Виберіть правильний варіант відповіді.
1. Організація як функція менеджменту — це:
1) процес створення підприємства, який дає можливість людям ефективно працювати разом для досягнення спільної
мети;
2) процес створення структури підприємства, що дає людям змогу ефективно працювати разом для досягнення спільної мети;
3) процес створення структури підприємства;
4) процес створення структури підприємства, головним призначенням якого є падання людям можливості ефективно працювати разом для досягнення спільної мети.
2. У чому полягає сутність децентралізованих організацій:
1) такі організації, в яких повноваження розподілено за нижчими рівнями управління",
2) організації, в яких керівництво вищої ланки залишає за собою більшу частину повноважень, необхідних для прийняття найважливіших рішень;
3) такі організації, де повноваження розподіляються за середніми рівнями управління;
4) такі організації, в яких повноваження розподілено за вищими рівнями управління?
3. Інтеграція — це:
1) процес досягнення єдності зусиль усіх підсистем (підрозділів) організації для реалізації її завдань і цілей;
2) передача завдань і повноважень особі, яка бере па себе відповідальність за їх виконання;
3) досягнення єдності зусиль усіх підсистем (підрозділів) організації для реалізації її задач і цілей;
4) процес досягнення єдності зусиль усіх підсистем (підрозділів) організації для реалізації її задач, цілей та досягнення кращих умов у майбутньому.
4. У чому полягає сутність поняття "скалярний процес":
1) процес передачі частини повноважень;
2) процес створення ієрархії;
3) процес складання перспективних планів;
4) процес контролю за діяльністю підлеглих?
5. Що належить до обов'язків обслуговуючого апарату:
1) виконання того, що вимагає керівник;
2) консультування керівництва в певній галузі знань;
3) відповіді 1), 2) правильні;
4) немає правильного варіанта відповіді?
6. Диференціація функцій управління є фактором переходу до:
1) функціонального типу організаційної структури управління;
2) лінійного типу організаційної структури управління;
3) лінійно-функціонального типу організаційної структури;
4) дивізійного типу організаційної структури.
7. Проектна організація — це:
1) тимчасова структура, для вирішення певного завдання;
2) структура, що складається для вирішення певного завдання;
3) тимчасова структура, що складається для вирішення певного завдання;
4) постійна структура, що складається для вирішення певного завдання.
8. Який тип організаційної структури управління характеризується лінійними формами зв'язку між ланками управління і, як наслідок, концентрацією всього комплексу функцій управління та вироблення управлінських дій в одній лайці управління:
1) лінійний;
2) функціональний;
3) матричний;
4) дивізійний?
9. У чому полягає сутність департаменталізації: 1) процес поділу організації на окремі блоки;
2) передача повноважень від керівника до підлеглого;
3) процес створення тимчасових проектних груп;
4) відповіді 1), 2) і 3) неправильні?
10. За допомогою якої функції менеджменту забезпечується об'єднання різних частин фірми в єдине ціле:
1) організаційної;
2) планування;
3) контролю;
4) мотивації?
IV. Твердження
Визначте, правильні чи неправильні твердження.
1. У широкому розумінні поняття "організація" означає певний порядок, а підвищення рівня організованості — впорядкування:
а)так; б) ні.
2. Організація як функція менеджменту — це процес створення структури підприємства, яка дає можливість людям ефективно працювати разом для досягнення спільної мсти:
а) так;
б) ні.
3. Структура сприяє нестабільності стану системи:
а) так;
б) ні.
4. Лапка управління — орган управління на певному ступені ієрархії управління:
а) так;
б) ні.
5. Сутність делегування полягає в переданні завдань і повноважень особі, яка бере на себе відповідальність за їх виконання:
а) так;
б) ні.
6. Відповідальність — обмежене право використовувати ресурси організації та спрямовувати зусилля деяких її співробітників на виконання певних завдань:
а) так;
б) ні.
7. Особистий апарат — це різновид обслуговуючого апарату, що формується, коли керівник наймає секретаря або помічника:
а) так;
б) ні.
8. До основних видів штабних повноважень належать рекомендаційні повноваження, обов'язкові узгодження, паралельні повноваження, функціональні повноваження, лінійні повноваження усередині апарату:
а) так;
б) ні.
9. Адаптивні (органічні) організаційні структури характеризуються лінійними формами зв'язку між ланками управління і, як наслідок, концентрацією всього комплексу функцій управління та вироблення управлінських дій в одпій ланці управління:
а) так;
б) ні.
10. Дивізійна організаційна структура — це поділ організації па елементи та блоки за видами товарів або послуг, групами покупців або географічними регіонами. За допомогою дивізійної продуктової структури в організації відділи створюються за основним продуктом:
а) так;
б) ні.
V. Ситуаційні задачі
VI. Структурно-логічні схеми
VII. Кросворд
Тема 7. МОТИВАЦІЯ
7.1. Поняття мотивації
7.2. Змістові теорії мотивації
7.3. Процесуальні теорії мотивації
НАВЧАЛЬНИЙ ТРЕНІНГ
І. Афоризми