здоров'я, впроваджувати санаційні заходи

2.7. Організація ділових контактів підприємства з зовнішнім середовищем

2.7.1. Визначити вплив факторів зовнішнього середовища, статистичних даних щодо здоров'я населення України, демографічних показників на діяльність установ у галузі охорони здоров'я, адаптувати їх до цих змін.

2.7.2. Установлювати, підтримувати і розвивати плідні ділові стосунки з організаціями і установами інших галузей народного господарства, враховуючи специфіку роботи установ у галузі охорони здоров'я

2.8. Управління якістю конкурентоспроможності товарів та обслуговування медичного спрямування

2.8.1. Організовувати розробку програми забезпечення якості товарів та медичного обслуговування від проектування до експлуатації, впроваджувати наукові методи управління якістю продукції.

2.8.2. Формувати банк стандартів, технічних умов, сертифікатів; відстежувати зміни в них, враховуючи специфіку роботи установ у галузі охорони здоров'я.

2.8.3. Організовувати порівняльно-аналітичний моніторинг споживчої якості медичних товарів та медичних послуг, дослідження реакції споживачів на якість медичних товарів та послуг в галузі охорони здоров'я.

2.8.4. На основі маркетингового підходу вносити рекомендації щодо введення нових чи зміни існуючих вимог до якості товарів медичного спрямування та послуг враховуючи специфіку роботи установ в галузі охорони здоров'я

2.9. Забезпечення захисних прав споживачів

2.9.1. На основі чинного законодавства і стандартів у галузі охорони здоров'я підтримувати на належному рівні якість медичного обслуговування, захищати споживача від дефектної продукції медичного спрямування та надання недоброякісних медичних послуг.

2.9.2. Співпрацювати з державними і громадськими інституціями в галузі охорони здоров'я, які забезпечують захист прав споживачів.

2.9.3. Забезпечувати надання якісної невідкладної долікарської медичної допомоги та здійснення догляду за хворими різного профілю

2.10. Забезпечення охорони праці та техніки безпеки

2.10.1. Дотримуватися правових норм, галузевих регламентуючих нормативів охорони праці в галузі охорони здоров'я.

2.10.2. Розробляти заходи щодо покращання умов праці, запобігання професійним захворюванням і виробничому травматизму в галузі охорони здоров'я.

2.10.3. Провадити інструктування підлеглих в установах у галузі охорони здоров'я з техніки безпеки, забезпечувати навчання персоналу з питань охорони праці, техніки безпеки

2.11. Забезпечення соціального захисту працівників

2.11.1. Дотримуватися чинного законодавства працівників у галузі охорони здоров'я щодо соціальних гарантій працівників.

2.11.2. Брати участь у розробці додаткових соціальних гарантій установ різної форми власності медичного спрямування, у підготовці колективного договору.

2.11.3. Провадити переговори між роботодавцями та працівниками щодо укладання колективного договору.

2.11.4. Конструктивно взаємодіяти з профспілками

Продовження табл. 1.4

Зміст функції

Назва та номер типового завдання діяльності

Зміст і номер уміння

2.12. Розробка раціональних форм закладу охорони здоров'я управління

2.12.1. Складати посадові інструкції та положення про структурні підрозділи установ у галузі охорони здоров'я.

2.12.2. Вдосконалювати організаційні та технологічні взаємозв'язки між підрозділами та службами установ в галузі охорони здоров'я, механізм їх координації.

2.12.3. Делегувати повноваження, розподіляти права, відповідальність та обов'язки між виконавцями

2.13. Здійснення комерційної діяльності

2.13.1. За допомогою маркетингових досліджень і рекламної діяльності формувати попит на медичні товари та послуги, здійснювати маркетингову політику просування товарів на ринку медичних послуг.

2.13.2. На основі вивчення можливостей потенційних комерційних партнерів, аналізу ефективності господарських зв'язків з урахуванням територіального розміщення продуктивних сил, приймати рішення щодо каналів постачання та реалізації товарів на ринку медичних послуг.

2.13.3. За сучасними методиками визначати, розраховувати і аналізувати комерційні ризики в галузі охорони здоров'я.

2.13.4. Здійснювати ринкове коригування цін на медичні товари та послуги медичного спрямування.

2.13.5. Обирати оптимальні маркетингові комунікації в галузі охорони здоров'я.

2.13.6. Укладати угоди з постачальниками та покупцями, враховуючи специфіку в галузі охорони здоров'я.

2.13.7. Організовувати рекламну діяльність, стимулювати продаж медичних товарів та використання медичних послуг.

2.13.8. Готувати і проводити сезонні ярмарки, виставки-продажі, інші форми активного продажу, пов'язані з медичними товарами та послугами

2.15. Співпраця з банками та іншими кредитно-фінансовими установами

2.15.1. Забезпечувати своєчасне виконання зобов'язань перед державним бюджетом

2.16. Раціональна організація управлінської праці

2.16.1. Аналізувати витрати робочого часу, визначати пріоритетність видів діяльності, складати реалістичні гнучкі плани особистої роботи.

2.16.2. На основі планування робочого часу здійснювати раціональну організацію управлінської праці.

2.16.3. Організовувати і обладнувати робочі місця апарату управління, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.16.4. Працювати з фіксованою інформацією, з довідковою літературою, складати тексти доповідей, виступів, статей.

2.16.5. Готувати і проводити наради та збори, здійснювати всі інші види управлінської діяльності; вести прийом відвідувачів, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.16.6. За допомогою технічних засобів зв'язку, безпосереднього спілкування підтримувати ділові контакти, вести ділову бесіду, в тому числі й однією з іноземних мов, із закордонними партнерами.

2.16.7. Співпрацювати з секретарем

2.17. Управління персоналом

На основі трудового законодавства:

2.17.1. Взаємодіяти з державними службами зайнятості, здійснювати добір, наймання кадрів, проводити співбесіду з претендентами, їх тестування, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.17.2. Здійснювати заходи щодо ефективної адаптації працівників, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.17.3. Застосовувати різноманітні методи оцінювання персоналу, розробляти плани розвитку персоналу підприємства, формувати резерв, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.17.4. Здійснювати вивільненні кадрів підприємства, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.17.5. Проводити облік кадрів на підприємстві, розраховувати структуру колективу та його чисельність, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.17.6. Аналізувати плинність кадрів, розробляти і впроваджувати заходи щодо стабілізації колективу, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я

2.18. Навчання підлеглих

2.18.1. Створювати підлеглим сприятливі умови для навчання та розвитку, виявляти та оцінювати індивідуальні потреби працівників у навчанні, розробляти проекти планів підготовки і підвищення кваліфікації кадрів, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.18.2. Забезпечувати зацікавленість працівників у навчанні та підвищенні кваліфікації, враховуючи специфіку установ в галузі охорони здоров'я.

2.18.3. Брати безпосередню участь у створенні закладу охорони здоров'я різних форм навчання в установах галузі охорони здоров'я, добирати викладачів і інструкторів, враховуючи специфіку галузі охорони здоров'я.

2.18.4. Обирати оптимальні види і форми навчання на підприємстві: консультування, навчання на досвіді, участь в управлінні, делегування повноважень і т.д., враховуючи специфіку установ в галузі охорони здоров'я.

2.18.6. Контролювати систематичність і якість проведення занять, виконання навчальних планів і програм, наслідки навчально-пізнавальної діяльності; аналізувати якісні показники результатів навчання та його ефективності, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.18.7. Складати кошторис витрат на розвиток кадрів, контролювати правильність використання коштів на ці цілі, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я

Продовження табл. 1.4

Зміст функції

Назва та номер типового завдання діяльності

Зміст і номер уміння

2.19. Формування колективу та керівництва в ньому

2.19.1. Дати психолого-педагогічну характеристику особистості.

2.19.2. 3 урахуванням індивідуальних особливостей виконавців, групової поведінки, сумісності, факторів матеріальної відповідальності добирати склад колективів.

2.19.3. Підтримувати на оптимальному рівні кількісне співвідношення між працівниками з урахуванням їх психологічної сумісності для регулювання групових стосунків всередині колективу.

2.19.4. Створювати і підтримувати соціально-економічні відносини між членами трудового колективу на правовій основі і демократичних засадах, формувати відчуття єдиної команди, враховувати думку підлеглих.

2.19.5. Формувати особистий авторитет, підтримувати авторитет колег та підлеглих.

2.19.6. Організовувати роботу щодо піднесення кваліфікаційного рівня працівників, їх службового просування, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.19.7. Організовувати збір даних та діагностувати неформальні стосунки в колективі, співпрацювати з неформальними лідерами, усувати деструктивне лідерство.

2.19.8. Застосовувати різноманітні засоби керівництва: інформування, індивідуальну бесіду, обговорення, визнання, критику, осудження.

2.19.9. Гармонійно поєднувати індивідуальні, групові і масові форми виховної роботи, застосовувати методи повчання, створення орієнтуючих умов та особистого прикладу

2.20 Генерування влади

2.20.1. Повною мірою використовувати свої повноваження і владу, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я, використовувати різноманітні засоби впливу на підлеглих.

2.20.2. Поєднувати офіційні повноваження та особистий авторитет, формувати власний гнучкий стиль керівництва

2.21 Формування і розвиток організаційної культури

2.21.1. Дотримуватися етики управлінської діяльності, вдосконалювати стиль і методи керівництва персоналом, враховуючи специфіку установ в галузі охорони здоров'я.

2.21.2. Створювати умови для підвищення культури працівників, підтримувати внутрішній потенціал оновлення, сприяти безперервному навчанню працівників, створювати умови для їх самовдосконалення, враховуючи специфіку установ в галузі охорони здоров'я.

2.21.3. Забезпечувати культуру процесів управління (прогресивної технології, раціональної закладу охорони здоров"я праці, ділового спілкування, діловодства тощо).

2.21.4. Організовувати та підтримувати культуру умов праці (трудового середовища та робочих місць).

2.21.5. Забезпечувати ідентифікацію працівників з організаційною культурою, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.22 Формування іміджу підприємства

2.22.1. Виявляти і досліджувати образ установи, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я, створювати і підтримувати високу репутацію закладу охорони здоров'я.

2.22.2. Організовувати участь у благодійній та спонсорській діяльності.

2.22.3. Організовувати зв'язки з громадськістю, засобами масової інформації, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я

2.23 Організація діловодства

2.23.1. Використовуючи оргтехніку, обладнання автоматизованого робочого місця, документально оформляти управлінські рішення, вести кореспонденцію, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.23.2. Розраховувати ефективність використання оргтехніки і потреби в ній, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.23.3. Формувати систему документів-регламентів регулювання організаційних відносин, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.23.4. Провадити розгляд пошти, працювати з заявами і скаргами споживачів медичних товарів та послуг в галузі охорони здоров'я.

2.23.5. Раціонально організовувати і вести власний архів.

2.23.6. Розробляти заходи по вдосконаленню системи документообігу, організовувати раціональний рух документів у закладі охорони здоров"я, враховуючи специфіку установ у галузі охорони здоров'я.

2.23.7. Документально оформлювати всі процеси менеджменту персоналу установ у галузі охорони здоров'я

3. Функція мотивації

3.1. Розробка ефективних систем мотивації та оплати праці

3.1.1. Забезпечувати узгодження інтересів працівників з інтересами організацій у галузі охорони здоров'я.

3.1.2. Визначати потреби працівників, використовуючи індивідуальний підхід, розробляти і впроваджувати комплексні сучасні багатоаспектні мотиваційні заходи.

3.1.3. Створювати умови для трудової самореалізації співробітників установ у галузі охорони здоров'я.

3.1.4. Визначати ефективність використання діючих форм і систем заробітної плати установ у галузі охорони здоров'я, матеріального стимулювання, готувати пропозиції щодо їх удосконалення

3.2. Створення сприятливого соціально-психологічного клімату в колективі

3.2.1. За допомогою психологічних методів управління регулювати міжособові стосунки між членами трудового колективу.

3.2.2. Впорядкувати і гармонізувати соціальні стосунки нормами (формувати і підтримувати традиції, обряди, ритуали), враховуючи специфіку установ в галузі охорони здоров'я.

3.2.3. Сприяти розвитку творчого потенціалу працівників, гласно заохочувати за новаторські ідеї.

3.2.4. Використовувати методи пропаганди і агітації в поширенні лікувально-профілактичних, економічних, правових, естетичних та інших знань.

3.2.5. Запобігати стресу, використовувати соціально-припустимі способи його зняття.

3.2.6. Володіти методами збирання соціальної інформації (спостереження, аналіз документації, опитування, тестування, соціометрія та ін.) і методами кількісного та якісного оброблення даних (математичні, статистичні та ін.)

4. Функції контролю

4.1 .Контролювання забезпеченості ресурсами, додержання технології обслуговування

4.1.1. На основі технології в галузі охорони здоров'я здійснювати контроль операцій процесу обслуговування населення медичними послугами.

4.1.2. Вести контроль реалізації медичних товарів, термінів реалізації.

4.1.3. Контролювати рівень товарних запасів, своєчасне поповнення необхідних ресурсів у галузі охорони здоров'я.

Закінчення табл. 1.4

Зміст функції

Назва та номер типового завдання діяльності

Зміст і номер уміння

4.1.4. Здійснювати контроль за витратами та збитками, контролювати фінансову конкурентоспроможність установ у галузі охорони здоров'я.

4.1.5. Контролювати збереженість товарно-матеріальних цінностей

4.2. Контроль виконання управлінських рішень

4.2.1. Використовуючи принципи зворотного зв'язку, контролювати ефективність дій виконавців управлінських рішень у галузі охорони здоров'я.

4.2.2. Використовуючи методи лінійного контролю, оцінювати результати виконання управлінських рішень у галузі охорони здоров'я

4.3. Контролювання охорони праці та техніки безпеки

4.3.1. Контролювати наявність інструктивно-методичної документації з охорони праці і забезпечення нею кожного робочого місця.

4.3.2. Забезпечувати попередній і поточний контроль охорони праці й техніки безпеки

4.4. Контролювання якості обслуговування

4.4.1. Забезпечувати контроль системи підтримки якості надання медичних послуг населенню.

4.4.2. На основі нормативної документації обирати методи і визначати періодичність контролю якості медичних товарів та обслуговування в галузі охорони здоров'я.

4.4.3. Забезпечувати проведення причинно-наслідкового аналізу скарг покупців, враховуючи специфіку галузі о

РОЗДІЛ 2. ІСТОРІЯ РОЗВИТКУ МЕНЕДЖМЕНТУ, УПРАВЛІННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я
2.1. Історичні етапи розвитку менеджменту
Школа наукового управління
Школа класичного або адміністративно-функціонального управління (А. Файоль, М. Вебер)
Школа людських відносин (М.П.Фоллет, З.Мейо). Розвиток науки поведінки (Д. Мак-Грегор, А. Маслоу)
Елемент 1. Участь робітників в управлінні організацією
Елемент 2. Ідея конструктивного конфлікту й інтеграційної єдності в бізнесі
Елемент 3. Інтеграційна ідея в розвитку понять авторитету і влади
Елемент 4. Досягнення цілей організації за допомогою координаційних і контрольних зусиль
Елемент 5. Визначення типу лідерства в координаційній організації
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru