Імідж ділової людини створюється не лише її одягом. Існує низка інших ознак, які вказують оточуючим, що перед ними серйозна, ділова і надійна людина.
Зокрема, важливу роль під час розмов з партнерами і колегами відіграють жести. Спокійні, урівноважені і вільні рухи викликають повагу.
Жести. Існує мова жестів. Навіть не здогадуючись про значення того чи іншого руху тіла, люди сприймають його, так би мовити, на підсвідомому рівні.
Якщо людина у своїй мові збивається, говорить не зрозуміло, то вона має невеликі шанси на досягнення бажаного результату. Шанси значно зростають, коли людина висловлюється тактовно і чутливо. Важливе значення для формування позитивного іміджу має усунення проблем з дикцією, з хвилюванням під час публічних виступів чи розмов із незнайомими людьми.
Рух і хода. Вони теж формують імідж. Кажуть, що не запізнюється той, хто нікуди не поспішає. Не поспішає той, хто все робить вчасно. Ділова людини з позитивним іміджем уміє правильно планувати свій час.
Зачіска. Має бути акуратною і без експериментів. Яскраві кольори і незвичайні зачіски в офісі не знайдуть палкого схвалення. Прихильникам екстравагантності слід змінювати чи то свої вподобання, чи то сферу своєї діяльності.
Зачіска ділової жінки має бути суворою і одночасно елегантною. Довге волосся обов'язково має бути зібраним. Локони, завитки і кучері ретельно заколюються. Діловій зачісці також пасує помірно коротка зачіска.
Макіяж. На роботі є недоречним яскравий і контрастний макіяж. Не вітається і повна відсутність косметики.
Для денного макіяжу пасують теплі спокійні тони, які відповідають деталям костюма. Ділова жінка має зробити акцент на свої очі.
Найбільш "діловими" кольорами вважаються темно-русявий та каштановий.
13.1.4. Імідж організацій та корпоративна культура
Нові часи - нові пісні. Люди того покоління, до якого належить і автор цієї книжки, слова "імідж", "паблік рілейшнз" і "корпоративна культура" зрідка чули і в часи юності. Те було зрідка - і не у нас, а десь там - "за бугром".
Атрибутами іміджу організацій є:
o цілісність стилю співробітників - від прибиральниці до генерального директора; стиль стосується не лише зовнішнього вигляду, але й поведінки (стиль розмови по телефону секретаря, проведення нарад тощо);
o вигляд офісу (вивіска, під'їзд, двір, внутрішній інтер'єр: меблі, їх розташування, картини, квіти, місця для відпочинку тощо);
o репутація команди (у головах всіх співробітників завжди знайдеться відповідь на запитання: "Чим ми вирізняємося від інших?");
Для формування репутації компанії є необхідними "зв'язки з громадськістю" (паблік рілейшнз). Якщо його не буде, то компанія не знатиме, що громадськість від компанії хоче. Бізнес може здійснюватися лише у тому середовищі, яке відповідає потребам громадськості.
Здійснюючи зв'язки поза своїми межами, компанія робить прозорою свою власну культуру. Частиною іміджу компанії стає її корпоративна культура.
Корпоративна культура має всі ті атрибути, що стосуються культури загалом: систему цінностей, правила, норми, міри, традиції, ритуали, способи поширення інформації, мову. Всі названі складові присутні у рамках кожної окремо взятої компанії.
Будь-яка компанія має потребу у мотивації персоналу. Мотивацію не слід сприймати вузько, як примітивну грошову винагороду. Існують певні цінності, які не можна купити за гроші - лояльність, ентузіазм, довіра, психологічний клімат, товариська підтримка.
Корпоративна культура - важливий ресурс компанії. Навіть в умовах фінансово-економічної кризи, коли відбуваються скорочення персоналу та знижується заробітна плата, необхідно влаштовувати святкові вечірки для співробітників та підтримувати командний дух. Слід пам'ятати, що вечірка перетворюється у традиційну п'янку, якщо відбувається згідно з першим тостом: "Ми тут зібралися для того, щоб випити. Так вип'ємо ж за те, для чого ми тут зібралися!". Корпоративна вечірка має містити ідеологічний зміст, тоді вона буде працювати на корпоративну культуру.
13.2.1. Зовнішній вигляд і успіх
13.2.2. Кольори одягу
13.2.3. Бізнесові уніформи
13.2.4. Жіноче і чоловіче взуття
13.2.5. Одягові правила для чоловіків
13.2.6. Чоловічий костюм
13.2.7. Елітна чоловіча ділова одежа
13.2.8. Жіноча ділова одежа
13.2.9. Аксесуари