Лідерство та стиль роботи менеджера - Скібіцька Л.І. - 10.2. Диктаторський стиль

Зрозуміло, чому диктаторський стиль найчастіше виявляється най не ефективнішим. Досить того, що він руйнує моральний клімат організації. І насамперед страждає гнучкість. Якщо керівник приймає максималістські рішення, не з огляду на думки підлеглих, все нове гине в зародку. Бачачи неповагу до себе, люди перестають пропонувати керівництву нові ідеї, знаючи, що нічого доброго з цього однаково не вийде. І точно так само в співробітників пропадає почуття відповідальності за якість своєї праці: як тільки їх позбавляють можливості проявляти ініціативу, в них зникає відчуття причетності й тому робота більше не сприймається як своя особиста справа.

Диктаторський стиль керівництва негативно позначається й на мотивації. У більшості професіоналів, крім грошей, є не менш важлива мотивація - задоволення від добре зробленої роботи. Диктаторський стиль боляче б'є по професійній гордості. І нарешті, він позбавляє керівника одного з головних важелів мотивації - можливості показати підлеглим, що вони вносять лепту в загальні досягнення компанії. Усе це призводить до того, що працівникам стає байдужим усе, що відбувається в компанії. Вони думають приблизно так: "Так яка, зрештою, мені до всього цього справа!".

Але не подумайте, що диктаторський стиль не можна застосовувати ні за яких обставин. Іноді він виявляється дуже дієвим.

Диктаторський стиль потрібно застосовувати дуже обережно й лише в надзвичайних ситуаціях. Він зовсім необхідний, наприклад, при реструктуризації підприємства або в разі загрози ворожого поглинання. У подібних випадках керівництво тільки так може відмовитися від методів, що не виправдали себе і змусити людей працювати по-новому. Але якщо керівник компанії покладається винятково на диктаторський стиль, то його зневага моральним духом і почуттями співробітників виявиться згубним у довгостроковій перспективі.

10.3. Авторитетний стиль

Як показують результати досліджень, авторитетний стиль керівництва найефективніший. Авторитетний лідер - це мрійник і віщун одночасно, що мотивує підлеглих, пояснюючи їм, як важлива для спільної справи робота кожного з них.

Співробітники особливо віддані меті і стратегії організації, коли її очолює саме авторитетний керівник. Показуючи кожному працівникові, який вагомий вклад він вносить у спільну справу, вона задає систему стандартів.

Коли він оцінює роботу співробітника - неважливо, негативно або позитивно, - головним критерієм стає її відповідність або невідповідність цим стандартам. Що значить працювати добре або погано, за що співробітники одержують винагороду - всі це добре розуміють. Нарешті, авторитетний стиль позитивно позначається на гнучкості: керівник проголошує кінцеву мету й, як правило, залишає підлеглим досить волі для проявлення ініціативи.

Авторитетний стиль гарний практично в будь-якій ситуації, але особливо - коли бізнес пливе, як говориться, з волі хвиль. Саме тоді авторитетний лідер може прокласти новий маршрут і повести за собою людей, відкриваючи їм нові променисті обрії.

Однак при всіх своїх перевагах керівник, що дотримується авторитетного стилю, не завжди досягає бажаних результатів. Так, не варто розраховувати на успіх, якщо в його команді працюють люди, більше досвідчені в конкретному бізнесі, ніж він сам.

Професіонали не будуть поважати начальника, який нічого не розуміє в справі, за яку взявся. З іншого боку, варто ледь перегнути ціпок і спробувати приборкати підлеглих, відразу ж зруйнується атмосфера рівноправності, на якій тримається ефективна робота команди. Але як би там не було, ми радимо керівникам частіше спиратися на поняття "Авторитет", і шансів "виграти партію" у Вас додасться.

10.3. Авторитетний стиль
10.4. Партнерський стиль
10.5. Демократичний стиль
10.6. Зразковий стиль
10.7. Наставницький стиль
Тема 11. Концепції ситуаційного лідерства та ситуаційних стилів управління
11.1. Теорії лідерства вчених-біхевіористів
11.2. Ситуаційна теорія Фідлера
11.3. Порівняльна характеристика ситуаційних моделей
Список рекомендованої літератури
© Westudents.com.ua Всі права захищені.
Бібліотека українських підручників 2010 - 2020
Всі матеріалі представлені лише для ознайомлення і не несуть ніякої комерційної цінностію
Электронна пошта: site7smile@yandex.ru