Ділова кар'єра - Дахно І.І. - 5.2.5. Кадровики та їх прийоми

Не завадить тим, хто шукає роботу, навчитись вести ділову розмову по телефону. Від такого вміння залежить, наприклад, запрошення вас на співбесіду щодо працевлаштування. Телефонна розмова підкаже кадровику про вміння претендента вести телефонні розмови, формулювати свої думки та про рівень загального розвитку шукача.

Перед тим як зателефонувати роботодавцеві, психологи рекомендують внутрішнє на це налаштуватись. Під час телефонної розмови слід дотримуватись таких правил:

o не слід говорити занадто швидко;

o зосереджуйтесь на тому, щоб чітко відповідати на ті запитання, які адресуватимуться вам;

o ваші відповіді мають бути чіткими, повними і лаконічними;

o слідкуйте за своєю мовою, логічно ставте наголоси, уникайте слів - паразитів;

o підтримуйте свій імідж, говоріть впевнено, майте в голосі переконливу інтонацію;

o будьте ввічливими, цим продемонструєте своє гарне виховання;

o за першої телефонної розмови не розповідайте подробиці, які співрозмовник може вважати негативними, не будьте занадто відвертими;

o не слід телефонувати, коли на ваш настрій подіяло щось неприємне;

o роботодавцеві бажано телефонувати після приємного спілкування з друзями чи рідними, коли у вас ще зберігається енергія, викликана таким спілкуванням. Психологи стверджують, що перше враження про людину, її темперамент, навички спілкування складається впродовж перших 7-15 секунд телефонної розмови. Пам'ятайте це. Телефонна розмова може бути гарним стартом для успішного працевлаштування.

5.2.4. Одежа, жести і сміх

Одежа

Важливо підібрати одежу, яка б відповідала співбесіді. Не майте з собою зайвих речей. Вони можуть зробити вкрай несприятливе враження. Не всі кадровики люблять пірсинг, зокрема чоловічий. Всі люблять відпрасований костюм. Слід потурбуватися, щоб з рота не було неприємного запаху, наприклад, перегару.

Якщо майбутня посада пов'язана з роботою в офісі, то не завадить костюм. Оптимальними вважаються чорно - білі варіанти одежі. Доречними також є костюми пастельних тонів.

Яскраві кольори (наприклад, жовтий і червоний) можуть дражнити кадровика, відволікати його від співбесіди. Негативні емоції викликає також одежа, у якій забагато темно-коричневого кольору.

Потиск руки

У шукачів роботи, які міцно потиснуть руки інтерв'юеру, є більше шансів влаштуватися на роботу. До такого висновку дійшли вчені університету штату Айова (США). Людей, що мають рішучу хватку підсвідомо кадровики вважають комунікабельними та більш схильними до домінуючого становища. Ті, хто в'яло стискає пальці, сприймаються як сором'язливі і невропатичні.

Сміх, жести

Під час співбесіди слід поводити себе невимушено. Посміхатися бажано багато, частенько. Слідкуйте за своїми жестами. Не потрібно схрещувати руки у замки. Це вважається ознакою нещирості і неналаштованості на невимушену бесіду.

Поправляння зачіски, стискання поручня крісла, забавляння ручкою, смикання краватки - це вказує на те, що претендент нервує.

Згадаємо, що після невдалої війни з Росією, грузинський президент Михайло Саакашвілі у серпні 2008 року гриз свою краватку, а на зустрічі з французьким президентом Ніколя Саркозі, був у забруднених глиною черевиках. Зазначене вказує, що грузинський кум українського президента перебував у гостро незадовільному психічному стані.

5.2.5. Кадровики та їх прийоми

У процесі працевлаштування претендент на заміщення вакантної посади часто спочатку має співбесіду у кадровому агентстві, а потім - безпосередньо у компанії.

Кадрове агентство має базу даних про велику кількість пропозицій. Воно має можливість запропонувати шукачеві роботи іншу посаду, якщо виявиться, що він не підходить на посаду, яка викликає у нього інтерес. Має агентство і недоліки. Воно не завжди може надати шукачеві повну інформацію про компанію. Виробничу атмосферу і психологічну обстановку можна дізнатись лише на підприємстві, де є вакансія. У компанії можна дізнатись про стиль управління, взаємодію між співробітниками. Навіть про те, як проходять свята та як звертатись до колег.

Будьте певні, що рекрутер має досвід брати інтерв'ю. Він завчасно готує запитання, які поставить шукачам.

У фірмі вести бесіду з вами може керівник того підрозділу, де є вакансії. Очевидно, він буде говорити про роботу та обговорювати конкретні теми.

Роботодавцю і рекрутеру шукач роботи може ставити однакові запитання. Головне - щоб вони були доречними. Співробітника кадрового агентства можна запитати про репутацію фірми - роботодавця та дізнатись, що можна очікувати від неї у майбутньому.

За результатами бесіди у кадровому агентстві ним складається коротка характеристика шукача. Зазначаються результати співбесіди та вказуються аспекти, на які зверне увагу майбутній керівник шукача роботи.

Більшість шукачів роботи успішно вивчили улюблені запитання рекрутерів і навчились давати на них правдиві стандартні відповіді.

Для того, щоб спіймати кандидата на посаду на нещирості, кадровики використовують такі прийоми.

1. Перехресне опитування - претендента одночасно опитують два кадровики. Вони формулюють практично аналогічні запитання. Якщо кандидат на посаду обманює, то раніше чи пізніше він втратить контроль над собою і відповідатиме по-різному. Врешті-решт спіймається.

2. Питання на уточнення - у цьому випадку претенденту ставлять багато запитань щодо уточнення тих чи інших подробиць. Співбесіда може тривати кілька годин. Як правило, вона застосовується щодо висококваліфікованих фахівців. Зазвичай тривалість співбесіди 20-30 хвилин.

3. Психологічний тиск - його застосовують на тих, хто ловиться на брехні. Кадровик робить довгі паузи, заглядає у вічі, уважно все оцінює, вивчає ваші документи, ставить питання особистого характеру.

4. Переперевірка отриманої від претендента інформації - кадровики перевіряють відомості резюме, телефонують колишнім роботодавцям.

Перевірка на стресостійкість полягає у тому, що кадровики підвищують на вас голос, ставлять питання особистого характеру, заглядають в очі. Цей прийом застосовують до претендентів на посади, пов'язані зі спілкуванням - секретарів, менеджерів з продажу, продавців консультантів тощо. Порада претенденту - не слід панікувати. Не відповідайте на грубість грубістю.

Колись, ще за радянських часів, говорили, що генералом бути не важко, важко ним стати. Не завжди легко потрапити на ту посаду, яку хотілось обійняти. На співбесіді, якщо робота пов'язана з важким фізичним навантаженням, роботодавець може поцікавитись, чи є у вас обмеження щодо стану здоров'я.

5.2.6. Багаторівнева співбесіда
5.2.7. Сторітеллинг і запитання шукача роботи до роботодавця
5.2.8. Промахи на співбесіді
5.2.9. Ознаки успішної співбесіди
5.2.10. Зодіак і кадри
Розділ 6. Начальник
6.1.Начальник- це лідер
6.1.1. Гарний керівник
6.1.2. Начальник-початківець
6.1.3. Риси лідерів
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru