Виберіть правильний варіант відповіді
1. Які відносини є передумовою виникнення менеджменту:
1) капіталістичні;
2) ринкові;
3) інтерперсональні?
2. У чому полягає сутність поняття "організація":
1) це група осіб, діяльність яких свідомо координується для досягнення загальної мети;
2) група осіб, які діють за певної домовленості;
3) особа, котра діє для досягнення певної мети;
4) група осіб, діяльність яких координується для того, щоб кожна з них досягла своєї мети?
3. На чому акцентує увагу Г, Мінцберг у книзі "Природа управлінської праці":
1) професійних якостях керівника;
2) короткочасності та різноманітності здійснюваної роботи;
3) короткочасності, різноманітності та фрагментарності діяльності;
4) короткочасності, монотонності та фрагментарності виконаної роботи?
4. Хто є автором праці "Принципи наукового управління" (1911р.):
1) А. Файоль;
2) П. Друкер;
3) Ф. Хміль;
4) Ф. Тейлор?
5. Яка з моделей менеджменту вважається неіснуючою:
1) північноамериканська;
2) західноєвропейська;
3) японська;
4) західноукраїнська;
5) азійська модель?
6. Розташуйте наукові школи в хронологічній послідовності виникнення:
1) школа виробничої демократії;
2) школа наукового управління;
3) школа руху за гуманні стосунки;
4) школа поведінкових наук;
5) класична школа.
7. Розташуйте типи виробничо-господарських організацій за порядком виникнення:
1) спеціалізовані майстерні;
2) мануфактури;
3) унітарні підприємства;
4) ремісничі майстерні;
5) спеціалізоване внутрішньоплемінне виробництво; первинна кровноспоріднена община;
в) корпорації;
7) унітарні державні підприємства.
8. В якому році з'явилася школа наукового управління:
1) 1885-1920;
2) 1880—1915;
3) 1885—1919;
4) 1886—1920?
9. Хто запропонував такі принципи управління, як поділ праці, повноваження та відповідальність, дисципліна, єдиноначальність і єдність напряму:
1) А. Файоль;
2) Г. Гант;
3) М.П. Фоллет;
4) Ф. Герцберг?
10. Проблема перевиробництва на підприємствах стала передумовою виникнення:
1) управлінських механізмів на засадах розвитку людських стосунків;
2) систем управління, орієнтованих на ринок;
3) системних і ситуаційних підходів у менеджменті;
4) комп'ютеризації управлінських процесів.
IV. Твердження
Визначте, правильні чи неправильні твердження.
1. До інтегрованих підходів до управління належать: підхід з позицій виокремлення різних шкіл в управлінні, процесний, системний, ситуаційний підходи:
а) так;
б) ні.
2. Основною метою класичної школи було підвищення ефективності організації шляхом поліпшення ефективності її людських ресурсів:
а) так;
б) ні.
3. Представниками періоду розвитку поведінково-біхевіо-ристського напряму є: Р. Лайкерт, Д. Мак-Грегор і Ф. Герцберг:
а) так;
б) ні.
4. У ситуаційному підході увага концентрується на ситуаційних однорідностях між організаціями та в межах власне організацій:
а)так; б) ні.
5. Контроль — це процес, за допомогою якого керівники створюють ситуацію, коли люди працюють продуктивніше, прагнучи досягти цілей організації:
а)так; б) ні.
6. Мета школи наук про поведінку полягає у створенні універсальних принципів управління:
а) так;
б) ні.
7. Процесний підхід уперше запропонували прихильники школи адміністративного управління:
а) так;
б) ні.
8. Функція організації передбачає прийняття рішення про те, якими мають бути цілі організації та що мають робити її члени для досягнення цих цілей:
а) так;
б) ні.
9. Планувати — означає створювати певну структуру:
а) так;
б) ні.
10. Мотивація — процес забезпечення того, що організація справді досягає цілей:
а) так;
б) ні.
V. Ситуаційні задачі
VI. Структурно-логічні схеми
VII. Кросворд
Тема 3. ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ
3.1. Розширене та вузьке поняття "прийняття рішень". Місце прийняття рішень у процесі управління
3.2. Етапи раціонального вирішення проблем
3.3. Людський та організаційний фактори у процесі прийняття рішень
3.4. Моделювання у процесі прийняття рішень
НАВЧАЛЬНИЙ ТРЕНІНГ