Водії знають, що найвірогідніше майстерність керування автомобілем провіряється у "пробках". Управлінська компетентність менеджерів найкраще провіряється у кризові періоди. Начальнику слід навчитися правильно будувати свої стосунки з підлеглими.
Фахівці радять вчиняти так.
Слід уникати утворення інформаційного вакууму. Якщо керівник буде мовчати, то неодмінно з'являться чутки і плітки. Якщо керівник не впевнений, як будуть розвиватися події, що може трапитися з компанією, скільки працівників потрібно буде скоротити і кого саме, - говорити начальнику потрібно. Інформація, почута від начальника, дасть можливість формувати у підлеглих конструктивне ставлення до подій, що відбуваються.
Відверта розмова про кризу здатна покращити клімат у колективі та знизити зайву тривогу, яка заважає роботі. Стосунки начальника з підлеглими завжди мають будуватися на правді. Це - надзвичайно важливо. Не менш важливим є і спосіб подання правдивої інформації. Правду можна подати як у негативному, так і позитивному світлі. Завдання начальника полягає у тому, щоб правда мала конструктивний характер.
Якщо у колективі виникла тривога чи, навіть, паніка, то начальник має докласти всіх залежних від нього зусиль, щоб колектив повернувся до конструктивізму. Про ризики та можливості необхідно говорити без істерики. До ситуації, що склалася, слід гнучко пристосовуватися і до процесу пристосування начальнику необхідно активно залучати співробітників.
Рішення, що ухвалюються, працівники мають розуміти. Добре, коли вони братимуть участь у процесі ухвалення таких рішень.
Начальнику слід максимально фокусувати увагу підлеглих на якісному виконанні роботи за кризових обставин, що виникли. Необхідно зосередитися на пошуку ідей, які можуть привести до зміцнення становища компанії. Доцільно ретельно аналізувати ситуацію. Життя ж ніколи не зупиняється. Разом з ним не помирає і бізнес. Для когось можливості у бізнесі закриваються, а для когось - відкриваються. Як співалося колись у пісні: "Кто-то теряет, а кто-то - находит".
Фахівці не рекомендують начальнику говорити, що він не знає про можливі варіанти розвитку подій. Такі слова підлеглі трактуватимуть як розгубленість. Не завадить зібрати працівників і разом подумати над тим, як компанії рухатися далі. Начальник - він і в Африці начальник. Начальник з огляду на свій соціальний статус, повинен показати, що він вміє притягати удар, нанесений кризовою ситуацією.
Працьовиті і талановиті працівники мають менше шансів втратити роботу, а якщо ж і втратили її, то вони мають більше шансів знайти нову роботу, порівнюючи з тими працівниками, кому Бог дав менше таланту і працьовитості. Працьовиті і талановиті співробітники - важлива опора начальника, особливо, в кризовий період.
Всім, хто був студентом, відоме прислів'я: "Любовь приходит и уходит, а кушать хочется всегда". Їсти хочеться і під час кризи. Окрім їжі важливе значення має і сон. Лікарі рекомендують щодоби спати 8 годин. Ті, хто спить менш ніж 7 годин, можуть заробити хвороби. У них виникають проблеми з увагою, порушується настрій, з'являється дратівливість, депресія тощо.
Наприкінці цієї рубрики подамо інформацію, що стосується США.
Одне з найбільших кадрових агентств у США "Randstad" у жовтні 2008 року повідомляло, що майже половина американців не поважають своїх начальників. В умовах кризи керівництво зосередилося на проблемі прибутків на шкоду опіці корпоративних взаємин. Менш ніж 30% американців вважали, що їх начальство є прикладом для наслідування та грає роль наставника.
6.1.6. Зміна керівництва
6.2.Підлеглі в очах начальника
6.2.1. Тімбілдинг
6.2.2. Начальницькі помилки та вибачення
6.2.3. Начальницький гумор
6.3. Начальник в очах підлеглих
6.3.1. Типи начальників
Тип 1. Перфекціоніст
Тип 2. Ретроград